Monika Czaplicka: Branża travel nie jest social i źle reaguje na krytykę
Z naszą travelmarketingową ankietą zmierzy się Monika Czaplicka, Kryzysowa Narzeczona mediów społecznościowych, autorka bloga czaplicka.eu, szefowa agencji Wobuzz, a także autorka książki „Zarządzanie kryzysem w social media”.
Monika często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych.
1. Moja przygoda z e-marketingiem zaczęła się od…
Wysłania CV na pierwszym roku studiów do pewnej firmy na stanowisko IT project managera. Był 2006 rok, nie było Facebooka, a ja dostałam robotę, nie mając o niej żadnego pojęcia.
2. Blog lub serwis marketingowy, który czytam najchętniej to…
Socialmediaexaminer.com – naprawdę wartościowe treści od wielu specjalistów.
3. Problem polskich firm turystycznych i hoteli polega na tym, że…
Nie są social. Publikują wpisy, ale nie rozmawiają, nie ma rezerwacji, nie ma interakcji. I często źle reagują na krytykę.
4. Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłbym projekt, który…
Nie wiem. Jak wymyślam projekt, który chcę zrobić, to go robię 😉
5. Trend, który na pewno się sprawdza się w 2016 roku
W social media: wideo.
6. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel / w marketingu jest dla mnie …
6. W podróżach – podróże modułowe. Wybieramy sobie sami hotel, przeloty itd. w ramach gotowych rozwiązań. W marketingu Facebook dla wszystkich. Większość robi to absolutnie bez sensu.
7. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…
… w spokoju. Czego im życzę.
8. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…
Zamiast destynacji wolę inspirujące miejsca. Ale chwilowo marzy mi się Disneyland, z małym wyskokiem do Paryża.
9. Książka (marketingowa, podróżnicza, literacka), która mnie ostatnio zainspirowała…
Bardzo lubię Garego Vainerchuka i jego Ekonomię wdzięczności. Gdyby więcej osób ją czytało, byłoby nam wszystkim milej.
—–
Monika Czaplicka. W branży social media od 9 lat. Pracuje w swojej agencji Wobuzz dla różnych klientów. Prowadzi fanpage “Kryzysy wybuchają w social media w weekendy” oraz bloga czaplicka.eu. Jej debiutancka książka “Zarządzanie kryzysem w social media” nakładem wydawnictwa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Jedna z autorek II tomu Biblii E-biznesu. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych. Podczas konferencji I love marketing otrzymała I miejsce (z 18) za najlepszą prelekcję głosami prawie 900 widzów zgromadzonych na sali oraz przed komputerami. Wykształcenie socjologiczne, zdobyte w trakcie studiów w Instytucie Socjologii UW, umożliwia jej analizowanie danych i obserwowanie sieci z ciekawej perspektywy.
Dodaj komentarz