Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 7 lipca 2022

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Koronawirus paraliżuje chiński rynek turystyczny

Koronawirus paraliżuje chiński rynek turystyczny
Redakcja

Szalejący od kilku tygodni koronawirus COVID-19 znacząco wpłynął na kondycję wielu marek turystycznych w Chinach – od hotelarstwa, przez ruch lotniczy, rejsy wycieczkowe, a skończywszy na organizatorach wycieczek.

Zespół TravelgateX poddał analizie 20 tysięcy rezerwacji hotelowych realizowanych każdego dnia oraz 3 miliony wyszukiwań hoteli. Z danych hiszpańskiej firmy wynika, że wyjazdy do Chin spadły w styczniu tego roku o 79%. TravelgateX wskazuje ponadto na wzrost anulacji rezerwacji o ponad 130% w stosunku do grudnia 2019 roku.

Liczba rezerwacji w lutym tego roku spadła aż o 95% w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku. Kolejne dane również nie nastrajają optymizmem. Porównując te wartości miesiąc do miesiąca zauważyć można spadek rezerwacji w styczniu 2020 roku o 40% w porównaniu do grudnia ub. roku. Po raz pierwszy też łączna liczba anulacji podróży przekracza dokonane rezerwacje do Chin.

Ograniczenia podróży do Chin z powodu koronowirusa, źródło: thinkglobalhealth.org

Koronawirus wyraźnie daje się we znaki hotelom oraz firmom turystycznym działającym w Chinach. Tydzień temu sieć Wyndham Hotels & Resorts z powodu epidemii zamknęła tysiąc hoteli w tym kraju. Kilkadziesiąt obiektów w Chinach tymczasowo zamknął Best Western, ponad 150 hoteli (czyli ok. 33 tysięcy pokoi) – Hilton.

Koronawirus wpłynął też na spadek rezerwacji lotniczych. Loty do tego regionu zawiesiło ponad 70 przewoźników. Zanotowano największy spadek połączeń lotniczych od czasów epidemii wirusa SARS i zamachów terrorystycznych z 11 września 2001 roku – zauważa firma Eagle Alpha. Łącznie branża lotnicza nie sprzedała 10 milionów miejsc w samolotach – i to zarówno w Chinach, jak i poza Państwem Środka.

Dzienny ruch pasażerski w Chinach, źródło: CapitalEconomics

Przedstawiciele Royal Caribbean Cruises oraz Carnival Corporation nie mają wątpliwości, że odwołane z powodu epidemii rejsy wycieczkowe z powodu koronawirusa i pasażerów poddanych kwarantannie, będą miały znaczący wpływ na wyniki finansowe tego sektora rynku.

Z powodu epidemii Airbnb zawiesił do 30 kwietnia rezerwacje usług noclegowych w Pekinie i zwraca koszty gościom, którzy anulowali rezerwacji. Dodatkowo portal zapowiedział stworzenie programu, który ma na celu wsparcie społeczności gospodarzy. Także Grupa Trip.com udziela gwarancji anulowania rezerwacji dla wszystkich, którzy z powodu epidemii musieli zmienić plany wyjazdowe. Teraz e-turystyczny gigant poszukuje partnera, który udzieliłby GrupieTrip.com wsparcia finansowego w wysokości 1,2 mld dolarów.

Chiński rynek turystyczny jest obecnie największym w Azji i jednym z najszybciej rozwijających się na świecie, więc oczekuje się, że straty będą znacznie większe niż straty z wybuchu SARS w 2003 roku.

Ruch turystyczny nadal jest przyczyną szybkiego rozprzestrzeniania się groźnego koronawirusa w innych krajach.

oprac. na podst. Phocuswire.com, CapitaleEconomics.com, Photo by CDC on Unsplash

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz