Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 18 października 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Michał Kolankiewicz: Polacy polubili wypoczynek w apartamentach

Michał Kolankiewicz: Polacy polubili wypoczynek w apartamentach
Redakcja

Z naszą travelmarketingową ankietą zmierzył się tym razem Michał Kolankiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wynajmu Apartamentów w Sun & Snow.

Michał od 20 lat działa w branży hotelarskiej. Wcześniej był związany m.in. z Grupą Uzdrowiska Polskie, siecią hoteli i biur Gromada oraz spółką Geovita.

1. Moja przygoda z turystyką i hotelarstwem zaczęła się od…

…pracy 20 lat temu jako instruktor na obozach survivalowych na Suwalszczyźnie z firmą Marcus Graf. Prawdziwa szkoła przetrwania – praca z młodzieżą w warunkach terenowych była nie lada wyzwaniem, ale również inspiracją do życia oraz spowodowała że wsiąkłem w branżę turystyczną… i tak mi już zostało!

2. Projekt turystyczny lub hotelarski, z którego warto czerpać inspirację to…

Projekt Sun & Snow – prekursora na polskim rynku wynajmu apartamentów stał się inspiracją dla wielu firm w Polsce. Mamy konkurencję zarówno ogólnokrajową, jak i lokalną.

3. Blog lub serwis branżowy, który czytam najchętniej…

Najchętniej czytam Wasze Podróże Adama Gąsiora oraz blog Dziecko w drodze – prowadzony przez Magdę Pinkwart (Micułę) i Sergiusza Pinkwarta. Dlaczego? Przyczyna jest prosta… znamy się od lat i lubię obserwować, jak się rozwijają.

4. Problem polskich hoteli polega na tym, że…

W mojej ocenie problemy są trzy – brak środków na inwestycje wśród starszych sieci hotelowych, zaniżanie cen rynkowych przez wiele hoteli i obiektów noclegowych. Trzecim problemem jest szerokie opanowanie rynku przez Booking.com, co wiąże się z prowizją między 12 a 18%. Booking wyrzucił z rynku konkurencję (np. HRS) i stał się praktycznie monopolistą walczącym z działami sprzedaży w każdym obiekcie hotelowym w Polsce.

5. Gdybym miał dziś nieograniczone środki…

Zrzeszyłbym polski rynek hotelarsko-turystyczny. I uruchomił platformę sprzedażowo-informacyjną dla klientów krajowych i zagranicznych.

6. Trend, który sprawdza się w 2018 roku to..

Wypoczynek rodzinny w apartamentach oraz rezerwacja pobytów w kraju „na ostatnią chwilę” – często już jadąc np. nad morze. Klienci mocno skrócili okres od rezerwacji do pobytu. Internetowe aplikacje czynią cuda.

7. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży turystycznej  jest dla mnie …

Przeszacowanie ilości popytu na kierunki europejskie wśród touroperatorów (Grecja, Turcja itp.), co spowodowało ostrą walkę cenową na kierunki zagraniczne, a tym samym uderzyło w krajowy rynek turystyczny.

8. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

Tak jak lubią, czyli w obszernych apartamentach z możliwością dokupywania posiłków w kraju i za granicą. Oczywiście wciąż luksus za przystępną cenę

9. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Portugalia – bo jest państwem niezwykle bezpiecznym, nieuwikłanym w żadne konflikty religijne, etniczne czy wewnętrzne i posiadającym jeden z najniższych w całej Europie wskaźnik przestępczości. A do tego jest krajem przepięknym i wartym zachwytu.

10. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…

Zainspirowała mnie nie tyle książka, co spotkanie z jej autorem, Ireneuszem Gralikiem – człowiekiem, który wiele przeszedł prywatnie i służbowo – można z niego czerpać inspirację garściami. Jego książka „Słuchajcie Siebie” jest drogowskazem dla osób poszukujących zmian w życiu. Posłuży wielu osobom, aby znaleźć właściwe rozwiązania dla siebie. W każdym wieku można ich dokonywać. Jeśli człowiek dojrzeje, należy to zrobić i się nie bać. Trzeba walczyć o siebie i nie dać sobie wchodzić na głowę.

—-

Michał Kolankiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w Sun&Snow. Wcześniej związany z Grupą Uzdrowiska Polskie (m.in. Uzdrowisko Konstancin oraz Uzdrowisko Nałęczów), siecią hoteli i biur podróży Gromada. Przez 10 lat koordynował działania związane z marketingiem i sprzedażą w centrali spółki Geovita.

Michał Kolankiewicz jest absolwentem wydziału turystyki i rekreacji na warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego oraz podyplomowo wydziału zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Jego pasje to podróże po Polsce, historia Polski w dwudziestoleciu międzywojennym oraz marketing hotelarski i turystyczny. W wolnym czasie pływa, jeździ na rowerze, fotografuje i poszerza wiedzę o polskiej turystyce.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz