Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 18 stycznia 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Chiny tracą na atrakcyjności w oczach turystów

Chiny tracą na atrakcyjności w oczach turystów
Redakcja

W pierwszym półroczu 2013 roku Pekin odwiedziło ponad 14% mniej turystów niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Spadku nie zatrzymała wprowadzona w styczniu tego roku regulacja prawna, umożliwiająca podróżnym z 45 krajów zatrzymanie się w stolicy Chin na 72 godziny bez wizy. W tym czasie bowiem światowe media opisywały rekordowo wysokie wskaźniki zanieczyszczenia powietrza i pokazywały Pekińczyków poruszających się w maskach po zasnutym smogiem mieście.

Liczba turystów przyjeżdżających do Pekinu w pierwszych sześciu miesiącach 2013 wyniosła 2,13 mln i jest o 14,3% niższa niż zeszłoroczna. Już rok 2012 był gorszy od poprzedniego. Odnotowano wówczas spadek z 5,2 do 5 mln podróżnych. Na dodatek osoby które zdecydowały się odwiedzić Pekin coraz częściej wyrażali niezadowolenie.

Niewątpliwie jedną z przyczyn spadku zainteresowania stolicą Chin jest zanieczyszczenie powietrza. Media regularnie donoszą o stężeniu szkodliwych zanieczyszczeń wielokrotnie przekraczającym normy określone przez Światową Organizację Zdrowia. Pekin ma jednak i inne minusy w oczach odwiedzających – uważa Zhang Hu, profesor zarządzania w turystyce z Uniwersytetu Jiaotong w Pekinie. Profesor Hu przekonuje, że wiele chińskich miast nie spełnia zachodnich standardów. Co więcej, punkty atrakcyjne dla turystów są nadmiernie zatłoczone. Z drugiej strony na ruch turystyczny z pewnością nie wpłynęło dobrze globalne spowolnienie gospodarcze.

Zdaniem Hu Jiying z China CYTS Tours, Chiny tracą na atrakcyjności w oczach zagranicznych turystów ze względu na rosnące ceny. Firma ta obsłużyła w pierwszym półroczu 2013 o 70% mniej Japończyków i o 30 % mniej Europejczyków zwiedzających Pekin niż analogicznym okresie roku ubiegłego. (ab)

źródło: China Daily, fot. Wang65 (wikimedia commons)

 

 

Redakcja

– rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu – realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce.

Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie – skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz