Jak restauracje wykorzystują social media? (infografika)
Restauratorzy powoli przekonują się do mediów społecznościowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Cornella, odkrycie i wykorzystanie ich pełnego potencjału jako narzędzi promocji stoi jeszcze przed nimi.
Autorzy raportu zatytułowanego „Social Media Use in the Restaurant Industry: A Work in Progress” rozmawiali z menadżerami 166 restauracji. Okazało się, że samodzielne placówki chętniej korzystają z mediów społecznościowych niż sieciówki. Choć wielu z respondentów badania używa social media i ma do nich pozytywny stosunek, ponad połowa nie jest pewna, czy faktycznie zapewniają one realizację trzech podstawowych celów: zwiększania lojalności klienta, przyciągania nowych gości i podniesienia wysokości dochodu. Raport sugeruje, że restauratorzy powinni przewartościować swoje podejście i zacząć efektywnie wykorzystywać media społecznościowe w swojej pracy.
O ile świadomość potęgi Facebooka jest powszechna, o tyle potencjał drzemiący choćby w Instagramie czy Pintereście nie jest jeszcze tak znany. Portal DigitalDining.com przygotował zestaw wskazówek dla restauratorów nie orientujących się w rozmaitości platform społecznościowych. Na podstawie istniejących już praktyk autorzy zestawienia radzą między innymi, by przez FB, Twittera i Google Plus prowadzić bezpośredni dialog z klientami, gromadzić ich opinie, kontrolować swoją reputację i odpowiadać na krytykę, informować o nowościach w menu i zniżkach a także podsycać emocje przez konkursy.
W popularnych mediach społecznościowych można poszukać nowego pracownika, a obecnych prosić, by jako ambasadorzy marki szerzyli informacje o firmie przez swoje konta. Warto zatroszczyć się o obecność restauracji na portalu Linkedin oraz Foursquare. W promowaniu apetycznie wyglądających potraw oraz informowania o zmianach w wystroju, otrzymanych nagrodach i nowych projektach idealnie sprawdzą się Instagram, Pinterest, a nawet YouTube.
Choć działania w mediach społecznościowych będą cechowały się większą intensywnością i dynamiką, należy zadbać o profesjonalną, czytelną stronę internetową restauracji, umożliwiająca łatwą rezerwację stolika online. Możliwe jest także utworzenie stale aktualizowanego bloga i prezentowania biogramów personelu. Jako narzędzie budowania lojalności klienta strona HebsDigital.com podpowiada powiadomienia wysyłane SMS-em.
oprac. Agnieszka Budyńska, żródła: hotelschool.cornell.edu, hebsdigital.com, infografika – digitaldining.com
Bloguj z nami
Piszesz, blogujesz, chętnie dzielisz się wiedzą i doświadczeniem z zakresu marketingu internetowego i e-turystyki? Publikuj swoje autorskie teksty i felietony na TravelMarketing.pl.
Napisz do nas. Zapraszamy do współpracy!
Dodaj komentarz