Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 29 marca 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Pomyśl dwa razy zanim wyruszysz na Fidżi

Pomyśl dwa razy zanim wyruszysz na Fidżi
Redakcja

Aktywiści na rzecz praw człowieka wzywają turystów do bojkotu słynącego z rajskich plaż wyspiarskiego państwa na Pacyfiku. Malownicze Fidżi cieszy się zainteresowaniem podróżników, w tym szczególnie nowożeńców, którzy chętnie wybierają wyspy na miesiąc miodowy.

Popularność tej destynacji ma zmniejszyć odwołująca się do sumień konsumenckich kampania uświadamiająca o warunkach życia i pracy w tym kraju.

Przed podróżą na Fidżi ostrzegają współobywateli działacze z Nowej Zelandii. Tamtejsza Rada Związków Zawodowych (The Council of Trade Unions) podkreśla, że realia fidżyjskiego reżimu wojskowego dalekie są od sielskich obrazków z folderów reklamowych.

kampania na Fiji

Jak stwierdza sekretarz Rady, Peter Conway, na Fidżi prawa pracownicze nie istnieją a wolność mediów jest poważnie ograniczona. Pracownicy hoteli często pracują za mniej niż 3 dolary za godzinę, a 60% pracowników najemnych żyje poniżej granicy ubóstwa. Conway zaapelował do nowozelandzkiego rządu o interwencję, a do turystów o przemyślenie wyboru tej destynacji.

– Pojęcie etyki zakupów stosuje się do turystyki tak samo jak do wszystkiego, co można kupić w supermarketach. Chcemy, by ludzie brali pod uwagę warunki pracy na Fidżi, gdy planują swoje podróże – Peter Conway.

Do sumień turystów apeluje serwis destinationfiji.org, który zestawia kolorowe obrazki z plaż z utrzymanymi w ciemnych barwach wizerunkami wojskowych symbolizującymi represje dotykające obywateli kraju (zob. zdjęcie wyżej).

Autorzy witryny zachęcają do wysłania „pocztówki z Fidżi”, której adresatem jest Ministerstwo Spraw Zagranicznych nadawcy, w treści zaś wpisane jest wezwanie do potępienia łamania praw człowieka i pracownika na wyspach oraz apelu o przeprowadzenie wolnych wyborów w 2014 roku.

oprac. Agnieszka Budyńska na podst. newstalkzn.co.nz, destinationfiji.org,
fot. TobiasK (wikimedia commons), destinationfiji.org

 

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz