Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 września 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Hotel Marketing Conference 2018 – dlaczego warto?

Hotel Marketing Conference 2018 – dlaczego warto?
Piotr Kasperczak

Na okoliczność zbliżającej się 5. edycji Hotel Marketing Conference przepytałem Arkadiusza Czerwińskiego z Profitroom o kulisy organizacji tego wydarzenia oraz dlaczego warto przyjść w tym roku na <HMC>.

Arkadiusz Czerwiński, Marketing Executive w Profitroom, zajmuje się organizacją eventów, takich jak Hotel Marketing Conference czy Profitroom on Tour. Poza tym dba o wizerunek marki i koordynuje działania zespołu content marketingu.

Piotr Kasperczak (TravelMarketing.pl): Pięć lat temu Profitroom zorganizował swoją pierwszą konferencję. Warto było wejść w eventy? Ten obszar działalności był do tej pory zdominowany przez wydawnictwa branżowe, które zajmują się organizacją konferencji od lat…

Arkadiusz Czerwiński (Profitroom): Jak najbardziej. W Profitroom jest nam bliska idea dzielenia się wiedzą. Ciągła edukacja i bycie na bieżąco z nowościami według nas jest jednym z kluczy do sukcesu. Wcześniej przekazywaliśmy hotelarzom wiedzę za pośrednictwem bloga firmowego czy wydawanego raz do roku raportu Trendy. Pięć lat temu uznaliśmy, że najwyższy czas rozwinąć się w obszarze content marketingu i zorganizować konferencję. Po rosnącej z roku na rok frekwencji widać, że było warto zaangażować się w projekt Hotel Marketing Conference.

Każdy z organizatorów chwali swoje wydarzenie, uznając je za najważniejsze, najlepsze, najwspanialsze na rynku. Gdybyśmy jednak mieli zapomnieć na chwilę o przymiotnikach, co tak naprawdę wyróżnia spośród innych tego typu eventów?

To, co przede wszystkim wyróżnia ten event spośród innych to tematyka i ludzie, którzy występują na scenie. Dobór tematów wynika z codziennej pracy dla tysięcy marek hotelarskich. Nasz zespół dzięki codziennym rozmowom z hotelarzami poznaje problemy i wyzwania stojące przed branżą.  Kolejną rzeczą pomagającą nam w przygotowywaniu atrakcyjnego contentu jest codzienny research nowości ze świata marketingu, technologii czy zarządzania. Zdobyta wiedza przydaje się w codziennej pracy i wykorzystujemy ją również podczas doboru tematów poszczególnych edycji.

Poza tym niezaprzeczalnym faktem jest to, że Hotel Marketing Conference to jedna z najlepszych form integracji branży. Impreza Simply more Party to dla wielu jeden z naszych znaków rozpoznawczych.

No dobrze, a dlaczego Twoim zdaniem hotelarze tak licznie stawiają się na <HMC>? Co ich przyciąga? Wiem, że robicie research po konferencji i zbieracie opinie od uczestników. Możesz zdradzić, co sądzą hotelarze i na jakie mocne punkty konferencji wskazują?

Badania ankietowe to dla nas bardzo ważne źródło informacji na temat odczuć i oceny jakości przygotowanej konferencji przez hotelarzy. Znakomitą frekwencję (przypomnę, że rok temu w Hotel Marketing Conference w Poznaniu i Warszawie wzięło udział 795 osób) zawdzięczamy między innymi oddaniu sprawie przez nasz cały zespół. Podczas edycji 2017 największą uwagę uczestnicy zwrócili na profesjonalną organizację, zgrany zespół pracowników Profitroom, świetną imprezę oraz oczywiście tematykę.

Jeśli chodzi natomiast o ocenę prelegentów to tradycyjnie poza wszelką skalą oceniany jest Profesor Henryk Mruk. Przemiły wykładowca z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu stał się wizytówką eventu i w tym roku również go nie zabraknie.

Na czym polega Wasza współpraca z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi?

Międzynarodowe Targi Poznańskie pięć lat temu podjęły się z nami wyzwania współorganizacji Hotel Marketing Conference. <HMC>stanowi uzupełnienie programu Targów Polagra i Invest Hotel. Przy organizacji konferencji pomoc ludzi z MTP jest niezbędna. Mogę śmiało uznać, że w trakcie dwóch dni konferencji stanowimy jeden sprawnie działający organizm.

Wśród prelegentów większość stanowią pracownicy firmy. To rzadkość wśród organizatorów konferencji. Czy ta koncepcja się sprawdza?

Kiedy przychodziłem do Profitroom z zadaniem organizacji konferencji obawiałem się tej koncepcji. Poznając jednak ludzi, widząc ich zaangażowanie, znajomość tematyki i potrzeb hotelarzy wszelkie wątpliwości zostały rozwiane. Nie są to profesjonalni mówcy, natomiast robią wszystko, żeby przekazać ogrom wiedzy, który posiadają w najlepszy możliwy sposób. Po reakcjach uczestników widać, że to się właśnie liczy. Zaangażowanie, ciekawe treści i dobra atmosfera buduje jakość tej konferencji.

Jako organizator wielu bezpłatnych spotkań branżowych zapytam o to, co jest ich największą bolączką. Absencja i nieprzychodzenie na wydarzenie, mimo wcześniejszej rejestracji. Jak sobie z tym problemem radzi Profitroom?

Organizacja każdej formy wydarzenia wiąże się z pewnym ryzykiem, które trzeba wkalkulować w pracę. Absencja na pewno jest jedną z nich. Stanowi to niemiły urok wydarzeń. Natomiast tylko ci, którzy się nie pojawiają na konferencji mogą żałować.

W tym roku czeka nas wiele zmian. Nieco inna formuła konferencji – poza wykładami są także warsztaty – oraz tylko jedno spotkanie. Skąd taki pomysł?

Tegoroczne Hotel Marketing Conference to faktycznie mnóstwo nowości. Wprowadzamy zachodnie standardy poprzez organizację chociażby 20 warsztatów, z których można wybrać te, które najbardziej zainteresują uczestnika. W tym roku również organizujemy tylko jedno spotkanie w Poznaniu, ale za to z udziałem tysiąca uczestników, którzy będą świętować z nami 10-lecie Profitroom i pierwszej bezpośredniej rezerwacji online.

Gdybyś miał zachęcić nieprzekonanych hotelarzy, którzy nie byli jeszcze na <HMC>, co byś im powiedział?

Zapytałbym ich najpierw, czy byli kiedyś na konferencji, na której jedną z atrakcji były escape roomy? Jeśli nie, Hotel Marketing Conference to najlepsza okazja, żeby doświadczyć niezapomnianych wrażeń i wrócić do hotelu z głową pełną przydatnej wiedzy.

Dziękuję za rozmowę i życzę wielu sukcesów z okazji jubileuszu i kolejnych spektakularnych konferencji!

Hotel Marketing Conference odbędzie się w dniach 4-5 października w Poznaniu. W tej chwili udział w warsztatach drugiego dnia nie jest możliwy, ale można jeszcze zapisać się na pierwszy dzień konferencji. Szczegóły oraz program konferencji znajdziecie na stronie hotel-marketing.pl.

Piotr Kasperczak - specjalista z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), twórca serwisu HotelNews.pl, pomysłodawca bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz