Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 27 stycznia 2022

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Kobiety rezygnują z podróży do Indii

Kobiety rezygnują z podróży do Indii
Redakcja

W pierwszym kwartale 2013 liczba turystek podróżujących do Indii spadła o 35% – wynika ze statystyk prowadzonych przez Związek Izb Przemysłowo-Handlowych w Indiach. Ogólna liczba odwiedzających spadła o 25% w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Dramatyczny spadek zainteresowania walorami turystycznymi subkontynentu spowodowały obawy o bezpieczeństwo. Od czasu, gdy w grudniu 2012 roku cały świat śledził walkę o życie brutalnie zgwałconej 23-letniej mieszkanki Delhi, media donoszą o to kolejnych, wstrząsających przypadkach przemocy seksualnej wobec kobiet, w tym cudzoziemek.

Dane przedstawione przez Związek Izb Przemysłowo-Handlowych w Indiach (Associated Chambers of Commerce & Industry of India) powstały na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród 1200 touroperatorów i przedstawiają znacznie mniej korzystny obraz sytuacji w w indyjskiej turystyce od tego promowanego przez władze. (Odnosząc się do stycznia i lutego 2013 Ministerstwo Turystyki stwierdziło wzrost liczby zagranicznych gości w stosunku do początku 2012 roku.)

Powtarzające się wiadomości o gwałtach, do których dochodzi w Delhi, przyniosły stolicy największej światowej demokracji niechlubne miano „stolicy gwałtów”. Stołeczna policja odnotowała wzrost liczby zgłoszeń o przestępstwach seksualnych o 590% w stosunku do początkowych miesięcy zeszłego roku. (Tak wysoki skok w statystykach policyjnych może być częściowo wynikiem rosnącej odwagi kobiet, które wbrew presji konserwatywnej społeczności decydują się donieść o krzywdzie, która je spotkała.)

– Mrożące krew w żyłach medialne relacje skłoniły władze części państw, w tym Wielkiej Brytanii, do otwartego apelu do obywatelek o wstrzymanie się od podróżowania do Indii. Na sytuacji mogą skorzystać inne azjatyckie destynacje, takie jak Malezja, Indonezja czy Wietnam – ocenił D.S. Rawat, sekretarz generalny Związku Izb Przemysłowo-Handlowych w Indiach.

W 2012 roku, mimo globalnego spowolnienia gospodarczego, Indie zarobiły 17,7 mld dolarów dzięki 6,6 mln zagranicznych turystów. Do 2016 roku Indie chcą przyciągnąć o 12% więcej odwiedzających. (ab)

oprac. Agnieszka Budyńska na podst. The Guardian, fot. wikimedia commons

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz