Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 6 grudnia 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Google Price Insights – czy zainteresuje hotelarzy?

Google Price Insights – czy zainteresuje hotelarzy?
Piotr Kasperczak

W zakresie testowania nowego designu w lokalnych wynikach wyszukiwania Google wykazuje ostatnio sporą aktywność. Oczywiście branża SEO na bieżąco śledzi każdy ruch ze strony firmy z Mountain View. I choć mówimy tu wyłącznie o testach i raczej subtelnych udoskonaleniach z zakresu UI, nowe eksperymenty Google powinny zainteresować specjalistów z zakresu marketingu hotelowego.

Google stawia na user interface

Pod koniec lipca 2018 serwis Search Engine Roundtable pokazał screeny z nowym wyglądem wyników lokalnych dla hoteli. Widać tu, że zamiast znanego nam lokalnego 3-paku pojawia się zupełnie nowy widok, który jest teraz „bardziej zwarty i modułowy”.

Jak się okazuje, testy nowego designu dla lokalnych hotelowych wyników wyszukiwania Google przeprowadza w różnych krajach. Także w Polsce. Wychwycił to Patryk Ciechanowski-Mirek, specjalista SEO, publikując na Twitterze przykład z nowym designem dla zapytania „hostels poznań”.

Co ciekawe, zaledwie tydzień później Google zaczął pokazywać nieco zmieniony koncept. Tym razem zamiast 4 kart hoteli wyświetlanych jedna pod drugą, wyszukiwarka zaczęła eksponować po 2 karty obok siebie.

Czym jest Google Price Insights?

Ale to nie wszystkie zmiany w wynikach lokalnych, które mogą zainteresować hotelowych marketerów. W piątek, 20 lipca, Sergey Alakov opublikował na swoim blogu post dotyczący „Price Insights” – testowanej nowej funkcjonalności znajdującej się w grafie wiedzy dla hoteli. W dużym uproszczeniu Google Price Insights ma odpowiadać za porównanie ceny danego hotelu z innymi obiektami w określonym przedziale czasowym.

Użytkownik przeglądający graf wiedzy konkretnego hotelu zobaczy krótkie komunikaty, np. „hotel kosztuje więcej niż inne hotele w pobliżu” lub „hotel jest o 20% tańszy niż zazwyczaj”. Ale jeszcze ciekawiej robi się po kliknięciu w znajdującym się obok link „Explore Insights”.

Wówczas zostaje przeniesiony do miejsca, w którym znajdzie kilka ciekawych wykresów – m.in. „Porównanie rynku” (wraz z karuzelą z innymi hotelami i wyświetlaną ceną w danym terminie), wykres pokazujący wahania cen w danym przedziale czasowym czy wreszcie – wykres, który informuje nas, czy cena hotelu w wybranym czasie jest np. niższa niż zazwyczaj.

Czy testowane przez Google funkcje zainteresują hotelarzy?

Oczywiście opisane wyżej funkcje wciąż są w fazie testowej i wcale nie muszą się finalnie znaleźć w lokalnych wynikach wyszukiwania Google. Jeśli okażą się pełnoprawnym elementem w SERPach, mogą mieć kluczowe znaczenie w strategii SEO dla marek hotelowych.

—-

oprac. na podst. seroundtable.com, alakov.com, brightedge.com, fot. pexels.com

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz