Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 7 lipca 2022

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Turystyka w Google 2019 – ranking widoczności witryn turystycznych

Turystyka w Google 2019 – ranking widoczności witryn turystycznych
Piotr Kasperczak

Turystyka w Google 2019 to opracowane przez TravelMarketing.pl zestawienie najbardziej popularnych witryn turystycznych w polskim Google w 2019 roku.

Dzięki niemu możesz sprawdzić, które serwisy internetowe wykorzystują potencjał SEO do budowania ruchu na swojej stronie. Pobierz pełną wersję rankingu, by przekonać się, czy także Twoja witryna turystyczna znalazła się na topowych pozycjach.

Co znajdziesz w rankingu?

W rankingu sprawdzisz 50 najbardziej widocznych witryn turystycznych w naturalnych wynikach Google.

Jakie witryny były przedmiotem analizy?

Przeanalizowałem witryny w całości poświęcone tematyce i usługom turystycznym, mające polską wersję językową i działające nieprzerwanie w całym 2019 roku. Konkretne kategorie tematyczne, które uwzględniłem w zestawieniu znajdziesz w pełnej wersji rankingu.

Jak powstał ranking Turystyka w Google 2019?

W pierwszym etapie wyselekcjonowałem 500 najbardziej popularnych witryn turystycznych w Polsce. Listę tę oparłem na innych rankingach branżowych, poleceniach wielu osób pracujących w sektorze turystycznym, a także własnej analizie. Każda z witryn przechodziła dodatkowo wstępną selekcję na podstawie widoczności w narzędziach Senuto i Semstorm. 

Metodologia

Do każdej z analizowanych domen przypisałem kilka parametrów uzyskanych na podstawie narzędzi Semstorm i Majestic: 

Frazy w TOP10 – to podana liczba fraz znajdujących się w TOP10 organicznych wyników wyszukiwania z uwzględnieniem fraz brandowych.

Frazy w TOP50 – to podana liczba fraz znajdujących się w TOP50 organicznych wyników wyszukiwania z uwzględnieniem fraz brandowych.  

Wskaźnik Ruchu – ten parametr definiuje jakość strony oraz potencjał fraz, na jakie jest widoczna. Wskaźnik ten jest pomocny w porównywaniu danej domeny z innymi stronami.

Trust Flow – to parametr oceny jakości linków przychodzących. Pokazuje poziom wiarygodności domeny. Im więcej zaufanych witryn linkuje do wskazanej domeny, tym ten poziom (w skali od 0 do 100) jest wyższy.  

Warto podkreślić, że wszystkie parametry zostały zanalizowane oddzielnie dla każdego miesiąca 2019 roku, a ich ostateczna wartość jest daną uśrednioną dla całego roku. 

Co decydowało o miejscu w rankingu?

O miejscu w rankingu zadecydował Wskaźnik Ruchu w organicznych wynikach wyszukiwania. Więcej na temat tego parametru przeczytasz w pełnej wersji zestawienia. Frazy w TOP10, TOP50 i Trust Flow nie miały wpływu na umiejscowienie domeny w zestawieniu i zostały zaprezentowane jedynie poglądowo.  

Turystyka w Google 2019 – pierwsza dwudziestka

Zestawienie 50. najbardziej popularnych witryn w polskim Google znajdziesz w pełnej wersji raportu.

Podsumowanie

Pierwsze dwie lokaty zajęły globalne brandy – tripadvisor.com czy booking.com, miejsce na podium znalazło się jeszcze dla rodzimej marki nocowanie.pl.  Na topowych pozycjach są przede wszystkim serwisy OTA (booking.com, airbnb.pl, hotels.com, hrs.com), metawyszukiwarki (tripadvisor.com, kayak.pl, skyscanner.com, trivago.pl) i touroperatorzy (itaka.pl, grecos.pl, coraltravel.pl, r.pl). 

Większość przewoźników lotniczych (poza ryanair.com, lot.com i wizzair.com) wypadło poza pierwszą pięćdziesiątkę. Wyparli je pośrednicy tacy jak fly.pl, esky.pl i fru.pl. Nie jest zapewne niespodzianka wysoka pozycja takich domen, jak tanie-loty.com.pl, fly4free.pl czy wakacyjnipiraci.pl. Nadal lubimy wyszukiwać okazje cenowe.

Wśród najlepiej widocznych witryn turystycznych w Google znalazły się też serwisy contentowe (dzieckowpodrozy.pl, polskieszlaki.pl czy polskaniezwykla.pl) oraz blogi podróżnicze (podrozepoeuropie.pl i roadtripbus.pl).

Dwa słowa od autora

Zdaję sobie sprawę z faktu, że w rankingu można by umieścić w nim więcej wskaźników, choćby ekwiwalent Google Ads, a same frazy i ruch pokazać także bez uwzględnienia fraz brandowych. Jednak brak dostępu do danych historycznych w tym momencie uniemożliwił mi pokazanie kilku istotnych parametrów.

Nie było jednak moim celem naszpikowanie rankingu zbyt wieloma wskaźnikami, gdyż nie taki był cel zestawienia. Chciałbym, by tego rankingu nie traktować jako barometru przedstawiającego pełną sytuację w branży travel. Niech to będzie raczej przyczynek do dyskusji nad kondycją witryn turystycznych w wyszukiwarce Google i punkt wyjścia do dalszych analiz.

Podziękowania

Ranking Google w Turystyce 2019 nie powstałby, gdyby nie pomoc wielu osób. W szczególności chciałbym podziękować Magdalenie Pawlinie z Xenos Hotel Revenue Management i Bartkowi Berlińskiemu z MaxROY.agency. Osobne podziękowania kieruję do Aleksandry Kizielewicz z The Makers Studio za opracowanie graficzne tego dokumentu. Dziękuję też Firmie SEMSTORM za udostępnienie mi narzędzia do analizy, a także Redakcji Turystyka.rp.pl za wsparcie medialne.

Turystyka w Google

Tutaj pobierzesz pełny ranking widoczności witryn turystycznych Turystyka w Google 2019.

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz