Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 22 stycznia 2019

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Tomasz Rybaczek: Mam w głowie projekt idealnego hotelu

Tomasz Rybaczek: Mam w głowie projekt idealnego hotelu
Redakcja

Tym razem z naszą travelmarketingową ankietą zmierzył się Tomasz Rybaczek, Dyrektor Generalny hotelu Artis Loft w Radziejowicach. Tomasz od niespełna 3 lat zarządza podwarszawskim hotelem. Z hotelarstwem jednak związany jest już od 10 lat. Spotkać go można na wielu konferencjach oraz szkoleniach branżowych w całej Polsce. Ale chętnie sam dzieli się wiedzą 
i doświadczeniem z innymi.

1. Moja przygoda z hotelarstwem zaczęła się od…

Do gastronomii trafiłem już na studiach. Dwóch najlepszych kolegów pracowało w restauracji jako barmani. Na „studenckim piwie” zaproponowali mi, bym dołączył do zespołu, ponieważ szukają dodatkowej osoby do restauracji. Wtedy nie miałem o tym zielonego pojęcia. Dość szybko stałem się przodownikiem pracy. Po 3 miesiącach dostałem dodatkowe obowiązki od kierownika, takie jak ustalanie menu na rezerwacje grupowe, zamówienia i grafiki. Dzisiaj mogę podziękować Czarkowi i Łukaszowi za tę propozycję pracy, zapewne bez niej nie byłbym tam, gdzie jestem. Dalsze losy mojej kariery można zobaczyć na Linkedln 😉

2. Projekt hotelarski, z którego warto czerpać inspirację to…

Jest wiele hoteli w Polsce, z których warto czerpać inspiracje. Chętnie wybieram na noclegi obiekty, które mi się podobają, by coś podpatrzeć, zaobserwować. Wysyłam również swoich pracowników do ciekawych miejsc, dla wymiany doświadczeń. Z ostatnich projektów cenię mocno Indigo i Puro. Są to hotele zapadające w pamięć swoją stylistyką, klimatem. Bardzo lubię elementy wyposażenia, dzięki którym te obiekty się wyróżniają.

3. Blog / serwis internetowy, który czytam najchętniej to…

Z branżowych blogów lubię Enjoy Your Stay prowadzony przez Karola Webera. Karol jest osobą, która zaraża pasją do hotelarstwa i jest dobrym ambasadorem naszej branży. Polecam jego bloga młodym adeptom hotelarstwa.

4. Problem polskich hoteli polega na tym, że…

Można o tym pisać pracę dyplomową. Myślę, że wiele inwestycji powstało bez dokładnej analizy rynku, biznes planu marketingowego. Jeśli zapytasz inwestora o te rzeczy, idę o zakład, że ponad połowa nie ma takich dokumentów. Rzadkością jest księga znaku do logotypu. Inwestorzy wielokrotnie przykładają większą wagę do wyboru glazury i armatury niż do szkoleń pracowników i zadbania o nich, by chcieli budować swoją karierę w ich obiekcie. Brakuje systemów prowizyjnych, które mobilizują do zwiększenia sprzedaży.
Wielokrotnie walką cenową psujemy rynek. Pochodzę z Lublina i jak widzę tam obecne ceny hoteli, gdzie w poniedziałek można znaleźć pokój w 3-4* ze śniadaniem nawet w cenie 130zł !! A tam ma się otworzyć w niedługim czasie ponad 500 pokoi! Walka cenowa hoteli doprowadziła do zepsucia rynku. Bez porozumienia ponad podziałami, trudno będzie tę sytuację zmienić.

5. Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłbym…

Zdecydowanie stworzyłbym projekt hotelu. Od 2009 roku pracowałem przy otwarciu czterech projektów. Często, niestety, już bez możliwości zmian w projekcie, z uwagi na jego zaangażowanie, dotacje lub też brak chęci inwestora. To doświadczenie sprawia, że mam w głowie projekt mojego idealnego obiektu. Mam nawet miejsce, gdzie ten hotel mógłby stanąć, brakuje tylko inwestora 😉

6. Trend, który sprawdzi się w hotelarstwie 2019 roku to

Rozpoczęliśmy walkę z OTA. Myślę, że w roku 2019 ten trend będzie się mocno rozwijał. Bez zmian idących w kierunku zwiększenia rezerwacji bezpośredniej, najwięksi pośrednicy zaczną nam dyktować coraz trudniejsze do przyjęcia warunki. Wierzę że ujednolicona polityka sprzedażowa wśród hoteli, z nastawieniem na rezerwacje bezpośrednie, pozwoli na zwiększenie świadomości tego rozwiązania u gości.

7. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Mam nadzieję, że w Polsce. Oczywiście mówię tutaj o coraz bardziej popularnych wyjazdach weekendowych. Polacy wypoczywają coraz częściej nie tylko na długich urlopach w lecie i feriach zimowych, ale również w weekendy. Baza hotelowa w ostatnich czasach rozwinęła się niewiarygodnie. Mamy w kraju obiekty na bardzo wysokim poziomie. Z drugiej strony ogromną popularnością cieszą się agroturystyki. Osobiście Sylwestra spędzam w domu w stylu angielskim zlokalizowanym na terenie prywatnego rezerwatu przyrody. Idealnie miejsce na odpoczynek z przyjaciółmi.

8. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Nie muszę, ale bardzo chciałbym zwiedzić Tajlandię. Bardzo lubię poznawać nowe smaki, street food w Bangkoku ma ogromna ofertę. Plany jednak nie na najbliższy czas. Z uwagi na wykończenie nowego domu w 2019 roku, odwiedzać będę głównie markety budowlane 🙂

9. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…

Jack Welch „Winning” – świetna książka dla osób pracujących na stanowiskach kierowniczych. Rewelacyjne wskazówki jak zbudować zespół w oparciu na szacunku i zaufaniu. Moje standardy zarządzania, były budowane również w oparciu o tę książkę.

Tomasz Rybaczek jest absolwentem Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji na kierunku Stosunki Międzynarodowe. Od trzech zarządza Artis Loft Hotel w Radziejowicach pod Warszawą.
Swoją przygodę z gastronomią rozpoczął już w trakcie studiów w Lublinie. Początkowo miało być to zajęcie dorywcze, jednak szybki awans na stanowisko kierownicze zatrzymał go w branży na stałe. W latach 2011 – 2012 pełnił funkcję dyrektora Hotelu Luxor. W 2013 roku przeniósł się do Best Western Agit Hotel, 
w którym również pełnił tę funkcję do początku 2016 roku. W obu przypadkach uczestniczył w pre-openingu obiektów, wprowadzając je na rynek oraz odpowiadając za marketing i rozwój marki. W 2013 roku uczestniczył również 
w pracach zespołu odpowiedzialnego za otwarcie największej inwestycji społecznej w Polsce – Wyspy Wisła w Stężycy. Na początku 2016 roku przeniósł się do Warszawy i związał na stałe z Artis Loft Hotel w Radziejowicach. Jako Dyrektor Generalny skupił się na budowaniu marki, wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań sprzedażowych oraz marketingowych.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz