Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 7 grudnia 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Agnieszka Kukałowicz: Marketing wartości ma coraz większe znaczenie w turystyce

Agnieszka Kukałowicz: Marketing wartości ma coraz większe znaczenie w turystyce
Redakcja

Dziś z naszą travelmarketingową ankietą zmierzy się Agnieszka Kukałowicz-Kolaszyńska, która od kilku dni jest CEO firmy QTravel.pl.

Agnieszka jest związana z gdańską spółką od początku funkcjonowania tej wyszukiwarki, jest także jednym z udziałowców QTravel.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

od pomysłu, że w turystyce można wyszukiwać tak jak Google. W 2010 roku większość serwisów turystycznych na świecie i w Polsce wykorzystywała do wyszukiwania skomplikowane formularze. Pomyśleliśmy, że warto byłoby zrobić coś w tym temacie i tak narodziła się idea wyszukiwarki wycieczek innej niż wszystkie. Ja miałam wiedzę i doświadczenie techniczne, ale byłam „zielona” jeśli chodzi o branżę turystyczną. Z kolei pozostałe osoby zaangażowane w projekt pracowały od wielu lat w turystyce (zarówno w IT, jak i sprzedaży). Połączenie naszych kompetencji dało efekt w postaci pierwszej wersji serwisu Qtravel.pl

Projekt turystyczny / hotelarski, z którego warto czerpać inspirację to…

Od samego początku pracy w Qtravel.pl staram się czerpać inspiracje z tego, co się dzieje w branży e-travel na Zachodzie. Niestety w Polsce mamy mało nowych ciekawych projektów turystycznych i wydaje mi się, że powstaje mało startupów, które związane są z szeroko pojętą turystyką. Dlatego swoją uwagę skupiam na rynku zagranicznym. Jednym z projektów, który obserwuję od początku istnienia i który ciągle zachwyca mnie pomysłami oraz przemyślaną strategią jest Airbnb. Jako informatyka zachwycają mnie ich koncepcje techniczne, pomysły na nowe podejście do interfejsów wyszukiwania. Jako przedsiębiorcę to, że przełamali utarte schematy i zaproponowali nowy model biznesowy, z którym muszą się liczyć tacy giganci, jak Booking czy Trivago To w końcu Airbnb (i obecnie Uber) uważani są za klasyczne przykłady sharing economy.

Blog / serwis turystyczny, który czytam najchętniej to…

Codziennie dostaję newslettery z kilku serwisów o turystyce, przede wszystkim zagranicznych. I nawet gdy nie mam czasu, staram się przejrzeć przynajmniej nagłówki wiadomości załączonych w tych newsletterach. Najczęściej zaglądam jednak na serwis Tnooz.com, gdyż dostaję tam dużo „mięsa” : informacji o nowych startupach, ciekawe case studies, analizy branży turystycznej, wyniki finansowe firm turystycznych i wiele wiele innych. Co ciekawe i czego sami doświadczyliśmy, autorzy tego serwisu, z chęcią publikują informacje o nowych pomysłach i projektach.

Problem polskich firm turystycznych / hoteli polega na tym, że…

Z perspektywy tego co się dzieje w internecie, mogę powiedzieć, że głównym problemem jest brak innowacyjności czy nowych ciekawych pomysłów na rozwiązywanie „starych” problemów w branży turystycznej. Niestety w polskiej turystyce powstaje niewiele nowych firm (startupów), które przyczyniałyby się do rozwoju całej branży. Daleko nam pod tym względem to Stanów czy Europy Zachodniej, gdzie takich firm powstaje zdecydowanie więcej.

Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym projekt, który…

w idealny sposób podpowiadał użytkownikom, która oferta turystyczna spełnia ich oczekiwania, kiedy ma najlepszą cenę i kiedy warto ją kupić. A wszystko to za pomocą jednego prostego pola wyszukiwania, w które użytkownik wpisuje swoje preferencje 🙂 A tak na serio to przeznaczyłabym je na rozwój systemów wymiany danych, współpracę między różnymi GDS’ami, systemami rezerwacyjnymi, serwisami turystycznymi po to, aby klient wybierając ofertę w dowolnym serwisie mógł cały proces zakupu przejść online, bez konieczności potwierdzania ceny, sprawdzania dostępności czy informacji, że dana oferta jest już niedostępna.

