Co wpływa na pozycję Twojej strony w Google? (infografika)
W jednym poprzednich wpisów przedstawiliśmy raport na temat pozycjonowania biur podróży w wynikach wyszukiwania Google. Dane opublikowane w raporcie przestawiały m. in. najbardziej popularne frazy, na które pozycjonują się znane turystyczne marki.
Tymczasem ostatni raport amerykańskiej firmy Searchmetrics, Ranking Factors – Rank Correlation 2013 ujawnił, które z czynników mają wpływ na pozycję stron w wyszukiwarce Google.
Społeczności i linki przychodzące
Jak się okazuje, czołowe znaczenie w rankingu zajmują czynniki związane z aktywnością w mediach społecznościowych (zwłaszcza kliknięcia Google+, udostępniania, komentarze i lajki na Facebooku, a także wpisy na Twitterze i Pinterest). W zasadzie w TOP10 najważniejszych czynników aż 7 z nich to czynniki społecznościowe. W porównaniu z rokiem ubiegłym sporo na znaczeniu straciły słowa kluczowe zawarte w nazwie domeny i adresie URL.
Nadal istotna jest za to liczba linków przychodzących (backlinks), które prowadzą do naszej witryny. Oczywiście sama liczba nie jest tak ważna, jak też ich jakość i zróżnicowanie, dlatego największy efekt daje pozyskanie linków z wartościowych serwisów, bez upychania na siłę słów kluczowych do anchorów. Coraz większą wartość dla Google uzyskują też linki z atrybutem „nofollow”.
Google stosuje inne kryteria oceny w przypadku największych marek – widoczne to jest w przypadku zapytań brandowych. Okazuje się, że Google premiuje duże marki w wynikach wyszukiwania, nawet wówczas, gdy te nie stosują podstawowych zasad optymalizacji stron. Firma z Mountain View zdaje się uważać za oczywiste, że strony internetowe znanych marek dysponują znacznie większą liczbą odniesień z nazwą marki, co jest naturalne, skoro firma jest duża i popularna.
Optymalizacja i jakość contentu
Czynniki związane z optymalizacją kodu witryny również pozytywnie wpływają na pozycje w wynikach wyszukiwania. Co ciekawe, szybkość ładowania się strony jest ważniejsza niż słowa kluczowe w adresach URL. W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła też wartość samego contentu.
Takie czynniki, jak ilość tekstu na stronie, dobrą struktura linków wewnętrznych, użycie słów kluczowych w tekście – pokazują, że nadal aktualna jest zasada content is king. Można się więc spodziewać, że wartościowe witryny bogate w treść będą lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania.
oprac. na podst. SearchEngineLand, Travolution Ewa Kacperek
Dodaj komentarz