Turespaña stawia na marketing sportowy

Aktualnie, wydarzenia sportowe są widowiskami o zasięgu globalnym, które cieszą się wysoką oglądalnością a sportowcy, stają się bożyszczami tłumów i zmieniają się w cennych ambasadorów różnych marek.
Turespaña chce wykorzystać międzynarodowe sukcesy hiszpańskich sportowców stawiając na marketing sportowy jako wyróżniające się narzędzie do promocji Hiszpanii w ramach ogólnej strategii reklamowej tego kraju.
W ogólnym założeniu promocja Hiszpanii za pomocą sportu jest kampanią globalną, która jest szczególnie skuteczna na rynkach wschodzących, takich jak azjatycki rynek turystyczny, gdzie Hiszpania nie cieszy się zbyt dużą rozpoznawalnością. W ostatnich latach nawiązano współpracę i podpisano umowy patronatu z licznymi klubami i organizacjami aby wykorzystać zawody sportowe jako platformę promocji Hiszpanii jako cel podróży. W ten oto sposób, sportowcy stali się ambasadorami marki jaką jest ich kraj.
Wśród klubów i organizacji, które podpisały umowę z Turespaña możemy odnaleźć m.in. Real Madryt, Królewski Hiszpański Związek Piłki Nożnej, Hiszpańską Federację Koszykówki i Moto GP.
oprac. Agata Babiarz na podst. tourspain.es, fot. Markus Unger (wikimedia commons)
Dodaj komentarz