Trendy konsumenckie w segmencie travel
TravelMarketReport.com pisze, kto zdeterminuje wybory konsumenckie w 2013 roku. Polecamy uważną lekturę tego artykułu, w którym poruszone są interesujące spostrzeżenia dotyczące współczesnych zachowań konsumenckich. Zdaniem specjalistów zachowania te można już określić mianem trendów, które definiują obecne motywacje, którymi kierują się konsumencie w segmencie travel. Krótko scharakteryzujemy każdy z nich.
Trend # 1. Showroomy
W dobie zakupów online, dążenie do włączenia realnych i fizycznych doświadczeń do procesu sprzedaży zdaje się być skuteczna metodą marketingową. Coraz więcej marek, tworzy – zwłaszcza w centrach handlowych – stoiska typu eksperymentalnego, gdzie klienci mogą poznać, zbadać i dowiedzieć się więcej o produkcie. Zabieg ten nazywa się showroomingiem. Specjaliści doradzają prowadzić sprzedaż stacjonarną, jednak taką, która zaangażuje poznawczo klienta i będzie alternatywą dla ofert dostępnych online.
Trend #2. Podróżowanie wzbogacające
Konsumenci poszukują ofert turystycznych, które są wstanie w jakiś konstruktywny sposób poprawić jakość życia, wzbogacić poznawczo i duchowo. Nie chodzi już o „zaliczenie” 1000 miejsc wartych zwiedzenia podczas wyczerpującej fizycznie podróży, ale o oferty konstruowane mądrze i z prostotą. Rynek podróży powinien odpowiadać na hobby i zainteresowania konsumentów. Zatem nie destynacja a aktywności oferowane podczas podróżowania staja się priorytetem w tworzeniu dobrych ofert. Wśród hoteli i dostawców usług turystycznych wzrasta już świadomość zapotrzebowania na wzbogacające doświadczenia w podróży. Hotele nie ograniczają się do sprzedaży noclegu, ale całego pakietu doświadczeń.
Trend #3. Potrzeba odkrywania
Konsumenci, wybierając destynacje podróży, poszukują miejsc, które są bezpieczne, ale na uboczu, potrzebują bowiem poczucia odkrywania nieznanego. Powszechny dostęp do informacji o miejscach rzadko odwiedzanych sprawia, że konsumenci czują się pewniej wybierając dziewicze destynacje. Agenci powinni w swej wiedzy o destynacjach powinni być więc o krok przed klientami, mając świadomość, które nieodkryte miejsca są na topie.
Trend #4. Stosunek ceny do wartości
Kryzys ekonomiczny wzmaga w klientach niechęć do przepłacania za oferty i jednoczesne poszukiwanie najlepszych dealów. Prawie nieograniczony dostęp do zestawień cen oferowanych przez operatorów, powoduje, że konsument staje się coraz bardziej wymagający. Wartość dodana w ofercie cenowej stała się symbolem statusu, zwłaszcza w sektorze usług luksusowych. Klienci mają skłonność do chełpienia się zrobieniem najlepszego interesu. Dla agentów turystycznych oznacza to, że każda oferta powinna być wzbogacana extra usługami w cenie pakietu.
Trend #5. Podpowiedzi demografii
Pokolenie urodzone na przełomie lat 60-tych stało się obecnie siłą konsumencką, na której potencjale powinni skupiać się agenci. Stabilizacja statusu życiowego, a więc i wystarczający zasób portfela w końcu pozwala tej rzeszy klientów dyktować trendy, do których operatorzy są zmuszeni się dostosować. Najlepsze oferty to te dopasowane do klienta z przedziału wiekowego 46-57 lat.
Trend #6. Potencjał wśród małoletnich
Na podejmowanie decyzji o destynacjach coraz większy wpływ mają dzieci poniżej 16 roku życia. Ich rodzice z kolei należą do pokolenia, które ceni wartości rodzinne i wspólne spędzanie czasu. Hotele rozpoznają te potrzeby i starając się im sprostać, oferują dedykowaną dzieciom obsługę concierge. Istotne jest projektowanie aktywności, z których skorzysta multi-pokoleniowy klient. Nie bez znaczenia jest wzrastająca popularność wynajmu domów wakacyjnych, dających większe możliwości rodzinie, niż zakwaterowanie w hotelu.
Dodaj komentarz