Bartłomiej Juszczyk: Czas zainwestować w treści mobilne
Dziś kolejny ekspert z branży internetowej, który zmierzył się z naszą ankietą. Tym razem na pytania TravelMarketing.pl odpowiada Bartłomiej Juszczyk, dyrektor zarządzający Grupy Adweb.
Wiele osób z branży turystycznej mogło poznać Bartka na polu zawodowym podczas jednego z TravelCampów. Prywatnie jest podróżnikiem, pasjonatem motocykli i sportów ekstremalnych, alpinistą,a także teoretykiem nauk ekonomicznych w trakcie rozprawy doktorskiej.
Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…
Przyznam szczerze, że jako urodzony tramper z e-turystyki korzystam głównie by wyszukiwać ciekawe okazje na wyjazdy, głównie w postaci tanich biletów lotniczych, jako inspiracji do nowych wypraw. Oczywiście szukam również noclegów online, czytam blogi i opisy podróży, po to, by w trakcie swojej włóczęgi zobaczyć jak najwięcej.
Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…
Ostatnio fascynuję mnie… blablacar.pl – który w dużym stopniu uważam również za ciekawy z punktu widzenia nawet lokalnej turystyki. W moim mniemaniu, projekt ten staje jako równorzędny i biznesowo stanowiący zagrożenie, partner dla lokalnych przewoźników i prawdopodobnie z czasem będzie wpływał na ten rynek.
Blog / serwis internetowy (polski lub zagraniczny), który czytam najchętniej to…
Najczęściej korzystam z geoblog.pl , choć przygotowując się do wypraw, zwłaszcza górskich, czytam to co w danym momencie jest dla mnie aktualne i najważniejsze.
Problem polskich start’upów polega na tym, że…
Zbyt szybko oczekują monetyzacji, tudzież traktują inwestorów jak chodzące skarbonki. W krajach rozwiniętych moment pozyskania inwestora jest niejako dopiero startem dla projektu – w Polsce to finał, zarobienie pieniędzy i skupienie się na nich, miast na dalszym rozwoju swojego biznesu. Kłopotu polskich startupów upatruję zatem w myśleniu o pieniądzach, a nie pasji.
Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłabym aplikację, która…
W tym momencie moda jest na wszelkiego rodzaju agregatory i gdyby pojawiła się tego typu aplikacja, integrująca na bieżąco treści o dostępnych tanich ofertach podróży – różnymi środkami transportu i do różnych destynacji, na pewno zyskałaby poklask. Funkcjonują w przestrzeni internetu podobnego typu witryny, ale aplikacja idąca dalej zapewniając w czasie rzeczywistym powiadomienia o wszelakich promocjach i ofertach, wedle wielu zmiennych i kryteriów, byłaby świetnie przyjęta przez środowisko turystyczne.
Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…
Rok 2014 to, po wielu latach „czarowania rzeczywistości” istotnie rok treści mobilnych, w związku z tym niezbędnym jest, by operatorzy turystyczni, jak i e-turystyczni zaczęli inwestować w ten kanał. Ważne przy tym, by nie patrzeć na rozwiązania mobilne standardowo przez pryzmat jedynie aplikacji, bo to także reklama, kampanie zintegrowane, czy choćby dbałość o responsywne witryny i przyjazne formularze zamówień z poziomu telefonu komórkowego, czy tabletu.
Porażką / przereklamowanym trendem w branży travel jest dla mnie…
Uważam, że zbyt wiele i dużo za wcześnie opowiada się o turystyce kosmicznej, jakoby była ona już ma wyciągnięcie ręki. Porozmawiajmy o tym za 20 lat.
Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…
…miejscach egzotycznych, na które nareszcie zaczyna ich być stać, a z pewnością będzie coraz lepiej.
Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…
Mam w planach wyprawę na siedmiotysięczniki w Pamirze – i wierzę, że jeszcze w tym roku to się ziści.
—
Bartłomiej Juszczyk – dyrektor zarządzający Grupy Adweb. W sektorze mediów i reklamy działa od 1999 roku. Manager, inwestor, ekspert mediów, wykładowca. Autor kilkuset publikacji poświęconych budowaniu marek, wizerunku, promocji firm, zagadnieniom strategii marketingowych oraz wykorzystania Public Relations w kampaniach zintegrowanych. Promotor niesztampowych kampanii i rozwiązań komunikacyjnych w strategiach marek. Twórca topowej grupy marketingowej – Grupa Adweb, działającej na różnych polach promocji 360.
Komentowane wpisy