Trend, który na pewno się sprawdza się w 2015 roku

Myślę, że budowanie bezpośredniej relacji z klientem. Adwords, kampanie reklamowe czy mailingowe, social media – wszystko to może pomagać w budowaniu marki i pozyskiwaniu klientów, ale jeśli w bezpośrednim kontakcie nie zadbamy o klienta i nie pokażemy, że jest dla nas ważny, to będą to działania bardzo krótkoterminowe. Ostatnio mówi się wręcz o marketingu wartości – budowaniu relacji między firmą a konsumentem opartej na wartościach wspólnych dla tych dwóch grup. W branży turystycznej może mieć to szczególne znaczenie, zważywszy, że klienci przy podejmowaniu decyzji o zakupie oferty ciągle najbardziej kierują się ceną i nie są z tego powodu przywiązani do marek. Przekazanie rzetelnego komunikatu – czym jako firma się kierujemy, jakie mamy wartości i zbudowanie autentycznej relacji z klientem, może w znaczący sposób przyczynić się do lojalności takich klientów.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel / w marketingu jest dla mnie…

Wieszczenie, że każdy kolejny nowy trend jest „Świętym Gralem” marketingu. Tak było z Social Media, które miały zrewolucjonizować sprzedaż w e-commerce, tak obecnie jest z mobile i przekonaniem, że urządzenia mobilne będą kluczowe w sprzedaży usług turystycznych. Prawda jest taka, że każdy z nowych trendów, odpowiednio wykorzystany może przyczynić się do wzrostu sprzedaży czy znajomości marki. Ale czasami wystarczy zwykły bezpośredni email do klientów a efekt będzie ten sam. Ważne według mnie jest to aby nie kopiować i zachłystywać się nowymi trendami, a spojrzeć na nie krytycznie i zastanowić się, które z nich przydadzą się w naszej organizacji.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Wraz ze wzrostem zamożności naszego społeczeństwa będziemy szukać coraz nowszych, ciekawszych i atrakcyjniejszych kierunków do wypoczynku, będziemy wypoczywać częściej i w różnych destynacjach. Co nie znaczy, że nie będą jeździć do krajów, do których teraz najczęściej podróżujemy – Egiptu, Turcji, Grecji. Gdybyśmy porównali dane, gdzie Polacy spędzali wakacje sprzed 10 czy 15 lat, okazałoby się, że pewnie niewiele to się zmieniło.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Zdecydowanie Karaiby z Kubą na czele zahaczając po drodze jeszcze Meksyk. Byłby to mój powrót w tamten region, który urzekł mnie uśmiechniętymi ludźmi, wspaniałymi plażami i przepiękną turkusową wodą. A także podążanie za marzeniami z dzieciństwa, kiedy to fascynowały mnie dalekie i starożytne kultury – zwłaszcza w Ameryce Łacińskiej.

——–

Agnieszka Kukałowicz-Kolaszyńska od 2000 roku związana jest z internetem i branżą IT. Pierwsze szlify zdobyła pracując w portalu internetowym ww.pf.pl, następnie w Naukowej i Akademickiej Sieci Komuterowej w której zajmowała się m. in. zagadnieniami klastrowymi. Od 2010 roku zaangażowana w rozwój projektu Qtravel.pl, w którym odpowiadała za kwestie techniczne. Dotychczas skupiała się na rozwoju wyszukiwarki ofert turystycznych oraz na wykorzystaniu Big Data w e-turystyce. Obecnie z sukcesem łączy te zadania z zarządzaniem firmą i kompleksowym rozwojem całego projektu. Prywatnie pasjonuje się historią i zabytkami Dolnego Śląska.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz