Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 25 czerwca 2019

Scroll to top

Top

3 komentarze

Łukasz Michta: Polacy docenią porównywarki hoteli

Łukasz Michta:  Polacy docenią porównywarki hoteli
Redakcja

Dziś z naszą travelmarketingową ankietą zmierzy się Łukasz Michta, który reprezentuje nagrodzoną ostatnio w w konkursie World Travel Awards 2014 porównywarkę i wyszukiwarkę obiektów noclegowych HotelsCombined. Łukasz odpowiada za rozwój firmy w Polsce i w Czechach.

Nam mówi o swoich doświadczeniach, inspiracjach, trendach w branży travel i marketingowych serwisach godnych polecenia. Nie brakuje też turystycznych smaczków na temat odkrywaniu Australii, gdzie mieszka od 2010 roku.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

Pierwszy kontakt zawodowy z e-turystyką to współpraca z kilkoma e-przedsiębiorcami, pracowałem też nad swoim własnym projektem online. W 2010 roku zacząłem pracę w HotelsCombined, gdzie odpowiadam za całościowy rozwój serwisu internetowego w Polsce i w Czechach, angażuję się też we wszelkie działania mające na celu popularyzację oferty HotelsCombined w pozostałych krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Projekt turystyczny / hotelarski, z którego warto czerpać inspirację to…

Testowałem wiele aplikacji mobilnych, których nie może zabraknąć w podróży. Aplikacje, które ostatnio polubiłem szczególnie to BusBud.com i Yr.no. BusBud to wyszukiwarka połączeń autobusowych, oferuje użytkownikowi funkcjonalność metasearch podobnie jak HotelsCombined. Yr to serwis z prognozą pogody.

Serwis marketingowy lub turystyczny, który czytam najchętniej to…

Zaczynam dzień od lektury tnooz.com i skift.com. To bardzo ważne żeby w mojej pracy pozostawać na czasie ze wszystkimi nowościami z branży travel. Zaglądam też na thenextweb.com – zagregowane nowości ze świata online, od czasu do czasu czytam searchengineland.com o nowościach w SEO i SEM. Śledzę też prasę codzienną z krajów Europy Środkowo- Wschodniej.

Problem polskich hoteli i firm turystycznych polega na tym, że…

Rynek turystyczny w Polsce znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju. Dostrzegam w tym wiele szans dla polskiej e-turystyki. Przedsiębiorca z branży turystycznej docenia internet jako kanał sprzedaży i promocji. Idzie to w parze z popularyzacją internetu jako narzędzia do planowania podróży i dokonywania rezerwacji przez Polaków. Polacy coraz częściej korzystają z narzędzi online, dzięki nim mogą też sporo zaoszczędzić na noclegu czy środkach transportu.

Gdybym miał dziś nieograniczone środki…

Jeśli miałbym nieograniczone środki, to odpoczywałbym dzisiaj na plaży na Bali…., a poważnie.. mając nieograniczone środki kontynuowalibyśmy inwestycje w naszą technologię porównywania i wyszukiwania obiektów noclegowych, koncentrując się jeszcze bardziej na spersonalizowanej treści i polepszaniu jakości naszej aplikacji mobilnej. Alternatywnie jako firma przeznaczylibyśmy środki na dalszy rozwój HotelsCombined i uproszczenie procesu wyszukiwania i rezerwacji hoteli.

Trend, który na pewno się sprawdzi się w 2015 roku

Mam w plecaku smartfona, tablet i czytnik ebooków, do tego przenośną ładowarkę. W 2015 r. trudno zaprzeczyć, że ten trend się zmieni. Będziemy jeszcze bardziej online. Aplikacje mobilne i responsywne serwisy internetowe będą coraz popularniejsze, coraz więcej będziemy korzystać z internetu przez kanał mobile. Polacy docenią bardziej serwisy oferujące porównywanie i wyszukiwanie usług, produktów itd.

Porażką / przereklamowanym trendem w branży jest dla mnie…

Nie wszystkie firmy turystyczne stawiają mobile na równi z pozostałymi kanałami sprzedaży i promocji usług turystycznych. To wciąż niedocenione źródło pozyskania klienta. Pominięte w strategii rozwoju firmy może odbić się na słabnącej pozycji firmy na rynku lub braku jej obecności.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Wszędzie, gdzie tylko będą mieli na to ochotę i pozwoli im na to zasobność portfela. Obserwując dane HotelsCombined, trend odwróci się nieco na korzyść wyjazdów zagranicznych. Dobrze znane kierunki zagraniczne jak Paryż i Rzym będą przyciągać jeszcze więcej Polaków. Polacy wypoczywać będą tyle samo, ale będą też na wypoczynek przeznaczać więcej pieniędzy.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Od 2010 r. mieszkam w pięknym kraju, który cały czas odkrywam. Słyszałem, że Lord Howe Island u wschodnich wybrzeży Australii to bardzo atrakcyjne miejsce do odwiedzenia. Chciałbym też polecieć na Vanuatu lub przejść szlakiem Kokoda na Papui i Nowej Gwinei.

————

Łukasz Michta – od 2011 roku reprezentant HotelsCombined – internetowej porównywarki i wyszukiwarki obiektów noclegowych w Polsce. Od roku odpowiada za rozwój firmy również w Czechach. Współtworzy strategię rozwoju HotelsCombined w krajach Europy Środkowo Wschodniej. W HotelsCombined jest od samego początku ekspansji firmy na rynki europejskie. Na co dzień odpowiada za budowanie strategii marketingowych online, SEO, SEM, analizy, współpracę z kluczowymi partnerami firmy. Wcześniej 2 lata pracował w Comarch oraz zdobywał doświadczenie, pracując z polskimi i zagranicznymi e-przedsiębiorcami.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Comments

  1. matylda

    zastanawiajace jak praca porownywarki wplywa na wybory turystow niezaleznych podczas indywidualnych wycieczek

    • Lukasz Michta

      Hej Matylda, dziękuję za Twój komentarz, z przyjemnością wymienię z Tobą spostrzeżenia lub odpowiem na Twoje pytania/Lukasz

  2. Robert

    Hej
    Wyszukiwarka jest niesamowita – brakuje w niej jednak opcji dokładnego ustawienia lokalizacji (np centrum 2km, wyboru posiłków czy rodzaju noclegu – tzn pokój koedukacyjny, wspólna łazienka) Generalnie – bardzo fajny projekt – z chęcią bym przy nim popracował 🙂

    pozdro
    R

Dodaj komentarz