Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 19 kwietnia 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Najważniejsze trendy w marketingu hotelowym

Najważniejsze trendy w marketingu hotelowym
Redakcja

Agencja marketingowa Net Affinity wytypowała 14 najważniejszych trendów, które będą dominować w hotelarstwie w 2014 roku.

Nad zestawieniem pracowało 12 ekspertów, którzy wytypowali najważniejsze trendy na bazie danych rynkowych oraz własnych doświadczeń. Te ostatnie nie są bez znaczenia, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że irlandzka spółka przeanalizowała dane ponad 300 hoteli w Europie, a od 13 lat lat zajmuje się szeroko pojętym marketingiem hotelowym.

Net Affinity specjalizuje się w internetowych systemach rezerwacji, projektuje strony internetowe dla hoteli, a także prowadzi kampanie marketingowe. Choć na rynku polskim agencja funkcjonuje od niedawna, bo dopiero od 7 miesięcy, tym bardziej cieszy nas każda rzeczowo opracowana prognoza dotycząca rynku hotelarskiego.

14 trendów w marketingu hotelowym wytypowanych przez Net Affinity

graphics

Listę trendów w formie pełnej infografiki znajdziecie na stronie Net Affinity.

1. Wzrost liczby rezerwacji mobilnych: Rezerwacje z użyciem smartfonu będą miały tendencję wzrostową. Szacuje się, że ponad 50% wszystkich rezerwacji zostanie dokonanych z użyciem smartfona. (Daily Travel News)

2. Reklama video: Używanie formy wizualnej w postaci filmu ma tendencję wzrostową. Szacuje się, że w 2013 roku ponad 81% klientów sprawdziło film o hotelu przed dokonaniem rezerwacji. (The 2013 Traveller, Eye for Travel)

3. Google i słowa kluczowe:  Obecnie ponad 80% wyszukiwań jest zapisywanych jako ‚not provided’. Zakłada się, że w pierwszej połowie tego roku roku Google zaszyfruje 100% słów kluczowych. Jednym słowem, będzie bardzo ciężko ocenić, które słowa kluczowe zadecydowały o wyższej pozycji w wynikach organicznych.

4. Dopasowany Remarketing: 96% osób, które odwiedziły stronę hotelu opuszczają ją bez dokonania rezerwacji. Remarketing pomoże skierować atrakcyjną ofertę właśnie do tej potencjalnej grupy klientów (The Moz Blog).

5. OTA oraz rezerwacja przez stronę hotelu: Turyści poszukujący celu podróży mają do wyboru wiele stronami pośredników turystycznych w momencie wyboru rezerwacji. Rok 2014 jest idealnym momentem, aby wzmocnić social media, marketing oraz newsletter i zapewnić klientom rezerwację bezpośrednio na stronie hotelu.

6. Wyszukiwanie (Meta Search): Obecnie widoczny jest wzrost zainteresowania porównywarkami typu meta serach. Prognozuje się, że w tym roku będzie to jedną z najpopularniejszych metod wyszukiwania informacji.

7. Wyszukiwanie semantyczne zostanie wzbogacone o funkcję większej dokładności oraz intuicyjnej analizy kontekstu zapytania.

8. Karuzela Google : Nowa opcja Google widoczna jest przede przede wszystkim w USA, w tym roku będzie w pełni dostępna w Europie.

9. Laptopy, Tablety, Telefony: W 2014 roku zauważymy wzrost używania tabletów, laptopów oraz telefonów komórkowych. Nie będzie również zaskoczeniem zmiana narzędzia pracy w ciągu jednego dnia. Osoba przeglądająca ofertę przez komputer, dokona później rezerwacji z użyciem telefonu lub tabletu.

10. Social Media i Marketing: Zakłada się zwiększone użycie narzędzi i kanałów social media w celu przekierowania klientów na stronę hotelu.

11. Większe znaczenie Google + jako platformy socjalnej,  dla hoteli ważne ze względu na połączenie opcji z lokalnym wyszukiwaniem Google oraz Karuzelą Google.

12. Google Analytics: Google wprowadziło w ostatnich miesiącach udogodnienia, które pomogą hotelarzom na lepsze wykorzystanie systemu do analizy danych.

13. Szybkość wyświetlenia strony hotelu:  Według prognoz Net Affinity szybkość będzie w tym roku znaczącym elementem wpływającym na ranking Google.

14. Geo Targeting (kierowanie treści dostosowanej względem lokalizacji internauty): Rok 2014 jest doskonałym czasem dla hotelarzy, aby poznać więcej możliwości używania marketingu zawierającego Geo Targeting.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz