Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 września 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Jak radzą sobie biura podróży w wyszukiwarce Google?

Jak radzą sobie biura podróży w wyszukiwarce Google?
Jakub Meller

Obecność na wysokich pozycjach w wyszukiwarkach powinna być jednym z priorytetów działów strategii i marketingu agencji turystycznych i biur podróży.

Bez względu na to czy internauci chcą poznać cenę wymarzonej wycieczki, najciekawsze dane o wybranym kraju lub przeczytać opinię o biurach podróży czy noclegach – wyszukiwarka Google prawdopodobnie będzie pierwszym źródłem informacji na ten temat.

Z tego powodu obecność na pierwszej stronie wyszukiwania jest tak istotna. I właśnie dlatego, wykorzystując dostępne nam wyspecjalizowane narzędzia i wiedzę, zebraliśmy dane dotyczące obecności biur podróży w wyszukiwarce i na ich podstawie przygotowaliśmy raport „Branża turystyczna oczami Google”.

liczba-fraz

Na podstawie analizy przeprowadzonej z wykorzystaniem narzędzia SERP24.pl, z grupy kilkudziesięciu biur podróży, wybranych zostało 10 charakteryzujących się największym potencjałem. O doborze decydowała liczba fraz kluczowych i wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania oraz łącznej liczby wyszukiwań. W zestawieniu nie uwzględnione zostały agregatory ofert biur podróży czy też agencji, które posiadają znacznie większy wachlarz ofert, już od dłuższego czasu dobrze sobie radzą na tym polu i zajmują nierzadko najwyższe pozycje w Google, zostawiając biura podróży daleko w tyle.

liczba wyszukiwan

W raporcie Branża turystyczna oczami Google znaleźć można m.in. informacje o:

  • najpopularniejszych na przełomie czerwca i lipca destynacjach wśród polskich internautów, określonych na podstawie wyszukiwań grup tematycznych fraz kluczowych. Wiedza na ten temat może pomóc chociażby w podjęciu decyzji o poszerzeniu oferty o konkretne kierunki podróży;
  • widoczności biur w wynikach wyszukiwania z podziałem na łączną liczbę wszystkich fraz oraz frazy unikalne, na które spośród pełnej dziesiątki analizowanych domen widoczna jest tylko dana domena. Parametr ten jest wyznacznikiem różnorodności i jakości treści zawartych na stronach poszczególnych biur oraz łatwości odnalezienia ich oferty przez internautę;
  • najczęściej wyszukiwanych przez Polaków fraz powiązanych z branżą turystyczną. Są to frazy, na które widoczne było chociaż raz którekolwiek z przeanalizowanych biur podróży i jednocześnie posiadają największą liczbę wyszukiwań miesięcznych w okresie wakacyjnym. Dla właścicieli firm turystycznych to podpowiedź, na jakie frazy warto pozycjonować stronę;
  • szczegółowych wynikach poszczególnych biur podróży, w tym listy najciekawszych w analizowanym okresie słów kluczowych, które może warto zawrzeć także we własnej strategii pozycjonowania.

lista-top100

W opracowaniu znaleźć można także zestawienie wszystkich przebadanych domen.  Wskazuje ono najlepiej zoptymalizowane i wypozycjonowane serwisy, które mogą posłużyć jako wartościowe benchmarki. Pamiętać jednak należy, że dla każdego przedstawionego przypadku znaleźć można jeszcze lepsze rozwiązania, które pomogą wzbić się jeszcze wyżej w wynikach wyszukania Google.

Analizę widoczności domen biur podróży przeprowadzono na przełomie czerwca i lipca 2013 za pomocą SERP24.pl. Badaniu poddano domeny: Neckermann.pl, Itaka.pl, Tui.pl, Rainbowtours.pl, Eccoholiday.pl, Alfastar.pl, Sunfun.pl, Almatur.pl, Wezyrholidays.pl oraz Eximtours.pl.

Raport jest bogatym źródłem informacji nie tylko dla firm zestawionych w raporcie, ale wszystkich pozostałych aspirujących do pozycji lidera branży. Po okresie natężonego, wakacyjnego ruchu nadejdzie czas na weryfikacje dotychczas prowadzonych działań i poszukiwanie nowych, efektywniejszych kanałów sprzedaży. A do nich z pewnością należy wyszukiwarka Google.

Jakub Meller - z marketingiem internetowym związany jest od ponad 3 lat. Pierwsze kroki stawiał w takich agencjach interaktywnych jak Zjednoczenie.com i Mediovski, odpowiadając za obsługę klientów oraz właściwą realizację projektów. Rozpoczynając pracę w branży SEO zajął się analizą danych. Zdobyte umiejętności wykorzystuje obecnie na stanowisku SEO Account Managera, dbając o jak najlepsze wyniki kluczowych klientów firmy SEMTEC. Pracował przy projektach dla takich marek jak: AVIVA, Media Regionalne i Lorenz.

Dodaj komentarz