Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 1 maja 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Google analizuje wakacyjne trendy Polaków

Google analizuje wakacyjne trendy Polaków
Redakcja

Okazuje się, że planując wakacyjne wyjazdy szukaliśmy przede wszystkim hoteli – wynika z wewnętrznych danych Google.  To o tyle interesujące dane, że jeszcze w ubiegłym roku Polacy byli zafascynowani kamperami i agroturystyką. Jeśli zaś chodzi o zagraniczne destynacje lotnicze, nowym liderem w lipcu tego roku okazała się Grecja.

Rok wcześniej to agroturystyka cieszyła się największym zainteresowaniem wśród haseł wpisywanych przez użytkowników do polskiej wersji wyszukiwarki Google. Fraza „agroturystyka” pod kątem liczb wyszukań odnotowała wówczas 32-proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Podobnie wyglądała sytuacja jak w przypadku campingów. Tu liczba zapytań wpisywanych do okna wyszukiwarki Google wzrosła o 46 proc. w porównaniu do roku 2019.

– Jak wynika z analizy przeprowadzonej w ostatnich dniach sierpnia bieżącego roku trend fascynacji agroturystyką i kamperami z zeszłego roku nadal z nami pozostał, jednak rok do roku obie kategorie odnotowały delikatne spadki w kontekście wyszukiwania. Tu odpowiednio 9 proc. oraz 7 proc. za lipiec rok do roku – zauważa Jacek Bisiński, Travel Consultant w Google.

Tymczasem w lipcu Google zauważyło ogromny wzrost wyszukań hoteli. – Zainteresowanie hotelami w Polsce zdecydowanie wykazuje największą dynamikę wzrostu wśród pozostałych typów zakwaterowania, prawie 30 proc. lipiec rok do roku – wyjaśnia Bisiński.

Co warte uwagi, Polacy jeszcze chętniej wyszukiwali krajowych kierunków porównując lipiec 2021 do maja 2021. Obecnie wyszukiwania haseł podróżniczych dotyczących Polski stanowią 77 proc. wyszukiwań, a w maju było to 69 proc.  

Jak zaznacza Bisiński, w przypadku podróży lotniczych za granicę nowym liderem w lipcu została Grecja detronizując Włochy, które „spadły” na 5 pozycję w porównaniu do maja 2021. Nadal jednak sporą popularnością wśród lotniczych kierunków cieszy się Chorwacja, Turcja i Hiszpania.

W przypadku popularnych haseł w kategorii podróże największą dynamikę rok do roku wykazują hasła związane z hotelami np. „hotel gołębiewski wisła” czy frazy nocleg + duże miasto np. „noclegi wrocław”. Coraz mniej popularnymi hasłami są natomiast frazy związane z domkami letniskowymi (np. domki na kaszubach, domek w bieszczadach) czy też hasła związane z polami kempingowymi (np. pole namiotowe, camping mazury).

fot. Pixabay.com

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz