Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 26 czerwca 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Jak lokalni dostawcy usług mogą dotrzeć do turystów?

Jak lokalni dostawcy usług mogą dotrzeć do turystów?
Redakcja

Wracamy do wielokrotnie poruszanego na łamach Travelmarketing.pl tematu usług mobilnych i ich wykorzystania w przemyśle turystycznym. 

Liczba turystów korzystających regularnie ze smartfonów i tabletów znacząco wrosła w przeciągu dwóch ostatnich lat. W Stanach Zjednoczonych 62% użytkowników korzystało ze smart fonów, a 43% z tabletów podczas podróży (wartości dotyczą grupy podróżnych z minimalnym dochodem rocznym 50,000 USD i podróżujących co najmniej 100 km od miejsca zamieszkania).

emarketer

Urządzenia mobilne służą turystom głównie do wyszukiwania w Internecie sposobów na spędzanie wolnego czasu w miejscu, do którego się udają. Według badań nad zachowaniem użytkowników Internetu przeprowadzonych przez Google i Nielsen w drugim kwartale 2012 roku, tematyka podróży znajdowała się na trzecim miejscu w wynikach wyszukiwania, zaraz po zagadnieniach związanych z urodą i motoryzacją.

emarketer

Platforma comScore udostępniła wyniki własnych badań, z których wynikało, że około 75 % zapytań dotyczących dostępnych miejscu przeznaczenia hoteli i lokalnej informacji turystycznej nie odnosiło się do konkretnej usługi bądź produktu, lecz miały raczej charakter orientacyjny. Oznacza to, że podróżni poszukują sugestii i propozycji spędzenia wolnego czasu, a nie sprecyzowanych ofert.

Kiedy przychodzi czas podjęcia konkretnych decyzji o podróży (zakup biletu, dokonanie rezerwacji hotelowej), aż 43 % użytkowników smartfonów korzysta z dedykowanych aplikacji, a 30 % posiada ich więcej niż dwie. Tę prawidłowość potwierdzają zarządzający sieciami hotelowymi – ich klienci o wiele chętniej korzystają z aplikacji służących bezpośrednio finalizacji rezerwacji poprzez dokonanie zakupu, niż z dodatkowych aplikacji uprzyjemniających pobyt w hotelu (rezerwacja restauracji, lokalizator, zdalne zameldowane i wymeldowanie się). Tendencja ta podtrzymywana jest przez same sieci hotelowe – dwie trzecie z nich udostępnia aplikacje służące dokonywaniu rezerwacji, a mniej niż połowa oferuje dodatkowe funkcjonalności.

emarketer

Dla małych i średnich firm z branży turystycznej może być to świetna okazja, aby dotrzeć do potencjalnych klientów, oferując im aplikacje przydatne podczas całego czasu trwania ich podróży, a nie skupiające się wyłącznie na jednym jej aspekcie.

oprac. Ewa Kacperek na podst. eMarketer.com

 

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz