Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 8 października 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Google Hotels agreguje wille i domki wakacyjne

Google Hotels agreguje wille i domki wakacyjne
Piotr Kasperczak

Google Hotels to już nie tylko dedykowana wyszukiwarka hoteli. Od teraz to także platforma, w której znaleźć można wille i domki wakacyjne z całego świata.

Dopiero co pisałem o Google Hotel Search  i nowych udogodnieniach. A kilka dni później okazuje się, że firma z Montain View dodaje do swojej wyszukiwarki obiekty nieskategoryzowane. Pod dość nieostrą semantycznie nazwą „Najem wakacyjny” znalazły się m.in. apartamenty, domki, wille. Nowa usługa nie obejmuje więc pojedynczych pokoi, a całe jednostki (obiekty) do wynajęcia.

najem wakacyjny google

Najem wakacyjny w Google Hotels (wersja mobilna)

Skąd tak duża liczba alternatywnych form zakwaterowania dostępnych w chwili uruchomienia nowej funkcji Google Hotel Search? Gigant technologiczny pozyskał je dzięki takim partnerom, jak Expedia, HomeAway, Hotels.com, RedAwning.com, HolidayLettings.com, Agoda.com, VRBO.com czy TripAdvisor. Brakuje wśród partnerów takich graczy, jak Airbnb czy Booking.com, ale o tym za chwilę.

Wyszukiwanie domków tylko w wersji mobilnej

Wyniki wyszukiwania można filtrować według ceny i udogodnień. Podobnie jak w przypadku wyszukiwania hoteli, użytkownicy mogą przeglądać zdjęcia obiektów i opinie gości. Po wybraniu daty zameldowania i wymeldowania użytkownicy mogą kliknąć „Rezerwuj”(przycisk jest aktywny, jeśli obiekt jest dostępny w wybranym przez użytkownika terminie), aby zakończyć rezerwację na stronie partnera. Warto dodać, że na razie usługa ta działa jedynie w wersji mobilnej. Oferty wakacyjne mają być dostępne w wersji desktopowej w najbliższych tygodniach.

Google nie od dziś eksperymentuje z innymi formami zakwaterowania. Pierwsze testy „wynajmu wakacyjnego” pojawiły się już w połowie 2017 roku. W wyszukiwaniu lokalnym znalazł się wówczas filtr „typ zakwaterowania”.

Filtr „typ zakwaterowania” testowany przez Google w 2017 roku

Villas.com – poligon doświadczalny Bookinga

Google nie jest pierwszym dużym graczem, który dostrzegł potencjał w alternatywnych formach zakwaterowania. Skojarzenia są oczywiste – na myśl przychodzi nam Airbnb. Ale warto w tym momencie cofnąć się do roku 2014. Mało kto dziś pamięta moment, w którym Booking.com uruchomił serwis Villas.com. Na tej platformie znalazły się różne alternatywne (dla hoteli) formy zakwaterowania – apartamenty, wille, domki wakacyjne. Projekt jednak został zamknięty w 2016 roku, a zasoby przeniesiono na doskonale znaną użytkownikom platformę Booking.com.

Serwis Villas.com został zamknięty przez Booking.com w 2016 roku

Opinia wielu ekspertów, że obiektów nieskategoryzowanych nie należy łączyć w jednym miejscu z hotelami, nie sprawdziła się. Użytkownicy nie pokochali Villlas.com, co nie znaczy, że nie lubią rezerwować online apartamentów czy domków wakacyjnych. Booking.com potraktował Villas.com jako poligon doświadczalny i wyciągnął wnioski. I zrobił jeszcze jeden ważny krok. Zatrudnił Oliviera Grémillona, dyrektora zarządzającego Airbnb na Europę, Bliski Wschód i Azję.

Goście lubią alternatywne zakwaterowanie

Widać więc gołym okiem, że małe nieskategoryzowane obiekty to dla OTA ważny segment rynku. Okazuje się, że 40% aktywnych klientów Booking.com w ciągu ostatnich 12 miesięcy dokonując rezerwacji, wybierało alternatywne zakwaterowanie. Co trzeci klient Bookinga zamierza dokonać rezerwacji domku wakacyjnego lub willi w ciągu roku, a odsetek ten jest jeszcze wyższy w Azji – deklaruje tak 46% gości w Indonezji, 38% w Singapurze i 35% Korei, Malezji i Tajlandii.

Umieszczenie zatem alternatywnych form zakwaterowania na jednej platformie, obok hoteli, okazało się dobrym posunięciem. Nic więc dziwnego, że Google dostrzegło w tym kawałku tortu olbrzymi potencjał.

fot. hairboristpro / Pixabay.com

Piotr Kasperczak - trener i dodarca z zakresu marketingu internetowego w turystyce. Ojciec-założyciel TravelCampu (pierwszego w Polsce barcampu dla branży turystycznej i sektora horeca), koordynator wielu projektów edukacyjnych (m.in. Travel 2.0, Profitroom on Tour), autor bloga TravelMarketing.pl. Od wielu lat związany z branżą turystyczną, szkoli hotelarzy i doradza wielu markom turystycznym w zakresie skutecznej promocji w internecie.

Dodaj komentarz