Ruch w sektorze travel niższy nawet o 55-65%
Z uwagi na pandemię COVID-19, która ogarnęła cały świat, nadal obserwujemy spadek odwiedzin witryn turystycznych. Potwierdzają to także badania przeprowadzone przez firmę analityczną Comscore.
Z uwagi na fakt że konsumenci muszą nadal stosować się do wytycznych dotyczących dystansu społecznego, unikania niepotrzebnych podróży, ruch na stronach turystycznych między 13 a 19 kwietnia był niższy o 55-65% w porównaniu z okresem między 3 a 9 lutego br. Pokazuje to poniższy wykres.
Zdecydowanie mniejsza liczba odwiedzin przełożyła na spadek wydatków konsumenckich przeznaczonych na podróże. Już w marcu 2020 roku Comscore zaobserwował 43-procentowy spadek wydatków konsumenckich na turystykę (na komputerach stacjonarnych), pomimo iż znaczne zmniejszenie liczby odwiedzin w sektorze turystycznym zaczęło się dopiero w tygodniu rozpoczynającym się od 16 marca. Analitycy Comscore zauważają jednocześnie wzrost liczby odwiedzin w tygodniu z 9 marca 2020 r, który najprawdopodobniej był spowodowany licznymi rezygnacjami z zaplanowanych wcześniej podróży.
Co ciekawe, sektor podróży lotniczych, która stanowi około dwóch trzecich wszystkich wydatków na podróże, odnotował „zaledwie” 38-procentowy spadek w porównaniu z ubiegłym rokiem. Najwyższe spadki zanotowała branża hotelarska (-61%).
Comscore od lata bada ruch na stronach internetowych, a jednym ze wskaźników, które uważnie obserwuje jest czas spędzony przez użytkowników w internecie. Pokazuje to w pewnym sensie zaangażowanie konsumentów na stronach turystycznych. Ta wartość zmienia się z tygodnia na tydzień.
Ale ostatni analizowany tydzień (od 13 kwietnia) pokazuje dość optymistyczne wartości. Trudno w tej chwili mówić o trendzie, ale być może wskaźnik ten pokazuje, że konsumenci zaczynają myśleć o planowaniu wypoczynku w najbliższym czasie, w oczekiwaniu na zniesienie restrykcji, otwarcie granic i możliwość bezpiecznego podróżowania.
oprac. na podst. Comscore
Dodaj komentarz