Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 19 kwietnia 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Kto wyszukuje najtaniej? Frommer’s typuje najlepszych

Kto wyszukuje najtaniej? Frommer’s typuje najlepszych
Piotr Kasperczak

Amerykański wydawca przewodników turystycznych Frommer’s opublikował zestawienie portali oferujących najlepsze ceny pokoi hotelowych i połączeń lotniczych.

Frommer’s regularnie zestawia wyszukiwarki, agregatory i portale rezerwacyjne, punktując te, które dają najlepsze wyniki w najniższej cenie, przejrzystość taryf i są intuicyjne dla użytkownika.

W kategorii wyszukiwarek lotniczych wygrał Skiplagged. Na 25 wyszukań połączeń aż dziesięciokrotnie serwis ten znalazł najlepszą cenę, pięciokrotne drugą najniższą, a ani razu najwyższą. Po raz pierwszy od dekady serwis ten zdetronizował Momondo, który w tegorocznym zestawieniu zajął 2. lokatę. Na podium stanął jeszcze Skyscanner.

Skiplagged.com

Na kolejnych miejscach znalazły się: TripAdvisor, Agoda, Kayak, Booking.com (oczywiście mowa tu o wyszukiwaniu biletów lotniczych), CheapOAir, Expedia i Priceline. Co ciekawe, poza TOP 10 znalazły się takie brandy, jak Hotwire, FlightNetwork, Google Flights czy CheapTickets.

W kategorii rezerwacji hotelowych pod uwagę brano zarówno metawyszukiwarki, jak i OTA. By wyłonić zwycięzców, przetestowano 60 wyszukań najlepszych cen w różnych hotelach zlokalizowanych w 6 miastach: Orlando, Bostonie, Rzymie, Londynie, Bangkoku i Buenos Aires.

Zwycięzcą okazał się HotelsCombined, za nim najwyżej oceniono TripAdvsor oraz Kayak. Na kolejnych miejscach w TOP10 znaleźli się: Booking.com, Google.com/travel/hotels, Agoda, Trivago, Travelpony, Priceline i Hotwire.

HotelsCombined.com

Mało kto dziś pamięta, że w 2013 roku Google przejęło za 22 mln dolarów amerykańskie wydawnictwo i ogłosiło, że rezygnuje z druku i publikacji przewodników Frommer’s.  Pisaliśmy o tym na łamach TravelMarketing.pl. Na szczęście Artur Frommer odkupił od internetowego giganta prawo do publikacji przewodników w formie drukowanej, ebooków i zarządzania witryna frommers.com.  

Marka Frommer’s została założona w 1957 roku. Wszystko zaczęło się od wydania przez Artura Frommera własnej książki zatytułowanej „Europa za 5 USD dziennie”. Następnie właściciel wydawał już 300 przewodników turystycznych i stworzył portal oferujący porady dotyczące podróży po całym świecie. 

fot. Paweł Janiak / Unsplash

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz