Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 29 marca 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Mobile first w turystyce. Co warto wiedzieć?

Mobile first w turystyce. Co warto wiedzieć?
Redakcja

Wraz z początkiem listopada 2016 po raz pierwszy w historii udział urządzeń mobilnych całego ruchu w sieci wyprzedził odsetek desktopów (badanie StatCounter). Technologia zmienia się szybciej, niż prawdopodobnie w jakimkolwiek innym momencie historii. Nadszedł najwyższy czas, aby potraktować kanał mobilny zupełnie serio. Rozwój technologii nie będzie na nikogo czekał, a ignorowanie potencjału urządzeń mobilnych jest pewną drogą do tego, by wypaść z rynku.

statystyka

Ostatnie badania donoszą, że branża travel może pochwalić się ponad 50-proc. wzrostem rok do roku, jeśli chodzi o udział mobile’u w poszukiwaniu ofert i zakupie usług. Mimo to wielu usługodawców wciąż postrzega mobile jedynie jako przedłużenie lub uzupełnienie doświadczeń online. Infografika „Small screen, big opportunities for travel brands in 2017” przygotowana przez Umapped pokazuje dobitnie znaczenie wykorzystania urządzeń mobilnych do budowania zaangażowania klientów, a co za tym idzie – generowania wzrostów.

Mobile wdarł się wszędzie tam, gdzie cokolwiek robimy, więc normą staje się również to, że większość turystów używa urządzeń mobilnych podczas podróżowania. Aż 60% badanych turystów twierdzi, że nie wyobraża sobie, by wybrać się na wakacje bez smartfonu czy tabletu. To samo badanie wskazuje, że 72% millenialsów i 64% podróżujących służbowo używa urządzeń mobilnych, by sprawdzać plan podróży raz lub więcej razy w ciągu dnia w trakcie jej trwania.

Na rynku travel panuje bardzo wysoka konkurencja, więc kluczowym jest, by dostarczać unikalnych i zróżnicowanych produktów oraz usług. Firmy, które nie są innowacyjne i nie potrafią adaptować się do nowej rzeczywistości, ryzykują utratą wysokiej pozycji, spadkiem zysków albo nawet koniecznością wycofania się z rynku. Aż 2/3 konsumentów twierdzi, że jest to ważne lub bardzo ważne, by firma z którą mają do czynienia była postrzegana jako lider technologiczny.

Strategia Mobile First

Aż 80% managerów w branży travel implementuje strategię ‚mobile first’, uznając mobile za priorytet. Zdają sobie oni bowiem sprawę z tego, że to mobile właśnie ma największy wpływ na podnoszenie jakości całego doświadczenia podróży. Co za tym idzie – wykorzystanie możliwości, jakie dają marketingowcom urządzenia mobilne, przekształciło się z ‚fajnie to mieć’ w ‚trzeba to mieć’ w strategii biznesowej.

Mobile first to trend, o którym mówi się od kilku już lat. Developerzy i twórcy serwisów stawiają przede wszystkim na wygodę, prostotę i funkcjonalność z jednoczesną dbałością o detale. Inaczej w końcu projektuje się witrynę dla użytkownika mobilnego, który zamiast kursora czy myszki używa palca lub rysika. Niektórzy (m.in. start upy) idą o krok dalej, projektowanie nowych witryn zaczynają właśnie od wersji na urządzenia mobilne. W dalszej kolejności projektują wersje na desktop.

Wzbogacanie usług

Jedną z najlepszych metod, by wyróżnić się i pozyskać więcej konsumentów to podnoszenie wartości usługi, budowanie relacji i udostępnianie informacji w czasie rzeczywistym. 46% turystów zakupuje dodatkowe usługi i atrakcje poprzez smartfon albo tablet, a 85% turystów decyduje się na zakup dodatkowych atrakcji już po przyjeździe na miejsce pobytu, korzystając ze swojego urządzenia mobilnego. Przy czym warto wiedzieć, że 5 dodatkowych rzeczy, na które turyści najchętniej wydają extra pieniądze, to: zwiedzanie, konsumpcja kulinarna, zakwaterowanie, aktywności, zakupy.
Wyjątkowo skutecznymi w budowanie relacji z klientem ‚tu i teraz’ są interfejsy, które zawierają interaktywny content lub video – bowiem, są w stanie zwiększyć konwersję i zaangażowanie aż do 69%.

Powiadomienia i wiadomości tekstowe

Badanie przeprowadzone przez Phocuswright pokazuje, jak skutecznym działaniem jest używanie wiadomości tekstowych w komunikacji z konsumentami. Prawie 50% turystów z USA używa wiadomości tekstowych i więcej niż 3/10 smartfonowych komunikatorów, by dzielić się wrażeniami z podróży (badanie z 2015). Jednocześnie, należy zdawać sobie sprawę, że aż 55% konsumentów twierdzi, że chciałoby otrzymywać powiadomienia i wiadomości tekstowe dotyczące swojej podróży w czasie rzeczywistym. Możliwości wykorzystania rozwiązań budujących interakcje i zaangażowanie pomiędzy firmami turystycznymi i konsumentami są ogromne, ale wciąż w większości niewykorzystywane.

Dostosowanie

Zachodzące w tempie błyskawicznym zmiany powinny uaktywnić zwłaszcza małych przedsiębiorców oraz indywidualnych usługodawców, aby mieli pewność, że ich strony są ‚mobile friendly’ – uważa Aodhan Cullen, CEO StatCounter . Co również istotne, należy pamiętać, że Google faworyzuje w wynikach wyszukiwania strony, które posiadają wersje mobilne.

W 2017 firmy z branży turystycznej muszą skoncentrować się na dostarczaniu usług, które są spersonalizowane, jak również na kreowaniu długotrwałych relacji z klientami. Od poszukiwania inspiracji, poprzez organizowanie, komunikację, aż po dokonywanie transakcji – smartfony i tablety są teraz najbardziej preferowanym środkiem. Te firmy, które przystosują się do zmieniających się schematów konsumenckich, stworzą dochodowe i rozpoznawalne marki.

infografika-mobile

oprac. Joanna Smyczyńska

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz