Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 26 września 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Social media coraz ważniejsze w podróży [Infografika]

Social media coraz ważniejsze w podróży [Infografika]
Piotr Kasperczak

Dziś nikt nie ma wątpliwości, że media społecznościowe oraz technologie mobilne zmieniły oblicze współczesnej turystyki. Dzięki temu turyści w czasie rzeczywistym mają dostęp do setek opinii na temat hotelu lub lokalu, wskazówek dotyczących dojazdu, praktycznych informacji o atrakcjach turystycznych, ciekawych zdjęć i filmów, aktualnej prognozy pogody czy wydarzeń, które organizowane są w danym regionie.

Dostępne w kanałach społecznościowych treści, jeśli nie zmieniły, to w znacznym stopniu wpłynęły na proces planowania podróży – od poszukiwania inspiracji po rezerwację urlopu. Trudno się tą z tezą nie zgodzić. W atrakcyjny sposób pokazała to firma MDG Advertising, publikując infografikę na temat wpływu mediów społecznościowych na podróżowanie. Warto rzucić na nią okiem.

Przed wyjazdem

Z danych zebranych przez MDG Advertising wynika, że już w procesie poszukiwania celu podróży co trzeci Amerykanin w mediach społecznościowych znajduje inspiracje do podróżowania. Aż 52% respondentów motywują do wyjazdu na urlop zdjęcia znajomych publikowane na Facebooku.

W dodatku 40% brytyjskich milenialsów twierdzi, że podczas planowania podróży zwraca na uwagę na to, jak „instagramowa” jest lokalizacja, do której chcą się udać. Znaczenie ma zatem zarówno sam cel podróży, jak i to, czy ich zdjęcia z wakacji, które później opublikują na Instagramie, będą wystarczająco atrakcyjne.

O tym, jak smartfony wpływają na planowanie podróży pisałem już w kontekście badania „Mobile Travel Report 2018” opublikowanego przez firmę Kayak. I są tu dość znaczne rozbieżności. Z danych MDG Advertising wynika, że 42% konsumentów korzysta z telefonów w poszukiwaniu inspiracji do podróży. (Co ciekawe raport Kayak wskazywał, że ten odsetek użytkowników mobilnych jest dwukrotnie wyższy).

Badania przeprowadzone za Oceanem pokazują, że obecnie 40% rezerwacji online odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych. Zatem w tym roku 57,5 ​​mln dorosłych Amerykanów skorzysta ze smartfonów, aby zarezerwować wycieczkę.

W czasie podróży

Jeszcze kilka lat temu wakacje oznaczały odpoczynek także od nowych technologii i szumu informacyjnego. Te czasy już minęły. To, że wybraliśmy cel podróży, dokonaliśmy rezerwacji, wcale nie oznacza, że rozstajemy się z mediami społecznościowymi i naszymi smartfonami.

Okazuje się, że trzech na czterech Amerykanów (74%) aktywnie działa w mediach społecznościowych podczas swoich wyjazdów. Nic dziwnego, że smartfony tak chętnie wykorzystuje się w czasie urlopu. Według MDG Advertising 85% konsumentów używa telefonów do wszelkich działań związanych z podróżami (m.in. rezerwacją wycieczek krajoznawczych czy restauracji). Co więcej, ponad połowa respondentów (60%) korzysta z nawigacji w swoim smartfonie.

Media społecznościowe to dla wielu osób doskonałe miejsce, by dzielić się swoimi zdjęciami z podróży. Robi tak aż 60% turystów, a w przypadku milenialsów aż 90% respondentów. Dodatkowo 39% turystów w wieku 18-29 lat chętnie melduje się ciekawych lokalizacjach, by dzielić się tą informacją ze znajomymi. Utrzymywanie kontaktów z rodziną i przyjaciółmi jest również ważne dla młodych podróżników. Dlatego co trzeci turysta (32%) twierdzi, że śledzi ich interakcje w mediach społecznościowych w czasie wakacji.

Po powrocie do domu

Podróż nie kończy się nawet po powrocie do domu. Niemal połowa badanych (46%) opublikuje po przyjeździe recenzje hoteli. Ważne są również doświadczenia związane z wyżywieniem, dlatego 40% konsumentów w mediach społecznościowych zrecenzuje odwiedzane lokale i restauracje.

Piotr Kasperczak - specjalista z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), twórca serwisu HotelNews.pl, pomysłodawca bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz