Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 26 czerwca 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Barbara Stawarz-García: Po pierwsze personalizacja

Barbara Stawarz-García: Po pierwsze personalizacja
Redakcja

Z naszą travelmarketingową ankietą mierzy się Barbara Stawarz-García  – CEO Happy Content, a od niedawna także CEO Hola Cuba. Basia chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z branżą travel.

Jest też autorką książki „Content marketing po polsku”. Jej artykuł na temat content marketingu w branży turystycznej możecie przeczytać tutaj.

1. Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

Moja przygoda z e-marketingiem trwa już ponad 12 lat. Zaczynałam jeszcze w liceum, kiedy to pod skrzydłami braci odkrywałam, że internet to nie tylko rozrywka, ale przede wszystkim biznes. W ramach szkoleń, szczególnie w zakresie content marketingu, wielokrotnie trafiałam na firmy z branży turystycznej, ale to jednak w e-marketingu byłam zakorzeniona. Z kolei z e-turystyką na poważnie dopiero zaczynam się wiązać. Wszystko przez mój nowy projekt, który rozwijamy z moim mężem Kubańczykiem, czyli Hola Cuba – wyprawy na Kubę.

2. Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

Bardzo podobają mi się działania hoteli Marriott. Świetnie wykorzystują UGC (user-generated-contenet) m.in. we współpracy z GoPro. Również ich magazyn internetowy Traveler został doceniony przez Content Marketing Institute.

3. Blog / serwis branżowy, który czytam najchętniej to…

Najczęściej zaglądam na stronę Content Marketing Institute (wielu autorów, szerokie spektrum tematów i sporo case’ów) oraz na strony Hubspot. Oni są prawdziwą machiną, jeśli chodzi o tworzenie treści. Odkrywam też Trekk Soft, który świetnie działa content marketingowo, czyli właśnie dostarcza mi dokładnie takie treści, jakich w danym momencie potrzebuję.

4. Problem polskich firm turystycznych / hoteli polega na tym, że…

Nie wiem jakie polskie firmy z branży turystycznej mają wewnętrzne problemy, bo zupełnie się tym nie zajmuję, ale jeśli chodzi o działania content marketingowe i o social media, to przede wszystkim są nudne i nieinteraktywne. Nie rozumiem, po co dzisiaj komuś obecność w serwisach społecznościowych, jeśli go tam w ogóle nie ma.

5. Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłbym (serwis / aplikację / projekt), który…

Myślę, że cały czas brakuje mi czegoś doskonałego, jeśli chodzi o poszukiwanie biletów lotniczych. Taka aplikacja, która podrzuca nie tylko promocje (jak dzisiaj ręcznie, poprzez tworzenie treści robią to agregatory typu Fly4Free), ale automatycznie powiadamia o dobrych ofertach. I wprowadziłabym last minute do biletów lotniczych!

6. Trend, który na pewno sprawdzi się w 2017 roku…

Personalizacja komunikacji. Nic odkrywczego i nic nowego, ale każdego dnia nasi znajomi lub media donoszą o spersonalizowanej obsłudze (ego, ego ego!). Kiedy wszyscy głośno krzyczą „automatyzacja!” trzeba się zastanowić, jak daleko można ją wprowadzać w swojej firmie…

7. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży e-travel są dla mnie…

Influencerzy. Powstawanie kolejnych kont na Instagramie czy blogów, które są jasno skrojone po to, by na nich zarabiać, nie niesie branży travel nic dobrego. Dziś relacje ze SPA czy sponsorowanego wyjazdu jeszcze działają, ale myślę, że niedługo wszyscy będziemy mieć dość tego, że wszystko staje się słupem ogłoszeniowym.

8. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać…

Na detoksach internetowych 😉

9. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Po sąsiedzku – patrząc z perspektywy Kuby – chciałabym wreszcie odwiedzić Jamajkę.

10. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…

Wszystkim polecam książki Tiziano Terzaniego, które towarzyszyły mi w 8-miesięcznej podróży i niejednokrotnie zmuszały do głębokich refleksji. Zaczęłabym od „Koniec jest moim początkiem” oraz „Powiedział mi wróżbita”.

—-

Barbara Stawarz-García  – CEO Happy Content & Hola Cuba – Absolwentka Dziennikarstwa i komunikacji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej. Specjalistka w zakresie e-marketingu i komunikacji internetowej. Autorka bestsellerowej książki „Content marketing po polsku” oraz współautorka kilku innych książek nt. marketingu internetowego. W branży od 2005 roku. Trener i wykładowca na najlepszych uczelniach w Polsce (m.in. SGH, AGH, Uniwersytet SWPS). Pracowała m.in. dla Allegro, Pfizer, ING Bank Śląski, IDEA Bank czy Hestia.  Prowadzi agencję Happy Content specjalizującą się w usługach content marketingowych oraz współpracy z influencerami oraz wraz z mężem Kubańczykiem organizuje wyprawy na Kubę pod marką Hola Cuba. W 2016 roku została wyróżniona przez magazyn BRIEF w rankingu 50 najbardziej kreatywnych osób w biznesie.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz