Dagmara Plata-Alf: Rośnie znaczenie obrazu w marketingu hotelowym
Dziś kolejny ekspert, który zmierzył się z ankietą, rozsyłaną do osób profesjonalnie zajmujących się szeroko pojętym marketingiem w turystyce. Tym razem na pytania TravelMarketing.pl odpowiada Dagmara Plata-Alf, która od 2010 roku pełni funkcję dyrektora arthotelu Castle Inn w Warszawie. Dagmara jest też trenerem biznesu i doradcą branżowym z zakresu marketingu i zarządzania. Od 2013 roku merytorycznie wspiera niezależne spotkania marketingu internetowego z turystyką TravelCamp.
Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się…
… z ciekawości. To było lata temu, gdy marketing internetowy zyskiwał dopiero swoją popularność. Miałam wtedy okazję współpracować z firmą – start up’em operującym na granicy turystyki i e-marketingu. Jej właściciel z chęcią dzielił się nowinkami z konferencji, pozyskanymi informacjami ze szkoleń … i cóż… po prostu zaraził mnie swoją pasją, która wyjątkowo mnie uzależniła i trwa po dzień dzisiejszy.
Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…
TripAdvisor.com. W szczególności interesujący jest aspekt umiejętnej komercjalizacji portalu jako medium społecznościowego.
Blog / serwis (polski lub zagraniczny), który czytam najchętniej to…
Skift.com, który oferuje najświeższe newsy, informacje, dane i raporty dla rynku turystycznego, które ułatwiają mi codzienną pracę i pozwalają podążać za trendami w branży.
Problem polskich start upów polega na tym, że…
… brakuje programów wspierających rozwój pojawiających się na rynku projektów – zarówno pod względem finansowym, zarządczym, ale również prawnym – to niestety sprawia, iż wiele projektów zamiera na etapie pomysłu i nigdy nie jest w stanie wyjść poza umysł pomysłodawcy.
Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym aplikację, która…
… pozwalałaby na efektywne wyszukiwanie semantyczne ofert turystycznych.
Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…
… to dalszy wzrost znaczenia i roli obrazu w języku marketingu hotelarskiego. Współcześnie mamy coraz mniej czasu na dokładne czytanie treści, skanujemy informacje. Najchętniej i najefektywniej za to nasze oczy przyjmują obrazy – to z pewnością zostanie wykorzystane przez marketerów.
Porażką (przereklamowanym trendem) w branży jest dla mnie …
… brak takiego trendu. Myślę, iż rozwój e-turystyki jest na tyle dynamiczny, iż ciężko nam oceniać przereklamowanie, bądź porażkę danego trendu – jest to bardziej kwestia upływającego czasu.
Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…
… Polsce i to zdecydowanie – podniesienie standardu świadczonym usług przez rodzime hotele sprawia, iż staną się one idealnym miejscem wypoczynku.
Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…
… polskie morze i Dębki. To miejsce, w którym ładuję swoje baterie pozytywną energię i najlepiej odpoczywam. Oczywiście – kiedy? Zdecydowanie po sezonie, gdy plaże są bezludne, a wiatr jeszcze mroźny.
———
Dagmara Plata-Alf – Pasjonatka marketingu i zarządzania. Aktualnie prowadzi badania naukowe z zakresu zarządzania wiedzą klienta w kształtowaniu strategii marketingowej przedsiębiorstw jako doktorantka Akademii Leona Koźmińskiego. Absolwentka MBA na University of Bedfordshire oraz licznych studiów podyplomowych i szkoleń.
Od 2010 roku pełni funkcję dyrektora arthotelu Castle Inn w Warszawie, a generalnie od ponad 8 lat związana jest z branżą turystyczną i hotelarską. Trener biznesu i doradca branżowy z zakresu szeroko pojętego marketingu i zarządzania. Mówca m.in. eTravelForum 2013 i twórca prywatnego blogu o sobie i z ciekawostkami z branży marketingowej: dagmaraplataalf.pl.
Dodaj komentarz