Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 19 marca 2024

Scroll to top

Top

1 Komentarz

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce 2018 – dlaczego warto?

Konferencja Nowe Trendy w Turystyce 2018 – dlaczego warto?
Piotr Kasperczak

Kiedy w 2010 roku ruszałem z organizacją TravelCampu, duże wydarzenia adresowane do branży turystycznej można było policzyć na palcach jednej ręki. Dominowały głównie konferencje naukowe, a spragnieni marketingowych nowości czekali na e-travel forum – w latach 2007-2014 obowiązkowe wydarzenie, które z czasem straciło na znaczeniu i wyczerpało swoją formułę.

Obecnie niemal każda znacząca firma w branży zaprasza na własne warsztaty lub konferencję. Organizatorzy targów, wydawnictwa branżowe, firmy technologiczne i marketingowe prześcigają się w pomysłach na własny event. I niemal każdy – jak można przeczytać w informacjach prasowych – jest promowany jako ten największy i najważniejszy.

Są jednak takie konferencje, na które warto czekać cały rok, z przekonaniem, że będzie to dobra inwestycja w wiedzę i efektywnie spożytkowany czas na networking. Do takich wydarzeń z pewnością mogę zaliczyć konferencję Nowe Trendy w Turystyce. Oto 5 argumentów, które przemawiają za tym, by wziąć w niej udział.

1. Lokalizacja

Organizator, Gdańska Organizacja Turystyczna, udowodnił, że znaczące wydarzenie branżowe wcale nie musi odbywać się w Warszawie, choć jeszcze kilka lat temu nie było to takie oczywiste. Warto przypomnieć, że pierwsza edycja Nowych Trendów przyciągnęła 60 uczestników, ale już w ostatniej, ubiegłorocznej odsłonie zarejestrowało się przeszło 600 osób. Mam wrażenie, że tak jak branża internetowa raz w roku spotyka się w Rzeszowie na Internet Beta, tak Gdańsk doczekał się ważnego cyklicznego wydarzenia, do którego ściągają przedstawiciele całej branży turystycznej.

2. Organizacja

O organizacji Nowych Trendów mogę mówić w samych superlatywach i to zarówno z punktu widzenia uczestnika, jak i prelegenta. Logistyka, transfer z lotniska, hotele, sale wykładowe, sprzęt audiowizualny, promocja wydarzenia, rejestracja – tu wszystko jest na najwyższym poziomie.

3. Formuła spotkania

To, czego brakuje mi na innych konferencjach branżowych to odpowiednia formuła spotkania. Pomysł, by panele dyskusyjne i prelekcje uzupełnić warsztatami uważam za bardzo trafny. Choć idealnym rozwiązaniem byłoby zapewne zorganizowanie dwudniowego wydarzenia. Pierwszego dnia każdy z uczestników miałby możliwość obejrzenia wszystkich prelekcji na scenie głównej, a następnego mógłby wybrać ścieżkę warsztatową. Za to ogromny plus należy się organizatorom za dodatkowe atrakcje – bezpłatne study toury, strefę wystawcy (w której w tym roku ma pojawić się element grywalizacji), spotkania z ekspertem, konkurs Tourism Trends Awards.

4. Prelegenci

Cenię Nowe Trendy za to, że organizatorzy sięgają po ekspertów spoza branży travel i przyciągają takie nazwiska jak Paweł Tkaczyk, Jacek Kotarbiński, Natalia Hatalska, Barbara Stawarz-Garcia czy Maciej Lewiński. Gdańska Organizacja Turystyczna zaprasza też zagranicznych mówców, co z pewnością zwiększa atrakcyjność wydarzenia. Pomysł, by ściągnąć na konferencję osoby odpowiadające za marketing i promocję europejskich metropolii, takich jak Berlin czy Amsterdam, uważam za szczególnie celny. Co prawda nazwiska prelegentów w kolejnych edycjach zaczynają się powtarzać, nie mam (jeszcze) wrażenia, że widuję wciąż te same twarze ekspertów. I oby te proporcje zostały zachowane 😉

5. Cena

Udział w konferencji jest płatny. I dobrze. Po pierwsze organizator może zaplanować, ile osób faktycznie skorzysta z danego panelu czy warsztatu. Wiem z doświadczenia, że nie wszyscy uczestnicy szanują to, co bezpłatne i nie zawsze biorą udział w spotkaniu, mimo wcześniejszej rejestracji. 
Wybierając się na konferencję, można wybrać jeden z kilku wariantów uczestnictwa. A cena zaproponowana przez organizatora jest naprawdę przystępna, nawet jeśli zdecydujemy się na „full pakiet”.

Oczywiście są to główne powody, dla których wybiorę się do Gdańska w przyszłym tygodniu. Nie wspominałem o świetnej atmosferze, ciekawych ludziach, inspirujących rozmowach i spotkaniach. A swoistą wisienką na torcie będzie zapewne organizowany bankiet wieczorny.

Szczegółowe informacje na temat programu konferencji znajdziecie na stronie trendywturystyce.pl

Do zobaczenia w Gdańsku!

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Comments

  1. Dagmara Dudek

    Czesc. Czy jakies sprawozdanie z konferencji Nowe Trendy pojawi się na Twoim blogu? Pilna sprawa, esej akademicki na poniedzialek. 🙂 Dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz