Magdalena Urbaniak: Branża travel nie monitoruje opinii na swój temat
Z naszą travelmarketingową ankietą mierzy się Magdalena Urbaniak, BrandManager w Brand24. Magda odpowiada za komunikację i budowanie wizerunku marki na rynku globalnym. Jest też autorką popularnego bloga TRACTORmania – dziewczyna na traktorze.
Ponadto chętnie dzieli się wiedzą z branżą turystyczną i hotelarską. Jest m.in. częstym ekspertem na spotkaniach TravelCamp. Jej autorski tekst na temat social listening można przeczytać na TravelMarketing.pl.
1. Moja przygoda z branżą internetową zaczęła się od…
Najintensywniej – od momentu, kiedy rozpoczęłam pracę w Brand24. W branży internetowej działałam od 7 lat, ale wtedy zaczęłam nią żyć na 100%.
2. Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…
AirBnb. W bardzo ciekawy sposób potrafią angażować użytkowników swojego serwisu na Instagramie. Zachęcają ich do publikowania zdjęć z odwiedzanych miejsc z hashtagiem #AirBnb i umieszczają je na swoim profilu, nagradzając tym samym autora. Dzięki temu zachęcają innych do podobnego działania a wynikiem tych działań jest budowanie aktywnej społeczności i profilu przez nadsyłane przez nią treści.
3. Serwisy, które czytam najchętniej to…
Business2community, SearchEngineJournal i SocialMediaExaminer. Zawsze wartościowe i ekstremalnie przydatne artykuły, których jakości jestem pewna. Ten ostatni szczegół jest dla mnie najbardziej istotny.
4. Problem polskich firm turystycznych / hoteli polega na tym, że…
Nie monitorują opinii na swój temat w sieci, nie reagują na opinie – zarówno pozytywne, jak i negatywne. Nie sprawdzają także, jak wiele osób szuka rekomendacji odnośnie miejsc do spania, jedzenia, spędzenia wolnego czasu, tracąc relatywnie tanią i łatwą możliwość nie tylko pozyskania klienta, jak i kilku punktów do budowania dobrego wizerunku.
5. Gdybym miała dziś nieograniczone środki, stworzyłabym projekt, który…
Większym wyzwaniem jest brak czasu niż środków. Wtedy dokończyłabym książkę powiązaną z marketingiem i otworzyła finalnie serwis, który jest powijakach od roku.
6. Trend, który sprawdza się w 2018 roku to
Wymieniłabym kilka, ale chyba najważniejszym jest stawianie klienta w centrum swoich działań i dwukierunkowa komunikacja z nim (nastawiona na słuchanie!).
6. Porażką (przereklamowanym trendem) w branży internetowej jest dla mnie …
Wmawianie markom, że nieważne jak, ale muszą pokazać się w social media. Jest to pozornie tanie, więc mamy prawdziwy zalew słabo prowadzonych profili i stron, których publikowane treści interesujące są jedynie dla działu marketingu i prezesa.
7. Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…
W Polsce. Tak, jak pokochaliśmy lokalne, polskie produkty tak zakochamy się w Polsce „turystycznie” i docenimy jej walory w podróży. Podróżowanie po naszym kraju będzie po prostu „on vouge”.
8. Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…
Miejsce numer jeden to mój dom nad jeziorem pod Poznaniem. Tam na pewno będę w tym roku kilka razy. Większa planowana wycieczka to Malediwy.
9. Książka, która mnie ostatnio zainspirowała i którą polecam to…
Dużo praktycznej wiedzy na temat budowania meta opowieści marki: Ty Montague – „Strategia Sukcesu”.
—–
Magdalena Urbainaik – BrandManager w Brand24. Współpracując z najlepszymi ekspertami z całego świata zwiększa znajomość i zaufanie do marki. Współzałożycielka projektu Marketing Inspire. Prowadziła zajęcia za zakresu komunikacji i analityki m.in. Wyższej Szkole Handlowej, Dolnośląskiej Szkole Wyższej oraz Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Quora Top Writer 2017 i 2018. Host podcastu BrandTalks. Prowadzi bloga tractormania.pl oraz magdaurbaniak.com.
Dodaj komentarz