Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 24 listopada 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Tomasz Nowiński: Turyści szukają innowacyjnych pomysłów

Tomasz Nowiński: Turyści szukają innowacyjnych pomysłów
Redakcja

Dziś z naszą travelmarketingową ankietą zmierzy się Tomasz Nowiński. Wiele osób z branży turystycznej miało okazję poznać Tomka podczas jednej z warszawskich edycji TravelCamp, kiedy ruszał z projektem Groupon Travel. Obecnie Tomasz Nowiński jest założycielem i prezesem zarządu klubu Travelist.pl.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

Serwisu zakupów grupowych Groupon. Prowadząc serwis, dostrzegłem narastający trend sprzedaży pobytów hotelowych. Po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że hotele są bardzo dobrym tematem do sprzedaży online. I wtedy wszystko się zaczęło. Stworzyłem nowy oddział Groupona – Groupon Travel, a po kilku latach klub travelowy Travelist, oferujący pobyty hotelowe na terenie całej Polski.

Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

Moim zdaniem w Polsce Travelist! Na zachodnich rynkach polecam obserwowanie działań brytyjskiej grupy travelowej – Secret Escapes. I odrobina klasyki, czyli serwis booking.com, dzięki któremu wyraźnie widać nadchodzące trendy branży e-travelowej.

Blogi (marketingowe / turystyczne), które czytam najchętniej to…

Techcrunch.com, który czytam regularnie oraz mashable.com – oba dotyczące branży internetowej. Niestety brakuje mi dobrych blogów hotelarskich.

Problem polskich firm turystycznych polega na tym, że…

Nie doszukujmy się problemów. Myślę, że nie o to w tym chodzi. Moim zdaniem Polska jest bardzo ciekawym i zróżnicowanym rynkiem, który nie został jeszcze w pełni odkryty i ma wielki potencjał rozwoju w dziedzinie turystyki.

Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłbym…

Serwis, który pozwala na dynamiczne pakietowanie wyjazdów w dowolne miejsca i jednocześnie wykorzystuje wszystkie dostępne połączenia. Taki kompleksowy produkt.

Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…

…to z pewnością kluby travelowe online. Turyści potrzebują nowości. Szukają inspiracji i innowacyjnych pomysłów, niekoniecznie podsuwanych przez największych touroperatorów. Pragną dostawać oferty indywidualne, „szyte na miarę” swoich potrzeb. Co więcej, w dzisiejszych czasach liczy się wygoda. Wszyscy poszukują najprostszych i jednocześnie najszybszych rozwiązań, chociażby takich, jak szybkie rezerwacje wyjazdów online.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel są dla mnie …

Mobilne aplikacje do rezerwacji pobytów. Tego typu trendy sprawdzają się, ale bardziej w branży biznesowej, w podróżach służbowych (sam korzystam) niż w turystyce rekreacyjnej. Turyści rezerwujący pobyt wypoczynkowy poszukują ofert w oparciu o serwisy, udostępniające wysokiej jakości zdjęcia, artykuły opisujące poszczególne miejsca, warte odwiedzenia. Aplikacje mobilne nie są w stanie spełnić wszystkich wymagań.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

Głównie w Polsce, ponieważ krajowa turystyka rośnie w siłę, ale zwiększy się także liczba wyjazdów do egzotycznych krajów. Skończą się natomiast narodowe krucjaty do Egiptu. Polacy zapragną świeżości, dalekich podróży, na które stać coraz większą liczbę rodaków.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Islandia – jest piękna i jeszcze niezatłoczona przez turystów. Poza tym do końca sierpnia temperatura sięga tam powyżej 10 stopni.

———-

Tomasz Nowiński – założyciel i prezes zarządu klubu Travelist.pl, którego specjalizacją jest sprzedaż online ofert i pakietów w hotelach na terenie całej Polski, ale po cenach niedostępnych gdzie indziej. Nowiński dopracował koncepcję, wg której oferty dostępne na Travelist.pl są wnikliwie sprawdzane i testowane za pomocą szeregu kryteriów. Wszystko po to, by portal był kojarzony z jakościowymi, a nie masowymi ofertami. Ekspert z zakresu budowania strategii online marketingowych, SEM i analiz. Posiada umiejętności optymalizacji kampanii i stron docelowych, a także wiedzę na temat e-commerce.

W 2009 roku został laureatem ogólnoświatowego konkursu Google Online Marketing Challenge. Na fali tego sukcesu powstała spółka Marketing Wizards, w której Nowiński pełni funkcję dyrektora zarządzającego. Nowiński rozwijał także Groupon Polska i założył oddział Groupon Travel. Obecnie zasiada w radzie nadzorczej spółki Złote Wyprzedaże S.A. oraz jest członkiem zarządu Lamoda Sp. z o.o. Absolwent MIESI i CEMS MIM na SGH.

Redakcja

– rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu – realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce.

Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie – skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz