Jak smartfony zmieniają nawyki podróżnych (infografika)
Urządzenia mobilne odgrywają ogromną rolę w naszym życiu. Czasem są dla nas ważniejsze niż nasz partner życiowy. Przynajmniej w podróży. Okazuje się bowiem, że coraz częściej wolimy podróżować ze smartfonem niż z… ukochaną osobą! Takie są przynajmniej wnioski z badania Mobile Travel Tracker Survey przygotowanego przez Hotels.com.
Kiedy i w jakich okolicznościach przyrody szukamy hoteli mobilnie? O tym przeczytasz w naszym artykule. Zapraszamy do lektury.
Chętniej rezerwujemy hotele mobilnie
Dziś przyglądamy się wspólnie wynikom badania Hotels.com Mobile Travel Tracker Survey, w którym udział wzięło aż 9 200 ankietowanych z 31 krajów z całego świata. Dowiemy się z niego między innymi jak smartfony zmieniły nawyki podróżnych (głównie w kwestii wyszukiwania noclegów), a także – kiedy, jak i dlaczego dokonujemy rezerwacji.
Według Hotels.com, wyjeżdżamy średnio 4 razy do roku, a w hotelach spędzamy od dwóch tygodni do nawet miesiąca. Coraz częściej rezerwujemy nocleg, korzystając z urządzeń mobilnych. Aż 42% podróżnych właśnie w ten sposób rezerwuje nocleg, jeżeli natomiast weźmiemy pod uwagę tylko badanych poniżej 30. roku życia, ta liczba wzrasta jeszcze o kilka procent. Co to oznacza? Że już teraz połowa rezerwacji hotelowych dokonywana jest przez urządzenia mobilne. Jakiego typu są to wyjazdy? Najczęściej krótkie wypady za miasto, podróże służbowe oraz kilkudniowe wycieczki zagraniczne.
Smartfon ważniejszy od ukochanej osoby?
Kiedy i w jakich okolicznościach szukamy hoteli mobilnie? Dane prezentowane przez hotels.com dają do myślenia. Ponad trzy czwarte podróżnych (76%) uważa swój telefon za najlepszego kompana na wyjazd, nawet lepszego niż druga połówka. Co więcej, 27% ankietowanych przyznaje się do robienia rezerwacji na następny wyjazd, będąc w łóżku właśnie z ukochaną osobą!
Kolejna kwestia warta odnotowania to… szukanie hoteli w pracy. Aż 23% respondentów przyznaje, że będąc w pracy myśli o wypoczynku, szukając mobilnie idealnego miejsca na wczasy. W zestawieniu pojawiła się też komunikacja miejska. I to okazuje się, że co piąty podróżny (20%) wykorzystuje czas spędzany w autobusie do organizacji wyjazdu. Co ciekawe, nie marnujemy czasu nie tylko podróżując środkami komunikacji miejskiej, ale także… w łazience. Aż 10% ankietowanych rezerwowało nocleg, siedząc w toalecie…
Cena za nocleg mniej ważna od metod płatności?
Urządzenia mobilne nie tylko ułatwiają organizację wyjazdów, ale także sprawiają, że podróżni stają się bardziej spontaniczni i coraz częściej zostawiają rezerwację noclegów na ostatnią chwilę – z tą tezą zgodziło się aż 52% ankietowanych. Standardem okazuje się załatwianie noclegu dopiero w dniu przyjazdu, 14% szuka hotelu już w drodze , na przykład na lotnisku. Ba, zdarza się nawet, że rezerwację last minute na smartfonie składamy już po przylocie, stojąc przed hotelem. Do takich praktyk przyznaje się 10% badanych.
Okazuje się, że wybór hotelu uzależniony jest w głównej mierze od dostępnych metod płatności, uznała tak ponad połowa (54%) respondentów. Oczywiście im większy wybór ma konsument, jeśli chodzi o liczbę dostępnych metod płatności, tym lepiej. Ważna, aczkolwiek nie najważniejsza, jest cena i jej stosunek do jakości (48%). W następnej kolejności zwracamy uwagę na oceny zostawione w sieci przez innych gości, szczegółowy opis obiektu i dostępnych usług oraz przeglądamy zamieszczone zdjęcia.
Najczęściej używane aplikacje w podróży
Z telefonu korzystamy nie tylko w fazie organizacji i rezerwacji noclegu. Smartfon jest również bardzo przydatny także na miejscu – zwłaszcza gdy faktycznie wyjechaliśmy bez naszej drugiej połówki. Jakie są najpopularniejsze aplikacje używane podczas podróży? Ponieważ wyjazd bez zameldowania się na Facebooku, przesłania snapa znajomym i zamieszczenia zdjęć wszystkich spożywanych posiłków na Instagramie jest aktualnie nieważny, to właśnie korzystanie z social mediów znalazło się na pierwszym miejscu rankingu. Na dalszych miejscach znalazły się mapy i specjalistyczne aplikacje podróżnicze.
Niektóre hotele (w tym m.in. obiekty sieci Hilton) już udostępniają opcję mobilnego check-inu oraz wirtualnego klucza do pokoju hotelowego. Z racji tego, że ów trend robi się coraz bardziej popularny, prawdopodobnie będziemy obserwować wzrost liczby miejsc oferujących tego typu udogodnienia. Ankietowani uznali, że świetnym pomysłem byłoby też wprowadzenie powiadomień push od hoteli. Co trzeci podróżny (32%) chętnie otrzymywałby np. wskazówki dojazdu na miejsce. Podróżni chcieliby także mieć możliwość komunikacji z recepcją poprzez mobile oraz zamówienia dodatkowych usług lub posiłku do pokoju. 40% podróżnych zadeklarowało też, że smartfon mógłby im też posłużyć do zostawienia szybkiej recenzji hotelu.
Oprac. Małgorzata Pol na podst. Mobile Travel Tracker
Dodaj komentarz