Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 22 sierpnia 2019

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Krzysztof Głąbiński: Mamy potencjał, ale zbyt małe aspiracje

Krzysztof Głąbiński: Mamy potencjał, ale zbyt małe aspiracje
Redakcja

Dziś z naszą ankietą zmierzy się Krzysztof Głąbiński – specjalista z dziedziny sprzedaży, marketingu, zarządzania przychodami (revenue management), dystrybucji i zarządzania.

Krzysztof ma ponad 20-letnią praktykę w firmach zarówno globalnych, jaki i początkujących (start ups), w branży linii lotniczych, hotelarstwa i nowych technologii.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się…

Gdzieś w latach 2000-2003. Byłem odpowiedzialny za dystrybucję w British Airways w tej części Europy.

Projekt turystyczny (polski lub zagraniczny), z którego warto czerpać inspirację to…

Od początku śledzę Kayak.com. Kiedyś, zanim jeszcze Kayak był sławny, płacił za połączenie, żeby linia lotnicza czy OTA brali tę markę pod uwagę. Teraz to przewoźnicy i OTA płacą Kayak’owi. I to jest przepis na sukces.

Blog / serwis (polski lub zagraniczny), który czytam najchętniej

Dla mnie biznes to ludzie. Blogów i serwisów jest za dużo, żeby je ogarnąć. Dlatego korzystam z grup dyskusyjnych na LinkedIn – gdzie inni profesjonaliści dzielą się właśnie ciekawymi artykułami z wybranych blogów i serwisów na całym świecie. The best of the best from the best.

Problem polskich start upów polega na tym, że…

„Mają niski sufit” – tak ocenił polskich startupów europejski bank inwestycyjny podczas ostatniej konferencji MCI. W Polsce mamy bardzo dużo potencjału, inteligencji, doświadczenia, ale aspiracje są mniejsze niż na przykład w Rosji. Poczuwanie się do podbicia świata jest niskie. Bardziej startup liczy na exit przy ok. 50 mln zł niż stworzenie firmy globalnej wartej kilkaset mln dolarów.

Gdybym miał dziś nieograniczone środki…

…zainwestowałbym w te segmenty rynku, z którymi obecnie współpracuję: Revenue Management System, edukacja oraz technologia dla obiektów mniejszych, mniej zasobnych, specjalizujących się w wynajmie pokoi.

Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…

Coraz większa świadomość hotelarzy poprzez pogłębianie wiedzy, coraz lepsza technologia, dzięki szybszemu dotarciu oraz… Google.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży jest dla mnie …

Facebook. Like nie równa się Buy. FB powinien wprowadzić opcję Buy i wtedy może by się odbił w sprzedaży.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

Mam nadzieję, że gdziekolwiek będą chcieli, że trend podróży do Egiptu czy Grecji się zmieni i w zasięgu będzie cały świat i wysokiej jakości o dobrej cenie.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Ostatnio służbowo często odwiedzam południowo-zachodnią część Polski.

—-

Krzysztof Głąbiński – właściciel eliteadvices.com. Globalny partner akademicki i szkoleniowy American Hotel & Lodging Association. Pasjonat nowych technologii, hoteli, samolotów i podróży. Zwolennik prostych, szybkich rozwiązań, które pomagają w rozwiązaniu problemu. Obywatel świata.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz