Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 października 2019

Scroll to top

Top

3 komentarze

Dagmara Pakulska: Influencer marketing sprawdza się w branży travel

Dagmara Pakulska: Influencer marketing sprawdza się w branży travel
Redakcja

Z naszą travelmarketingową ankietą zmierzyła się tym razem królowa polskiego Twittera, Dagmara Pakulska. Dagmara jest marketerem, szkoleniowcem i wykładowcą akademickim. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek oraz prowadzeniem dla nich komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych.

Co prawda o Twitterze wie zapewne wszystko, ale równie chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z Linkedina. Przepytaliśmy więc Dagmarę Pakulską na okoliczność social mediów, ale nie odmówiliśmy sobie kilku pytań odnośnie branży turystycznej i marketingu miejsc.

1. Moja przygoda z marketingiem zaczęła się od…

…szczęśliwego przypadku. Już po maturze zaczęłam pracę zawodową. Początkowo byłam sekretarką w przedsiębiorstwie telekomunikacyjnym. Następnie w trakcie studiów związanych z zarządzaniem trafiłam do firmy, która rozwijała platformę zakupów zbiorowych skierowanych do biznesu. Powierzono mi wówczas zadanie współtworzenia strategii marketingowej i komunikacji w mediach społecznościowych. Spodobało mi się to tak bardzo, że zaczęłam zgłębiać temat. Po fazie zainteresowania marketing szybko stał się moją pasją, dzięki której funkcjonuję zawodowo od niemal 10 lat. 😉

2. Linkedin to dla mnie…

…serwis, który sprawdzam w pierwszej kolejności po przebudzeniu i chwilę przed zaśnięciem. To także miejsce z którego pochodzi ponad 80% moich aktualnych Klientów. To niesamowite jak ta platforma rozwinęła się w ciągu ostatnich 2 lat i wszystko wskazuje na to, że wcale nie planuje zwalniać tempa. LinkedIn umożliwia nawiązywanie efektywnych relacji biznesowych, wspiera budowanie własnej marki i pozwala uczyć się od najlepszych w branży. Z całą pewnością jest to medium, którym powinni zainteresować się wszyscy, którym na sercu leży rozwój zawodowej kariery.

3. Blogi, które czytam najchętniej to…

Jako autorka Niby-Prasówki muszę dużo czytać i selekcjonować treści, by swoim czytelnikom każdego poranka serwować content najwyższej jakości. Serwisy, które nigdy mnie nie zawodzą to: socialmediatoday.com oraz blogi HubSpot i Brand24. Często zaglądam również na Nowy Marketing oraz na adsoftheworld.com. Wszystkie wyżej wymienione media cenię za merytorykę i wartościowe porady, podane w bardzo przystępny sposób. 😊

4. Projekt travelowy, z którego warto czerpać inspiracje to…

Niewiele działań marketingowych z branży turystyczno-hotelarskiej przykuwa moją uwagę. Na wyróżnienie z pewnością zasługuje Instragram Airbnb, który obserwuje 4 mln osób! Co ciekawe, ta marka praktycznie w swojej komunikacji nie używa hashtagów. Treści, którymi się dzieli i bez nich są bardzo zasięgowe. Coraz więcej w świecie travelowym dzieje się również w obszarze influencer marketingu. Całkiem niedawno Siostry ADiHD zrobiły na swoim Stories relację z pobytu w Czarna Owca Domki Kościelisko. Bardzo szybko profil tej marki wzbogacił się o kilka tysięcy nowych obserwujących, którzy chętnie rezerwowali swój pobyt w miejscu polecanym przez siostry Krawczyńskie. 😊

5. Problem polskich firm turystycznych i hoteli w internecie polega na tym, że…

…nie mają strategii komunikacji w mediach społecznościowych ani opracowanego manuala kryzysowego. Ich działania często są też nieregularne i niespójne. Nierzadko obsługą marketingową firm turystycznych i hoteli zajmują się przypadkowe osoby, które mają w danym momencie więcej mocy przerobowych. Często ze strony hoteli spotykam się również z propozycją prowadzenia działań w zamiast za weekendowe pobyty w ich ośrodkach. Świadczy to o traktowaniu marketingu nieco po macoszemu, przy jednoczesnym niezdawaniu sobie sprawy z inwestycji nie tylko finansowych, ale i czasowych, które są związane z efektywnym ogarnianiem szeroko pojętego marketingu miejsc.

6. Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym projekt…

Jestem młodą mamą, której doskwiera brak…odpoczynku. Chętnie dorwałabym aplikację wyszukującą wspaniałe miejsca do odwiedzenia i zrelaksowania się, które są przyjazne rodzinom z maleńkimi dziećmi. Taka aplikacja pozwalałaby nie tylko na odnalezienie i rezerwację najlepszych hoteli, ale również na odkrywanie pomysłów związanych ze spędzaniem wolnego czasu z niemowlakiem w nowej lokalizacji. 😉

7. Trend marketingowy, który sprawdzi się w firmach turystycznych w 2019 roku to…

Zdecydowanie influencer marketing! Influencerzy budują wokół siebie wierne społeczności, które ufają ich rekomendacjom. Współpraca z nimi może przynieść rewelacyjne efekty w postaci zwiększenia liczby rezerwacji wakacji z wybranym biurem podróży lub noclegów w danym hotelu. 😊

8. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży turystycznej jest dla mnie …

Tutaj odpowiem przewrotnie, że również influencer marketing…ponieważ kluczem do sukcesu jest dobór odpowiedniego ambasadora, a nie osoby, której profil to istny słup ogłoszeniowy, z którego niewiele wynika.

9. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Może w kosmosie? Mówiąc jednak bardziej serio…pewnie w miejscach, w których będą mogli się naprawdę zrelaksować i na chwilę odciąć od pracy, internetu i telefonu.

10. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Włochy! Tam niemal na każdym kroku leży przewrócona starożytna kolumna, a dla fanki staroci to prawdziwy raj. 😊

11. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała…

Zabrzmi to dziwnie, ale…”Fakty do kupy. 1003 ciekawostki do przetrwania na osobności”. Paradoksalnie to źródło nowej i ciekawej wiedzy!

12. Osobom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z biznesem turystycznym dałabym taką wskazówkę….

Projektujcie swoje usługi, a następnie komunikację marketingową z myślą o odbiorcy i jego potrzebach i kochajcie to, co robicie. Tylko tyle lub aż tyle wystarczy do tego, by osiągnąć sukces. 😊

——-

Dagmara Pakulska – z zawodu oraz z pasji tworzy strategie marketingowe zarówno dla marek lokalnych, jak i ogólnopolskich. Od pięciu lat dzieli się wiedzą w ramach licznych konferencji i szkoleń, jak również na czołowych polskich uczelniach: AGH, WSE, WSIZ, UMK oraz UŁ. W jej portfolio szkoleniowym znajdują się takie marki jak Idea Hub, Idea Bank, PAH, Sektor 3.0., Shell, ŁKS czy TVN. Publikuje w najważniejszych mediach marketingowych – w Magazynie Sprawnego Marketingu oraz Magazynie Social Media Manager.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Comments

  1. Basia Derkowska

    Dziękujemy pięknie za dobre słowo o naszym blogu, Dagmara! 🙂 Piona od Brand24!

  2. Anka

    Chyba zacznę obserwować Airbnb w socialach, a zwłaszcza na Insta 😉

  3. rafi

    Wynika z tego, że influencer marketing w branży turystycznej to mega „śliski” temat – z jednej strony trend, z drugiej porażka… Wszystko pewnie zależy od tego, na ile ten WPŁYWOWY jest dany youtuber czy instagramer i czy jego działania przełożą się na faktyczną sprzedaż a nie tylko wirtualne zasięgi, które można pokazać w statystykach. Czy polecielibyście jakiegoś influencera do małego rodzinnego biura podróży?

Dodaj komentarz