TripAdvisor.com znów pod ostrzałem krytyki
Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach TravelMarketing.pl, że TripAdvisor może być szansą, ale i zagrożeniem dla budowania innowacyjnych strategii marketingowych obiektów hotelarskich. Jak wiadomo, tego typu kanały dystrybucji jak Yelp czy TripAdvisor także wśród restauratorów budzą sporo emocji.
A powodów do niezadowolenia jest sporo – recenzje rzekomych gości, którzy nigdy nie byli w danej restauracji czy hotelu, negatywne (a nierzadko i krzywdzące) opinie, pojawiające się z błahych powodów. Niedawny incydent z jedną z brytyjskich restauracji pokazuje, że kierowanie się komentarzami na portalu społecznościowym – może sprowadzić użytkownika na manowce.
Tym razem chodziło o restaurację Oscar’s, zlokalizowaną w angielskiej miejscowości Brixham. Jak donoszą media brytyjskie, lokal miał na TripAdvisorze bardzo pozytywne opinie (na osiem komentarzy siedem było wręcz znakomitych). Pojawiła się nawet sugestia wśród komentujących, że restauracji należy się gwiazdka Michelina! Warto też wspomnieć, że mowa tu o nietuzinkowej, bo pływającej restauracji, znajdującej się na pięknie odrestaurowanej łodzi rybackiej.
Problem polegał jednak na tym, że Oscar’s… nie istnieje. A potencjalni klienci wyśmienitej kuchni padli ofiarą internetowego żartu. Jakby tego było mało, profil rzekomej restauracji przez 3 miesiące figurował na portalu. W tym czasie zdążył się nawet przesunąć na 29 miejsce z listy 64 restauracji zlokalizowanych w Brixham.
Wpadka Tripadvisora to kolejny argument dla wielu hotelarzy i restauratorów, którzy skarżą się na jakość i autentyczność komentarzy, pojawiających się na portalu. To też kolejny dowód, że serwis nie jest w stanie przy takich zasobach odpowiednio monitorować contentu generowanego przez użytkowników. Zwłaszcza jeśli w ciągu 60 sekund pojawia się 60 nowych wpisów na stronie.
oprac. na podst. huffingtonpost.com, telegraph.co.uk (pik)
Bloguj z nami
Piszesz, blogujesz, chętnie dzielisz się wiedzą i doświadczeniem z zakresu marketingu internetowego i e-turystyki? Publikuj swoje autorskie teksty i felietony na TravelMarketing.pl.
Napisz do nas. Zapraszamy do współpracy!
Dodaj komentarz