Michał Kolankiewicz: Polacy polubili wypoczynek w apartamentach
Z naszą travelmarketingową ankietą zmierzył się tym razem Michał Kolankiewicz, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Wynajmu Apartamentów w Sun & Snow.
Michał od 20 lat działa w branży hotelarskiej. Wcześniej był związany m.in. z Grupą Uzdrowiska Polskie, siecią hoteli i biur Gromada oraz spółką Geovita.
1. Moja przygoda z turystyką i hotelarstwem zaczęła się od…
…pracy 20 lat temu jako instruktor na obozach survivalowych na Suwalszczyźnie z firmą Marcus Graf. Prawdziwa szkoła przetrwania – praca z młodzieżą w warunkach terenowych była nie lada wyzwaniem, ale również inspiracją do życia oraz spowodowała że wsiąkłem w branżę turystyczną… i tak mi już zostało!
2. Projekt turystyczny lub hotelarski, z którego warto czerpać inspirację to…
Projekt Sun & Snow – prekursora na polskim rynku wynajmu apartamentów stał się inspiracją dla wielu firm w Polsce. Mamy konkurencję zarówno ogólnokrajową, jak i lokalną.
3. Blog lub serwis branżowy, który czytam najchętniej…
Najchętniej czytam Wasze Podróże Adama Gąsiora oraz blog Dziecko w drodze – prowadzony przez Magdę Pinkwart (Micułę) i Sergiusza Pinkwarta. Dlaczego? Przyczyna jest prosta… znamy się od lat i lubię obserwować, jak się rozwijają.
4. Problem polskich hoteli polega na tym, że…
W mojej ocenie problemy są trzy – brak środków na inwestycje wśród starszych sieci hotelowych, zaniżanie cen rynkowych przez wiele hoteli i obiektów noclegowych. Trzecim problemem jest szerokie opanowanie rynku przez Booking.com, co wiąże się z prowizją między 12 a 18%. Booking wyrzucił z rynku konkurencję (np. HRS) i stał się praktycznie monopolistą walczącym z działami sprzedaży w każdym obiekcie hotelowym w Polsce.
5. Gdybym miał dziś nieograniczone środki…
Zrzeszyłbym polski rynek hotelarsko-turystyczny. I uruchomił platformę sprzedażowo-informacyjną dla klientów krajowych i zagranicznych.
6. Trend, który sprawdza się w 2018 roku to..
Wypoczynek rodzinny w apartamentach oraz rezerwacja pobytów w kraju „na ostatnią chwilę” – często już jadąc np. nad morze. Klienci mocno skrócili okres od rezerwacji do pobytu. Internetowe aplikacje czynią cuda.
7. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży turystycznej jest dla mnie …
Przeszacowanie ilości popytu na kierunki europejskie wśród touroperatorów (Grecja, Turcja itp.), co spowodowało ostrą walkę cenową na kierunki zagraniczne, a tym samym uderzyło w krajowy rynek turystyczny.
8. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…
Tak jak lubią, czyli w obszernych apartamentach z możliwością dokupywania posiłków w kraju i za granicą. Oczywiście wciąż luksus za przystępną cenę
9. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…
Portugalia – bo jest państwem niezwykle bezpiecznym, nieuwikłanym w żadne konflikty religijne, etniczne czy wewnętrzne i posiadającym jeden z najniższych w całej Europie wskaźnik przestępczości. A do tego jest krajem przepięknym i wartym zachwytu.
10. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…
Zainspirowała mnie nie tyle książka, co spotkanie z jej autorem, Ireneuszem Gralikiem – człowiekiem, który wiele przeszedł prywatnie i służbowo – można z niego czerpać inspirację garściami. Jego książka „Słuchajcie Siebie” jest drogowskazem dla osób poszukujących zmian w życiu. Posłuży wielu osobom, aby znaleźć właściwe rozwiązania dla siebie. W każdym wieku można ich dokonywać. Jeśli człowiek dojrzeje, należy to zrobić i się nie bać. Trzeba walczyć o siebie i nie dać sobie wchodzić na głowę.
—-
Michał Kolankiewicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w Sun&Snow. Wcześniej związany z Grupą Uzdrowiska Polskie (m.in. Uzdrowisko Konstancin oraz Uzdrowisko Nałęczów), siecią hoteli i biur podróży Gromada. Przez 10 lat koordynował działania związane z marketingiem i sprzedażą w centrali spółki Geovita.
Michał Kolankiewicz jest absolwentem wydziału turystyki i rekreacji na warszawskiej Akademii Wychowania Fizycznego oraz podyplomowo wydziału zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Jego pasje to podróże po Polsce, historia Polski w dwudziestoleciu międzywojennym oraz marketing hotelarski i turystyczny. W wolnym czasie pływa, jeździ na rowerze, fotografuje i poszerza wiedzę o polskiej turystyce.
Dodaj komentarz