Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 21 lipca 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Magdalena Urbaniak: Branża travel nie monitoruje opinii na swój temat

Magdalena Urbaniak: Branża travel nie monitoruje opinii na swój temat
Redakcja

Z naszą travelmarketingową ankietą mierzy się Magdalena Urbaniak, BrandManager w Brand24. Magda odpowiada za komunikację i budowanie wizerunku marki na rynku globalnym. Jest też autorką popularnego bloga TRACTORmania – dziewczyna na traktorze.

Ponadto chętnie dzieli się wiedzą z branżą turystyczną i hotelarską. Jest m.in. częstym ekspertem na spotkaniach TravelCamp. Jej autorski tekst na temat social listening można przeczytać na TravelMarketing.pl.

1. Moja przygoda z branżą internetową zaczęła się od…

Najintensywniej – od momentu, kiedy rozpoczęłam pracę w Brand24. W branży internetowej działałam od 7 lat, ale wtedy zaczęłam nią żyć na 100%.

2. Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

AirBnb. W bardzo ciekawy sposób potrafią angażować użytkowników swojego serwisu na Instagramie. Zachęcają ich do publikowania zdjęć z odwiedzanych miejsc z hashtagiem #AirBnb i umieszczają je na swoim profilu, nagradzając tym samym autora. Dzięki temu zachęcają innych do podobnego działania a wynikiem tych działań jest budowanie aktywnej społeczności i profilu przez nadsyłane przez nią treści.

3. Serwisy, które czytam najchętniej to…

Business2community, SearchEngineJournal i SocialMediaExaminer. Zawsze wartościowe i ekstremalnie przydatne artykuły, których jakości jestem pewna. Ten ostatni szczegół jest dla mnie najbardziej istotny.

4. Problem polskich firm turystycznych / hoteli polega na tym, że…

Nie monitorują opinii na swój temat w sieci, nie reagują na opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne. Nie sprawdzają także, jak wiele osób szuka rekomendacji odnośnie miejsc do spania, jedzenia, spędzenia wolnego czasu, tracąc relatywnie tanią i łatwą możliwość nie tylko pozyskania klienta, jak i kilku punktów do budowania dobrego wizerunku.

5. Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym projekt, który…

Większym wyzwaniem jest brak czasu niż środków. Wtedy dokończyłabym książkę powiązaną z marketingiem i otworzyła finalnie serwis, który jest powijakach od roku.

6. Trend, który sprawdza się w 2018 roku to

Wymieniłabym kilka, ale chyba najważniejszym jest stawianie klienta w centrum swoich działań i dwukierunkowa komunikacja z nim (nastawiona na słuchanie!).

6. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży internetowej jest dla mnie …

Wmawianie markom, że nieważne jak, ale muszą pokazać się w social media. Jest to pozornie tanie, więc mamy prawdziwy zalew słabo prowadzonych profili i stron, których publikowane treści interesujące są jedynie dla działu marketingu i prezesa.

7. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

W Polsce. Tak, jak pokochaliśmy lokalne, polskie produkty tak zakochamy się w Polsce „turystycznie” i docenimy jej walory w podróży. Podróżowanie po naszym kraju będzie po prostu „on vouge”.

8. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Miejsce numer jeden to mój dom nad jeziorem pod Poznaniem. Tam na pewno będę w tym roku kilka razy. Większa planowana wycieczka to Malediwy.

9. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…

Dużo praktycznej wiedzy na temat budowania meta opowieści marki: Ty Montague – „Strategia Sukcesu”.

—–

Magdalena Urbainaik – BrandManager w Brand24. Współpracując z najlepszymi ekspertami z całego świata zwiększa znajomość i zaufanie do marki. Współzałożycielka projektu Marketing Inspire. Prowadziła zajęcia za zakresu komunikacji i analityki m.in.  Wyższej Szkole Handlowej, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Quora Top Writer 2017 i 2018. Host podcastu BrandTalks. Prowadzi bloga tractormania.pl oraz magdaurbaniak.com.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz