Indusi przekonują się do rezerwacji online
Indusi zaczynają przekonywać się do rezerwacji hoteli online, a czołowe portale podróżnicze nie szczędzą starań i wydatków na promocję, by upowszechnić ten trend – donosi Times of India.
Dotychczas portale takie, jak Goibibo, Yatra czy bardzo popularne MakeMyTrip.com, głównie reklamowały bilety w atrakcyjnych cenach. Teraz zajęły się hotelami. Rezerwacje online, mimo niezaprzeczalnej wygody, to tutaj świeża dziedzina – indyjscy podróżnicy wolą rezerwować pokoje telefonicznie lub uzgadniać je bezpośrednio, już po dojeździe do danej destynacji. To przyzwyczajenie tłumaczy się brakiem zaufania do internetowych transakcji. Bieżące kampanie reklamowe przekonują do zmiany takiego nastawienia.
– Konsumenci przestawiają się z transakcji offline na online. Odnotowaliśmy ponad stuprocentowy wzrost w internetowych rezerwacjach noclegów – Sharat Dhall z Yatra.com.
Przychód MakeMyTrip z hoteli i pakietów poprzez filie w Indiach i na świecie wzrósł w 2012 roku o 55,2%. W 2011 roku wynosił on 31,3 mln dolarów, w zeszłym roku zaś 48,6 mln dolarów. Firma badawcza PhoCusWright szacuje, że ogólny indyjski przychód z rezerwacji online w tym czasie wzrósł o 28%. W przypadku większości dużych hoteli zmiana ta jest nawet 100-procentowa.
– Internet przełamał bariery informacji, tworząc bezprecedensowy poziom przejrzystości – Aloke Bajpai z ixigo.com.
Duża część internetowych rezerwacji dotyczy dzisiaj trzygwiazdkowych hoteli. W przypadku portalu MakeMyTrip rezerwacje pokoi w hotelach w tym, lub niższym, standardzie, stanowią 80%.
oprac. Agnieszka Budyńska, źródło: Times of India
Dodaj komentarz