Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 29 marca 2024

Scroll to top

Top

4 komentarze

Jak promować hotel leżący na końcu świata?

Jak promować hotel leżący na końcu świata?
Klaudia Babiej

Nie ma to jak hotel w centrum dużego miasta. Goście wręcz trafiają do niego sami. Marzenie każdego hotelarza. Dlaczego jednak upraszczać sobie życie i pracować w takim właśnie obiekcie?

Prawdziwym wyzwaniem jest promocja hotelu leżącego poza dużym miastem. Jak przyciągnąć klientów? Jak sprawić, aby oferta wyróżniała się na tle innych, nierzadko bardzo do siebie podobnych?

Hotel na Facebooku

Z pomocą idą wszelkie sposoby e- marketingu. Dotarcie do dużej liczby osób przede wszystkim gwarantuje posiadanie profilu na Facebooku. To praktycznie darmowy (nie licząc czasu pracy pracownika obsługującego fanpage) i bardzo prosty sposób promocji. Należy jednak stosować się do kilku generalnych zasad. Posty, wydarzenia czy zmiany statusów publikujemy maksymalnie raz dziennie, przynajmniej pięć razy w tygodniu.

Gwarantuje nam to stałą widoczność na tablicach obserwujących nas fanów. Ponadto, nie nuży i nie denerwuje ich tak, jak upublicznianie newsów po kilka razy dziennie (bardzo częsty powód utraty „like’ów”). Niezmiernie ważny jest pomysł na prezentację i identyfikację wizualną. Skarbem jest sprawdzony grafik, który przygotowuje kompletny pakiet marketingowy – cover photo, małe i duże banery, a przy okazji – materiał utrzymany w tej samej konwencji na stronę internetową (np. pop up). Mechanizm ten działa na zasadzie skojarzeń i już na samym początku przywiązuje klienta do obiektu.

Moim zdaniem bardzo ważne jest, aby zdjęcia wstawiane na fanpage były odpowiedniej jakości – wiele mówi się o tym, że najbardziej przyciągają uwagę fotografie obrazujące życie hotelu od wewnątrz. Nie zapominajmy się jednak i dbajmy o to, aby i taki obraz miał porządną rozdzielczość i nie „ucinał głowy” bohaterom… Ciekawostką jest fakt, że dużo większą publiczność zbiera post z linkiem niż post z obrazem.

Strona internetowa hotelu

Bardzo ważne jest posiadanie własnej strony www. Dobrze zaprojektowanej strony. Musi być jasna, czytelna, wyróżniać się nowoczesnym layout’em. Wielką potęgą są zdjęcia dobrej jakości i jak najlepiej oddające rzeczywistość. Dobrym pomysłem jest posiadanie w galerii „wirtualnego spaceru” – daje on możliwość poczucia, jakby było się w obiekcie. Taki wirtualny spacer nie musi kosztować dużo – są firmy, które zgodzą się wykonać go w barterze.

Ponadto, witryna musi ładować się szybko, a menu strony powinno być skonstruowane tak, aby maksymalnie w trzech kliknięciach dotrzeć do interesującej nas treści. Oprócz tego, warto posiadać wersję mobilną na telefony komórkowe i inne przenośne urządzenia. Jak udało się udowodnić, dobrze przygotowana strona www sprzyja większej liczbie rezerwacji on line oraz zapytań skierowanych bezpośrednio z niej – oczywiście należy pamiętać o module „booking engine” i formularza kontaktowego.

Co ważne, na naszej www koniecznie musi znaleźć się odwołanie do strony na Facebooku, konta na Google+ czy TripAdvisor. Można je pobrać w postaci buttona czy okienka ze strony każdego z tych dostawców lub, jeśli nie wpisuje się on w konwencję strony, stworzyć własną ikonę z hiperłączem.

Newsletter hotelowy

Warto zastanowić się nad wysyłką newslettera – raz na tydzień, aby nie denerwować subskrybentów. I tak pewne jest, że po wysyłce stracimy niektóre z osób zapisanych na listę. Jednak w porównaniu do zysku, który przyniosą rezerwacje od klientów, które ten mailing zaciekawił, ta strata nie jest tak wielka. Istnieją programy wspomagające wysyłkę newslettera, takie jak np. popularny FreshMail. To program płatny – myślę więc, że lepszym pomysłem jest wykupienie dodatkowego modułu do naszej strony www, którego dodatkowym atutem jest automatyczne „zaciąganie” bazy zapisanych do newslettera zainteresowanych.

Należy pamiętać, aby projekt mailingu również nawiązywał konwencją do stylistyki prezentacji tej informacji na stronie (w końcu umieścimy w nim odwołanie do naszej www czy którejś z jej podstron) czy używał tych samych zdjęć, których użyto do prezentacji przedstawianej oferty. Pozwala to na łatwiejszą identyfikację oraz automatycznie – poruszanie się po naszej stronie.

Interesującym pomysłem jest organizacja konkursu, np. we współpracy z którymś z portali internetowych. Wiele razy tylko w zamian za ufundowanie narody zyskujemy nowych fanów na Facebooku czy w ogóle pozwalamy potencjalnym klientom na dowiedzenie się o naszym istnieniu. Nawet jeśli nic nie wygrają, w pamięci pozostanie im już nasza nazwa i być może będą o niej pamiętać przy planowaniu urlopu. W tym wypadku niezbędne jest ułożenie odpowiedniego regulaminu – abyśmy zyskali jak najwięcej.

Pozycjonowanie i AdWords

Oczywiście nie należy zapominać o odwiecznym pozycjonowaniu czy kampanii linków sponsorowanych – to jednak powierzamy już wyspecjalizowanej agencji, których na rynku nie brakuje.

Najważniejsze jest, aby zachęcić gościa, aby po prostu przyjechał do naszego hotelu na końcu świata. Dlatego tak niezbędne jest ponoszenie wydatków na wszelkiego rodzaju sposoby promocji e- marketingowej. Gdy ludzie już się u nas zjawią, pozostaje tylko zapewnienie jak najlepszego pobytu i …obsługa posprzedażowa. A to już temat na kolejny tekst.

Na zdjęciu: Park Rekreacyjno-Biznesowy Las Woda w Wildze; fot. Grzegorz Pytel

Klaudia Babiej - dyrektor operacyjny czterogwiazdkowego Parku Rekreacyjno-Biznesowego Las Woda w Wildze pod Warszawą. Absolwentka Wyższej Szkoły Turystyki i Języków Obcych na wydziale Turystyki i i Rekreacji.

Comments

  1. tuWypoczniesz.pl

    Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to wciąż można pozyskiwać bezpłatnie linki z innych serwisów branżowych. My oczywiście zapraszamy do serwisu turystycznego: TuWypoczniesz.pl/noclegi.html

  2. Anna

    Ogólnie w przypadku branży hotelarskiej polecam nie zapominać np. o pojawianiu się na targach branżowych 😉 dużo osób, dobra reklama, sporo materiałów w mediach o całym wydarzeniu, kontakty, zaznajomości, wiedza, trochę inspiracji – dla mnie bomba. W najbliższym czasie w Krk są targi Horeca, które ja przynajmniej mam w planach odwiedzić 😉

  3. goryiludzie.pl

    Ostatnio reklamowaliśmy w naszym portalu jedno z górskich schronisk, do którego nie ma dojazdu autem. Zamiast bannerów i innych klasycznych metod zdecydowaliśmy się na konkurs z nagrodami (w postaci weekendu dla dwojga). I to był strzał w dziesiątkę. Mieliśmy ponad tysiąc genialnych zgłoszeń. Polecam w kontekście obiektów z końca świata myślenie out of the box :-).

  4. piotr

    Pod górkę mają nie tylko hotele położone poza miastem (choć coraz częściej lokalizacja typu „na końcu świata” przyciąga zapracowanych i zestresowanych jak magnes). Co mają powiedzieć obiekty typu One Day SPA, gdzie gość zatrzymuje się w obiekcie na kilka godzin, korzysta z masaży i zabiegów i wraca do domu? Może dlatego niektóre firmy tego typu, jak choćby Unikatonia, rozbudowują się o zaplecze noclegowe….

Dodaj komentarz

Anuluj komentarz