Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 23 kwietnia 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Egipt, Grecja i Turcja generują najwięcej dyskusji w sieci

Egipt, Grecja i Turcja generują najwięcej dyskusji w sieci
Kamil Sokołowski

Egipt, Grecja i Turcja to kraje, o których Polacy dyskutują najczęściej w kontekście wakacji. Najlepiej oceniane destynacje to z kolei Egipt, Bułgaria i Portugalia. Liderem wśród przewoźników jest PolskiBus.com – pisze Kamil Sokołowski, dyrektor zarządzający agencji Re:buzz, prezentując wyniki raportu “Podróże w sieci”.

Na cele badania zebraliśmy ponad 194 tys. wątków z polskiego Internetu pozostawionych między styczniem a czerwcem 2014 roku. Postanowiliśmy sprawdzić o jakich wakacyjnych destynacjach dyskutują Polacy, jak oceniają przewoźników i biura podróży. Wyniki zaskoczyły.

Egipt wciąż zachwyca naszych rodaków

Kierunek ten wygrywa zarówno pod względem liczby dyskusji (3314), jak i pozytywnych recenzji. Laurka Egiptowi wystawiana jest aż w 34 proc. wątków, negatywne opinie stanowią tylko 1,66 proc., zaś neutralne 64,33 proc. całości. Często dyskutujemy też o Grecji (1619) – jednak oceniamy ją mniej entuzjastycznie – 18,92 proc. pozytywnych opinii i 7,1 proc. negatywnych.

Dużym zainteresowaniem cieszą się rozmowy o Turcji (1572). Drugi wynik w kategorii pozytywne opinie wędruje jednak do Portugalii (aż 29,97 proc. całości), trzeci zaś do Bułgarii (25,38 proc.).

PolskiBus najlepiej ocenianym przewoźnikiem

Największą liczbę dyskusji w badanym okresie w kategorii przewoźnicy wywołali: Polski Bus (31 638), Intercity (30 724) oraz Ryanair (25 739).

super-bohaterzy

PolskiBus jest też najlepiej ocenianą marką (18,9 proc. pozytywnych recenzji przy 4,59 proc. negatywnych). Na podium znalazły się linie Air France (14,73 proc. pozytywów) oraz krajowy Eurolot (14,26 proc.). Więcej negatywnych opinii niż pozytywnych zebrały dwie marki – LOT (4,98 proc. do 4,62 proc.) oraz Intercity (11,3 proc. do 11,1 proc.). Wynik może mieć związek z czasem badania. Zima zwykle nie jest łaskawa dla kolejowego przewoźnika. Liczne opóźnienia, kłopoty przyciągają uwagę mediów i generują dużo niezadowolenia.

Dwaj najwięksi tani przewoźnicy lotniczy Ryanair oraz WizzAir oceniani są podobnie. Ten pierwszy ma nieco więcej pozytywnych opinii, ale też więcej negatywów. O przewoźnikach chętniej – bez wyjątków – wypowiadają się mężczyźni. Najwięcej pań (39 proc. całości) dyskutuje o WizzAir.

Biura podróży dbają o wizerunek w sieci

Najwięcej wątków w kategorii biura podróży dotyczyło Itaki (19 013). Najwięcej pozytywnych rekomendacji – bo aż 41,26 proc. zbiera Grecos Holiday. Żadne z badanych biur nie przekroczyło progu 2 proc. negatywnych opinii. Widać, że firmy te dbają o swój wizerunek w sieci – angażując się mocno w obsługę Klienta. I jest to kierunek słuszny, bo Polacy wyraźnie szukają opinii w internecie.

biura-podrozy

W ramach badania “Podróże w sieci”, przygotowanego wspólnie przez agencje Re:buzz i SentiOne, przetworzono 194 433 opinie z okresu styczeń – czerwiec 2014 r., w których pojawiły się frazy związane z badanymi podmiotami.

Przeanalizowano internetowe dyskusje na temat przewoźników: Air Berlin, Air France, Easy Jet, Eurolot, Intercity, LOT, Lufthansa, Norwegian Air Shuttle, Polski Bus, SAS, Ryanair oraz WizzAir. Wśród biur podróży badano marki: CTI Poland, Ecco Holiday, Funclub, Grecos Holiday, Itaka, Rainbow Tours, Neckerman oraz TUI Poland.

Wśród kierunków podróży turystycznych wyodrębniono: Australię, Brazylię, Bułgarię, Chiny, Egipt, Francję, Grecję, Hiszpanię, Meksyk, Portugalię, Stany Zjednoczone, Tajlandię, Tunezję i Turcję. W przypadku kierunków analizowane były tylko wątki poświęcone podróżowaniu do tych krajów, bez uwzględniania wydarzeń politycznych, społecznych czy sportowych. Pełne wyniki raportu poznasz na Raportpodroze.pl.

fot. fotolia.com

Kamil Sokołowski - kiedyś dziennikarz mediów marketingowych – dziś człowiek orkiestra. Z reklamą związany od pięciu lat. Tworzył kampanie między innymi dla brandów takich jak: Durex, Hewlett-Packard, Lenovo czy Maxwell House. Pasjonują go nowe media oraz innowacje. Współtworzył projekty nagrodzone Kreaturą i KTR-em. Obecnie specjalizuje się w kreowaniu zainteresowania i wytwarzaniem szumu wokół marek.

Dodaj komentarz