Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 października 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Marta Górska: Szybko łapię branżowego bakcyla

Marta Górska: Szybko łapię branżowego bakcyla
Redakcja

Dziś na okoliczność naszej travelmarketingowej ankiety przepytaliśmy Martę Górską z HomeToGo Polska.

Marta opowiada m.in. o pracy w niemieckiej metawyszukiwarce domów i apartamentów wakacyjnych HomeToGo, o inspirujących startupach i blogach,  o projekcie edukacyjnym wartym uruchomienia, a także o swoich planach podróżniczych. 

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

W profesjonalnym kontekście, od HomeToGo, czyli ponad pół roku temu, kiedy dołączyłam do zespołu. Startupy są dla mnie najbardziej ekscytującym środowiskiem pracy, dlatego podjęłam wyzwanie wprowadzenia firmy na polski rynek.

Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

Szybko łapię branżowego bakcyla, dlatego fascynują mnie wszelkiego rodzaju metawyszukiwarki i ich zdolność do porządkowania rozdrobnionych usług w internecie. Kayak, Skyskanner, Trivago i inne tego typu narzędzia są dla mnie punktem odniesienia w myśleniu o produkcie. Funkcjonalność tych narzędzi i transparentność ofert tworzona z myślą o użytkownikach to realna potrzeba, dlatego z przyjemnością obserwuję ich działania. Moją uwagę zwrócili również inni startupowcy z Berlina i Zurychu – GetYourGuide, a także GoEuro, którzy są dla mnie nieustanną inspiracją w myśleniu o PR.

Blog lub serwis, który czytam najchętniej to…

TechCrunch, ze względu na informacje o startupach i nowościach w biznesie, nie tylko e-turystycznym. Śledzę również poczynania wielu blogerów, takich jak Tasteaway, z którymi miałam ogromną przyjemność współpracować, a także The Family Without Borders, szczególnie ich godną podziwu aktywność w ostatnim czasie. Bardzo lubię też teksty Dawida Zarazińskiego, który porusza ciekawe i aktualne tematy w Dzienniku Turystycznym i na kilku innych portalach.

Problem polskich firm turystycznych polega na tym, że…

Nie chcę stawiać się w pozycji osoby diagnozującej problemy całej branży. HomeToGo wychodzi naprzeciw globalnemu problemowi, który oczywiście dotyczy również naszego kraju – gigantycznemu rozdrobnieniu w wynajmie wakacyjnych nieruchomości oraz trudności mniejszych serwisów w zdobywaniu międzynarodowych klientów.

Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym…

Korzystając z doświadczenia w branży edukacyjnej i e-edukacyjnej, stworzyłabym, a raczej popularyzowałabym globalną, profesjonalną platformę wymiany wiedzy i praktycznego doświadczenia pomiędzy profesjonalistami z sektora e-turystycznego i przedstawicielami pokrewnych środowisk – od IT, poprzez różnego typu agencje rządowe, organizacje pozarządowe, ekologiczne, itd. Zależy mi na tym, aby każdy miał dostęp do informacji o globalnych trendach, dlatego kursy byłyby bezpłatne i otwarte dla przedstawicieli branży, studentów i wszystkich zainteresowanych. Oczywiście, podobne inicjatywy już istnieją. Zastanawiam się natomiast, ile osób z nich korzysta?

Trend, który na pewno się sprawdza się w 2015 roku…

Rośnie atrakcyjność zagranicznych wakacji w stylu “zrób to sam”. Z prostego względu: Polacy stają się coraz bardziej niezależni za granicą, znają języki obce i pozbywają się kompleksów związanych z komunikacją.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel / w marketingu jest dla mnie…

Nachalne przed wakacjami promocje wypoczynku typu „All inclusive”. Z jednej strony rozumiem konsumentów tego typu usług, którzy nie chcą przejmować się organizowaniem własnego wypoczynku, ale mam wrażenie, że poprzez intensywne kampanie medialne ludzie zostają pozbawieni własnej kreatywności i pomysłowości w planowaniu wakacji.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Wszędzie, gdzie się da i coraz częściej za granicą. Jesteśmy ciekawi świata, a ten jest dla nas coraz bardziej dostępny. Z jednej strony stajemy się coraz zamożniejsi, z drugiej natomiast potrafimy tak pokombinować, żeby nawet na najbardziej egzotyczne wakacje pojechać za pół-darmo, zgodnie z hasłem “Polak potrafi”. Najbardziej popularne destynacje, takie jak Chorwacja, Włochy, czy Hiszpania, nadal będą cieszyć się ogromnym powodzeniem, ale kierunki podróży nieco się zdywersyfikują.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Zbliża się zima, a wraz z nią chęć szusowania na stokach narciarskich, w tym roku najprawdopodobniej w Austrii. Z większych planów podróżniczych: przede wszystkim Mjanma, czyli jeszcze do niedawna Birma. W podróżach cenię sobie przede wszystkim autentyczność doświadczeń, dlatego te nieco bardziej niedostępne miejsca są dla mnie bardziej pociągające niż popularne destynacje.

———

Marta Górska – Dyrektor Krajowy HomeToGo Polska, metawyszukiwarki domów i apartamentów wakacyjnych z siedzibą w Berlinie. Przed HomeToGo pracowała dla platformy edukacji mobilnej qLearning oraz w organizacji pozarządowej przy europejskich projektach jako trener i projekt menedżer. Z urodzenia gdańszczanka, studiowała Stosunki Międzynarodowe we Wrocławiu i Heidelbergu. Pasjonatka berlińskiej sceny startupów, fanka czeskich komedii, ekranowych i książkowych.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz