Vera Pershina: Nadal nie mamy zaufania do płatności online
Dziś z naszą travelmarketingową ankietą mierzy się Vera Pershina, dyrektor regionalny Kayak na Polskę i Rosję, gdzie odpowiada za koordynację rozwoju biznesu i produktu oraz działania marketingowe.
Vera opowiada o płatnościach mobilnych, o tym, jak otrzymała swoją wymarzoną pracę, a także – z jakich serwisów i książek czerpie inspiracje.
1. Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…
Mieszkałam wtedy w Rosji i pracowałam dla innej firmy, niezwiązanej z e-turystyką, ale zawsze myślałam o Kayak jako o mojej wymarzonej pracy. Kiedy pojawiła się możliwość, żeby aplikować na stanowisko, którym byłam zainteresowana, wysłałam swoje zgłoszenie, ale…było już za późno i rekrutacja została zamknięta. Był to dla mnie wielki zawód. Jednak niespodziewanie, po ponad roku, otrzymałam zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną dotyczącą innego stanowiska. I tak właśnie znalazłam się tutaj – tworząc i rozwijając jedną z najlepszych firm związanych z podróżami w Polsce i Rosji. Ta historia to dla mnie najlepszy przykład tego, że wszystko jest możliwe.
2. Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…
Jest mnóstwo wspaniałych projektów i inicjatyw związanych z turystyką na świecie, świetnymi przykładami są High Line w Nowym Jorku albo platforma TravelStarter, gdzie każdego dnia pojawia się wiele ciekawych pomysłów związanych z branżą turystyczną. Jednak to projekty, przy których pracuję na co dzień są dla mnie największą inspiracją i wyzwaniem.
3. Blog lub serwis, który czytam najchętniej to…
Swoje poranki zaczynam od przejrzenia najświeższych wiadomości na TNOOZ, SKIFT i grupie Travel Startup na Facebooku. To pozwala mi być na bieżąco w tej nieustannie rozwijającej i zmieniającej się branży. Według mnie są to najlepsze źródła, które mogłabym polecić każdej osobie związanej z branżą turystyczną. Dostarczają one najnowszych informacji, mnóstwo eksperckiej wiedzy i przydatnych materiałów, takich jak raporty, statystyki i analizy.
4. Czy mogłabyś wskazać wyzwania lub problemy związane z branżą turystyczną w Polsce?
Nie jest tajemnicą, że w krajach Europy Środkowo-Wschodniej wciąż nie ma zbyt dużego zaufania do płatności przez Internet. W e-turystyce oznacza to, że podróżujący wciąż chętniej udają się do biura podróży, żeby zarezerwować wakacje, niż wykupują wczasy online. Ten fakt został również potwierdzony w naszym ostatnim raporcie. Polacy w dalszym ciągu decydują się na wykupienie wakacji w lokalnym biurze podróży, nawet jeśli inspiracji szukają już Internecie.
Z mojego doświadczenia wiem też, że nawet jeśli podróżujący decydują się na zapłatę online, wciąż chcą potwierdzić płatność w dodatkowy sposób – mając bezpośredni kontakt z pracownikiem, robią to np. poprzez telefon na infolinię danej marki. Jednak jak widzimy wśród użytkowników Kayak, takie podejście zaczyna się zmieniać a ich zrozumienie dla płatności internetowych stale rośnie.
5. Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym projekt, który…
Mając nieograniczone środki stworzyłabym projekt – może pewnego rodzaju dedykowany poradnik – który byłby łatwo dostępny dla wszystkich internautów i który informowałby o możliwościach zaawansowanych portali rezerwacyjnych i metawyszukiwarek. Dzięki ich funkcjom użytkownicy mogą w jednym miejscu jednocześnie przeszukiwać dostępne oferty turystyczne, rezerwować podróże i nimi zarządzać. A jednak wciąż takie rozwiązania nie są zbyt popularne.
6. Trend, który na pewno się sprawdza się w 2016 roku…
Najważniejszym, aktualnym dziś trendem jest zastąpienie komputera stacjonarnego przez urządzenia mobilne. Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zarówno planowanie, jak i organizowanie podróży powoli przenosi się na urządzenia mobilne. Taki trend jest szczególnie widoczny na przykładzie młodszych pokoleń. Jest to ważna wskazówka dotycząca kierunku, w jakim będzie rozwijać się branża w najbliższych latach.
7. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…
Rynek i branża zmieniają się niezwykle dynamicznie, dlatego ciężko jest przewidzieć dokąd Polacy będą najchętniej wyjeżdżać za dziesięć lat. Z pewnością będzie jeszcze więcej bezpośrednich połączeń, pojawią się nowe trasy, spośród których Polacy będą mogli wybierać. Polscy turyści wiedzą jak korzystać ze stale rozwijającej się oferty podróży, a rynek dynamicznie rozwija się w tym kierunku.
To, co moim zdaniem ulegnie zmianie, to sposób w jak przebiegać będzie każdy z etapów wyjazdu. Z pewnością Polacy będą mieli możliwość, aby z poziomu jednego urządzenia zarówno planować wyjazd, jak i nim zarządzać – czy to przy użyciu jednej dedykowanej witryny mobilnej, czy aplikacji. Wydaje się to naturalnym kierunkiem rozwoju branży, jako że już dziś za pomocą smartfonów nie tylko szukamy inspiracji, lotów i propozycji podróży, ale również coraz chętniej rezerwujemy nasze wyjazdy.
8. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…
Podczas moich wyjazdów służbowych kilkakrotnie miałam okazję odwiedzić Polskę. I zakochałam się w tym kraju od pierwszego wejrzenia. Dlatego teraz marzy mi się wynajęcie samochodu i odkrywanie polskich miast, zatrzymanie się w każdym z nich choć na kilka dni, żeby mieć możliwość ich lepszego poznania. Chciałabym też lepiej poznać wyśmienitą polską kuchnię.
9. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…
Szukając inspiracji, podobnie jak wiele osób na co dzień pracujących nad rozwojem technologii, korzystam głównie z informacji dostępnych w Internecie – na Facebooku czy YouTubie, szczególnie chętnie oglądając krótkie filmy dostępne w sieci. Wydaje mi się, że to właśnie ten kanał komunikacyjny ma największą siłę oddziaływania, dzięki wizualnemu przedstawieniu pięknego krajobrazu albo atrakcji, w której możemy wziąć udział.
Jeżeli jednak miałabym wskazać książkę, która jest dla mnie źródłem inspiracji, wskazałabym „Świat. Tysiąc miejsc, które musisz zobaczyć” – wspaniałe źródło inspiracji do następnej podróży, gdy akurat jestem poza zasięgiem.
—-
Vera Pershina jest Dyrektorem Regionalnym KAYAK na Polskę i Rosję. Studiowała politykę regionalną na Moskiewskim Państwowym Uniwersytecie Lingwistycznym. Całe jej doświadczenie zawodowe skupia się na obszarze stosunków międzynarodowych.
Przed rozpoczęciem pracy w KAYAK pełniła funkcję Loyalty Program Managera w MasterCard. Odpowiedzialna była m.in. za procesy wdrażania programów lojalnościowych i systemów benefitów. Specjalizuje się w zarządzaniu kampaniami, negocjacjach z partnerami oraz rozwiązywaniu problemów w obszarach rozwoju biznesu oraz integracji technicznych.
Dodaj komentarz