Firmy turystyczne mniej inwestują w Google AdWords?
Firma AdGooroo przedstawiła interesujące wyniki badań dotyczące wydatków na reklamę w Google AdWords w amerykańskiej branży turystycznej.
Pierwszą obserwacją był spadek wydatków na linki sponsorowane. Według AdGooroo ta tendencja utrzymuje się od 2011 roku. W pierwszym kwartale bieżącego roku odnotowano spadek wydatków na poziomie 19% w porównaniu do tego samego okresu sprzed roku i 11%, gdy porównamy pierwsze kwartały w latach 2012 i 2011. Trend spadkowy zaobserwowano również podczas kolejnych kwartałów.
Według autorów raportu spadek wydatków na tego typu reklamę mógł być spowodowany uruchomieniem serwisów Google Flight Search oraz Google Hotel Finder właśnie w 2011 roku. Co ciekawe, w pierwszym kwartale 2012 roku z reklamy AdWords w kategorii turystycznej skorzystało 217 firm, natomiast w tym samym okresie roku bieżącego było ich już 228.
Oczywiście liczba niespełna 230 podmiotów monitorowanych przez AdGooroo nie może odzwierciedlać całej branży w Stanach Zjednoczonych, ale jest to już dość znacząca próba, na bazie której można przedstawić pewne tendencje w tym segmencie. Całkiem prawdopodobny jest zatem spadek wydatków na AdWords na przełomie ostatnich lat w amerykańskiej branży turystycznej – przynajmniej na podstawie badań i całkiem sporego kawałka turystycznego tortu przedstawionego w raporcie AdGooroo.
Olbrzymia konkurencja firm na rynku turystycznym spowodowała, że potencjalny odbiorca usług coraz rzadziej wyszukuje konkretnego dostawcę wpisując nazwę marki. O wiele częściej korzysta on ze zbioru ogólnych słów kluczowych opisujących pożądane przez niego produkt lub usługę. Podsyca to konkurencję między firmami, aby jak najczęściej i na jak najwyższej pozycji pojawiać się w wynikach wyszukiwania powiązanych z ogólnikowymi frazami typu „przeloty”, „hotele” czy „tanie bilety lotnicze”. Na żywo obserwujemy zmianę zwyczajów konsumentów: już nie sama marka przyciąga uwagę, ale konkretne korzyści dla użytkownika. A która marka zadeklaruje, że je zapewni, opłacając wyniki wyszukiwania, ta wygrywa.
Pełny raport znajdziecie na stronie firmy AdGooroo.
oprac. Ewa Kacperek, fot. Fotolia.com
Dodaj komentarz