Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 15 sierpnia 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Natalia Sitarska: Polacy będą częściej podróżować kulinarnie

Natalia Sitarska: Polacy będą częściej podróżować kulinarnie
Redakcja

Do grona ekspertów, którzy mierzyć się będą z naszą ankietą dołączają blogerzy. Jako pierwsza na nasze pytania odpowiada Natalia Sitarska, współautorka bloga podróżniczo-kulinarnego Tasteaway.pl.

Wybór nie był przypadkowy – Natalia jest nie tylko blogerką, ale także badaczem marketingowym, a od 2 lat pracuje we własnej agencji badawczo-strategicznej Brainlab. Mamy nadzieję, że już wkrótce dołączy do grona stałych felietonistów i autorów TravelMarketing.pl.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

Nasza przygoda z blogowaniem podróżniczo-kulinarnym zaczęła się od miesięcznej podróży po Europie, którą jesienią 2011 roku odbyliśmy z naszym 3 miesięcznym wówczas synkiem. Zobaczyliśmy masę miejsc, odwiedziliśmy wiele smakowitych restauracji i pomyśleliśmy, że warto się tym dzielić z innymi. Początkowo pisaliśmy dla rodziny i znajomych, kilka razy w miesiącu. Jesienią 2012 roku, spacerując po plaży w Tajlandii stwierdziliśmy, że może warto zająć się blogowaniem bardziej na poważnie? Blogowaniem, które łączy nasze dwie pasje: jedzenie i podróże, a zarazem pozwala nam obalać stereotypy związane z podróżowaniem z dzieckiem. W kwietniu 2013 roku narodził się Tasteaway.pl.

Projekt internetowy, z którego warto czerpać inspirację to…

Z racji naszych zamiłowań kulinarnych, często inspiruje nas Foodspotting.com, portal, który jak żaden inny łączy prawdziwych miłośników jedzenia. To na nim można szukać restauracji, patrząc na zdjęcia potraw, jakie serwują. Portal jest bardzo popularny w Stanach, u nas dopiero raczkuje, a foodspotterzy regularnie spotykają się na kulinarnych zjazdach gdzieś na świecie.

Blogi, które czytam najchętniej to…

Poza naszym blogiem zaglądamy często na blogi znajomych blogerów podróżniczych. Lubię zwłaszcza The family without borders za ich podejście do świata i urocze córeczki, Kołem się Toczy – za samozaparcie w tanim, rowerowym podróżowaniu i Gdziewyjechać.pl za ich rysunkowe mapy.

Problem polskich hoteli / firm turystycznych polega na tym, że…

Pomimo że sytuacja z roku na rok wygląda coraz lepiej, nadal wiele polskich hoteli nie jest w stanie utrzymać standardów, jakie prezentują hotele zagranicą, chociaż oczywiście i tam zdarzają się problemy. Braki są widoczne często, jeśli chodzi o poziom obsługi i podejście do klienta. Aczkolwiek i tak najbardziej śmieszy mnie brak ręczników w pensjonatach nad polskim morzem.

Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym…

Mamy kilka pomysłów, co byśmy chcieli zrobić, jeśli mielibyśmy nieograniczone środki. Nie będę jednak zdradzać rodzinnych „sekretów”. Powiem tak: projekt łączyłby podróżowanie, kulinaria i… pomaganie innym.

Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku

Myślę, że trendy 2014 będą zależały od konkretnej grupy docelowej. Wśród osób zamożnych, w dużych miastach coraz częściej poszukiwane będą oferty zindywidualizowane, ciekawe kierunki, bardziej egzotyczne wyjazdy, zamiast standardowej Turcji czy Egiptu. Będziemy podróżować więcej na własną rękę, zgodnie z własnymi zainteresowaniami. Tym oczekiwaniom starają się sprostać biura podróży, wprowadzając do oferty mniej standardowe kierunki jak chociażby Armenia i Azerbejdżan. Nadal jednak będzie grupa osób wiernych wyjazdom z biurem, do popularnych wśród Polaków lokalizacji.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel jest dla mnie…

Nie widzę żadnego przereklamowanego trendu..

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Miejscach bardziej egzotycznych i odległych, coraz częściej będziemy wybierać Azję, Amerykę Południową, Australię, wyjazdy do takich krajów, jak Grecja, Turcja, Włochy czy Hiszpania przestaną nam wystarczać, bo wiele z tych miejsc zobaczyliśmy już w ostatnich 10 latach i zobaczymy w kolejnych 10. Będziemy szukać tego, co nowe. Myślę też, że Polacy będą coraz częściej podróżować kulinarnie. Już teraz można zaobserwować zmiany w podejściu do podróży – coraz więcej osób przestaje wozić zapasy z Polski i zupki chińskie, a zaczyna smakować tego, co lokalne, jeść w restauracjach. Za 10 lat będziemy na pewno robić tak częściej.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Myślimy usilnie o Ameryce Południowej lub Środkowej. Ostatnie dalsze wyjazdy to Azja (Tajlandia, Kambodża, Wietnam), a Ameryka Południowa ciekawi nas równie mocno! Byliśmy w Meksyku, teraz może czas na Boliwię i Peru?

——

Natalia Sitarska, prowadzi bloga podróżniczo-kulinarnego Tasteaway.pl, gdzie wspólnie z partnerem opisują swoje wyprawy, recenzują restauracje, radzą, jak podróżować z małym dzieckiem. Z wykształcenia socjolog i dziennikarz, zawodowo badacz rynku, doświadczony moderator. Wcześniej przez 5 lat w sieciowej agencji badawczej TNS OBOP (obecnie TNS Polska).
Od prawie 2 lat pracuje we własnej agencji badawczo – strategicznej Brainlab. Pracowała dla takich klientów jak np. Nestle, Orange, Pfizer, Reckitt Benckiser, P&G, Tchibo czy Rainbow Tours.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz