Social media coraz ważniejsze w podróży [Infografika]
- Piotr Kasperczak+
- 10 czerwca 2018
Dziś nikt nie ma wątpliwości, że media społecznościowe oraz technologie mobilne zmieniły oblicze współczesnej turystyki. Dzięki temu turyści w czasie rzeczywistym mają dostęp do setek opinii na temat hotelu lub lokalu, wskazówek dotyczących dojazdu, praktycznych informacji o atrakcjach turystycznych, ciekawych zdjęć i filmów, aktualnej prognozy pogody czy wydarzeń, które organizowane są w danym regionie.
Dostępne w kanałach społecznościowych treści, jeśli nie zmieniły, to w znacznym stopniu wpłynęły na proces planowania podróży – od poszukiwania inspiracji po rezerwację urlopu. Trudno się tą z tezą nie zgodzić. W atrakcyjny sposób pokazała to firma MDG Advertising, publikując infografikę na temat wpływu mediów społecznościowych na podróżowanie. Warto rzucić na nią okiem.
Przed wyjazdem
Z danych zebranych przez MDG Advertising wynika, że już w procesie poszukiwania celu podróży co trzeci Amerykanin w mediach społecznościowych znajduje inspiracje do podróżowania. Aż 52% respondentów motywują do wyjazdu na urlop zdjęcia znajomych publikowane na Facebooku.
W dodatku 40% brytyjskich milenialsów twierdzi, że podczas planowania podróży zwraca na uwagę na to, jak „instagramowa” jest lokalizacja, do której chcą się udać. Znaczenie ma zatem zarówno sam cel podróży, jak i to, czy ich zdjęcia z wakacji, które później opublikują na Instagramie, będą wystarczająco atrakcyjne.
O tym, jak smartfony wpływają na planowanie podróży pisałem już w kontekście badania „Mobile Travel Report 2018” opublikowanego przez firmę Kayak. I są tu dość znaczne rozbieżności. Z danych MDG Advertising wynika, że 42% konsumentów korzysta z telefonów w poszukiwaniu inspiracji do podróży. (Co ciekawe raport Kayak wskazywał, że ten odsetek użytkowników mobilnych jest dwukrotnie wyższy).
Badania przeprowadzone za Oceanem pokazują, że obecnie 40% rezerwacji online odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych. Zatem w tym roku 57,5 mln dorosłych Amerykanów skorzysta ze smartfonów, aby zarezerwować wycieczkę.
W czasie podróży
Jeszcze kilka lat temu wakacje oznaczały odpoczynek także od nowych technologii i szumu informacyjnego. Te czasy już minęły. To, że wybraliśmy cel podróży, dokonaliśmy rezerwacji, wcale nie oznacza, że rozstajemy się z mediami społecznościowymi i naszymi smartfonami.
Okazuje się, że trzech na czterech Amerykanów (74%) aktywnie działa w mediach społecznościowych podczas swoich wyjazdów. Nic dziwnego, że smartfony tak chętnie wykorzystuje się w czasie urlopu. Według MDG Advertising 85% konsumentów używa telefonów do wszelkich działań związanych z podróżami (m.in. rezerwacją wycieczek krajoznawczych czy restauracji). Co więcej, ponad połowa respondentów (60%) korzysta z nawigacji w swoim smartfonie.
Media społecznościowe to dla wielu osób doskonałe miejsce, by dzielić się swoimi zdjęciami z podróży. Robi tak aż 60% turystów, a w przypadku milenialsów aż 90% respondentów. Dodatkowo 39% turystów w wieku 18-29 lat chętnie melduje się ciekawych lokalizacjach, by dzielić się tą informacją ze znajomymi. Utrzymywanie kontaktów z rodziną i przyjaciółmi jest również ważne dla młodych podróżników. Dlatego co trzeci turysta (32%) twierdzi, że śledzi ich interakcje w mediach społecznościowych w czasie wakacji.
Po powrocie do domu
Podróż nie kończy się nawet po powrocie do domu. Niemal połowa badanych (46%) opublikuje po przyjeździe recenzje hoteli. Ważne są również doświadczenia związane z wyżywieniem, dlatego 40% konsumentów w mediach społecznościowych zrecenzuje odwiedzane lokale i restauracje.
Powiązane wpisy
Blog – skuteczne narzędzie content marketingu... 25 sierpnia 2014 | Marta Muszyńska
Zasoby informacyjne w marketingu obiektów hotelarskich... 6 kwietnia 2013 | Dagmara Plata-Alf
Roomize – barter z usługą hotelową w tle... 18 września 2013 | Redakcja
TripAdvisor.com znów pod ostrzałem krytyki... 3 sierpnia 2013 | Redakcja
Bloguj z nami
Piszesz, blogujesz, chętnie dzielisz się wiedzą i doświadczeniem z zakresu marketingu internetowego i e-turystyki? Publikuj swoje autorskie teksty i felietony na TravelMarketing.pl.
Napisz do nas. Zapraszamy do współpracy!
Dodaj komentarz