Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 września 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Najpierw Booking.com, potem długo, długo nic

Najpierw Booking.com, potem długo, długo nic
Redakcja

Booking.com jest niekwestionowanym liderem na polskim rynku e-turystycznym. Potwierdzają to także badania Gemius / PBI za lipiec 2018 roku w kategorii Turystyka.

Holenderski gracz wygenerował w ubiegłym miesiącu ruch na poziomie 5,3 mln użytkowników. Na drugim miejscu znalazła się witryna rozklad-pkp.pl z wynikiem 3,1 mln użytkowników.

Co ciekawe, przewaga Booking.com nad kolejnym w zestawieniu serwisem noclegowym Nocowanie.pl (3) jest kolosalna i wynosi aż 2,3 mln użytkowników (to tyle, ile wygenerował Travelplanet.pl w lipcu 2018!). To pokazuje, jaki dystans dzieli do lidera kolejnych turystycznych graczy.

W lipcowym zestawieniu znalazły się też inne marki turystyczne, m.in. TripAdvisor (na 5. miejscu), wspomniany wcześniej Travelplanet.pl (7) czy Trivago (10). Gdyby w badaniu Gemius / PBI nie wzięto pod uwagę witryny rozkład-pkp.pl (2), pierwszą dziesiątkę zamykałyby Wakacje.pl z wynikiem 1,8 mln użytkowników (zaledwie 53 tys. użytkowników mniej od Trivago).

Ale widać, że witryny z biletami online cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem. Świadczy o tym wysoka pozycja serwisu e-podroznik.pl (6), który specjalizuje się w sprzedaży biletów autokarowych. Polski internauta przed podróżą poszukuje też turystycznych inspiracji  w serwisach contentowych. Stąd zapewne mocna pozycja witryn WP Turystyka (4) i Onet.pl / Turystyka (8). Każdy z tych serwisów wygenerował w lipcu br. ponad 2 mln użytkowników. Swoją drogą Grupa Wirtualna Polska czuje się dość mocno w branży turystycznej. W TOP10 znalazły się w sumie aż trzy witryny należące do tej Grupy: Nocowanie.pl, WP Turystyka i eholiday.pl.

Analiza Gemiusa pokazała też, że wakacje sprzyjają poszukiwaniom informacji dotyczących podróży i wypoczynku. W lipcu 2018 Polacy chętniej szukali turystycznych inspiracji na urządzeniach mobilnych. Najwięcej odsłon (21,8 mln) w serwisach turystycznych na smartfonach i tabletach internauci wygenerowali we wtorek 24 lipca.

Badanie Gemius / PBI w kategorii Turystyka za lipiec  2018 roku. Ruch dotyczy wszystkich urządzeń (komputerów osobistych i laptopów oraz urządzeń mobilnych).

oprac. na podstawie Gemius Polska, fot. rawpixel / pixabay.com

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz