Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 24 września 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Filip Kłodawski: Zaczęło się od wystąpienia na TravelCampie

Filip Kłodawski: Zaczęło się od wystąpienia na TravelCampie
Redakcja

Tym razem z naszą ankietą zmierzy się Filip Kłodawski, specjalista ds. strategii email marketingowych w krakowskiej firmie FreshMail.

Filip chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem na różnego rodzaju szkoleniach i konferencjach branżowych, a po ostatnim TravelCampie dołączył też do grona felietonistów TravelMarketing.pl.

1. Moja przygoda z emarketingiem zaczęła się od…

…od pierwszego wystąpienia publicznego (na TravelCampie zresztą). Wcześniej była to praca jak każda inna. Dopiero możliwość inspirowania, wyszukiwania nowych możliwości, przeprowadzania kampanii i dzielenie się ich wynikami i mechaniką z innymi marketerami zamieniła zwykłą pracę w fantastyczną przygodę.

2. Projekt turystyczny (polski lub zagraniczny), z którego warto czerpać inspirację to…

AirBnB – przede wszystkim sposób w jaki zaczęli zdobywać nowych użytkowników na Zachodzie. Sprytna integracja z istniejącym wcześniej Craigslist pozwoliła na szybkie dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów i pozwoliła zaoszczędzić czas i energię jaki należałoby poświęcić na budowę bazy użytkowników od zera. Dodatkowo przystępność samego portalu i sposób, w jaki komunikuje się z użytkownikiem.

3. Blog / serwis (marketingowy lub turystyczny), który czytam najchętniej to…

turystyka.rp.pl i proseed.pl – dwa fajne, polskie źródła informacji. Jako że bardziej jestem związany z email marketingiem niż z branżą turystyczną to czytam blogi poświęcone marketingowi w ogóle. Doświadczenie i wiedzę natomiast można z łatwością przełożyć na działania promocyjne związane z turystyką (jeśli mowa o sprzedaży za pomocą email marketingu).

4. Problem polskich start upów polega na tym…

…że są polskie. Myślę, że wiecie, co mam na myśli.

5. Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłbym aplikację…

…która odczytywałaby ludzkie fale mózgowe i zamieniała je na tekst.

6. Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…

Obraz, obraz, obraz. Coraz więcej treści opisujących emocje będzie zamieniana na obrazy pokazujące te emocje. To już się dzieje. Pionier w dziedzinie posługiwania się obrazem – Pinterest do perfekcji doprowadził swoje pop-upy zachęcające do dołączenia do grona użytkowników. Podobne działania wdrażamy dla naszych klientów przy okazji budowania marketingowych programów powitalnych – to działa.

7. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel jest dla mnie…

Wykorzystanie smartfonów przy okazji wszelkich opcji zwiedzania czy wyszukiwania ciekawych miejsc. Zamiast rozglądać się dookoła i podziwiać tkwimy z nosami w ekranach urządzeń, które paradoksalnie mają nam zwiedzanie ułatwić.

8. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

…w miejscach o łatwej do przewidzenia pogodzie.

9. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Tatry. Muszę tam być przynajmniej kilka razy do roku, dla zachowania wewnętrznej równowagi 🙂

——————-
Filip Kłodawski – specjalista ds. strategii email marketingowych w firmie FreshMail. Doradza i współtworzy rozwiązania dla największych klientów FreshMaila. Autor wielu tekstów i artykułów o tematyce branżowej. Szkoli z zakresu email marketingu, mówca na konferencjach poświęconych e-biznesowi. Prywatnie pasjonat zegarków, drzewek bonsai oraz wycieczek górskich i rowerowych.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz