Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 września 2019

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Co wpływa na pozycję Twojej strony w Google? (infografika)

Co wpływa na pozycję Twojej strony w Google? (infografika)
Redakcja

W jednym poprzednich wpisów przedstawiliśmy raport na temat pozycjonowania biur podróży w wynikach wyszukiwania Google. Dane opublikowane w raporcie przestawiały m. in. najbardziej popularne frazy, na które pozycjonują się znane turystyczne marki.    

Tymczasem ostatni raport amerykańskiej firmy Searchmetrics, Ranking Factors – Rank Correlation 2013 ujawnił, które z czynników mają wpływ na pozycję stron w wyszukiwarce Google.

Społeczności i linki przychodzące

Jak się okazuje, czołowe znaczenie w rankingu zajmują czynniki związane z aktywnością w mediach społecznościowych (zwłaszcza kliknięcia Google+, udostępniania, komentarze i lajki na Facebooku, a także wpisy na Twitterze i Pinterest). W zasadzie w TOP10 najważniejszych czynników aż 7 z nich to czynniki społecznościowe. W porównaniu z rokiem ubiegłym sporo na znaczeniu straciły słowa kluczowe zawarte w nazwie domeny i adresie URL.

searchmetrics

Nadal istotna jest za to liczba linków przychodzących (backlinks), które prowadzą do naszej witryny. Oczywiście sama liczba nie jest tak ważna, jak też ich jakość i zróżnicowanie, dlatego największy efekt daje pozyskanie linków z wartościowych serwisów, bez upychania na siłę słów kluczowych do anchorów. Coraz większą wartość dla Google uzyskują też linki z atrybutem „nofollow”.

Google stosuje inne kryteria oceny w przypadku największych marek – widoczne to jest w przypadku zapytań brandowych. Okazuje się, że Google premiuje duże marki w wynikach wyszukiwania, nawet wówczas, gdy te nie stosują podstawowych zasad optymalizacji stron. Firma z Mountain View zdaje się uważać za oczywiste, że strony internetowe znanych marek dysponują znacznie większą liczbą odniesień z nazwą marki, co jest naturalne, skoro firma jest duża i popularna.

Optymalizacja i jakość contentu

Czynniki związane z optymalizacją kodu witryny również pozytywnie wpływają na pozycje w wynikach wyszukiwania. Co ciekawe, szybkość ładowania się strony jest ważniejsza niż słowa kluczowe w adresach URL. W porównaniu z rokiem ubiegłym wzrosła też wartość samego contentu.

Takie czynniki, jak ilość tekstu na stronie, dobrą struktura linków wewnętrznych, użycie słów kluczowych w tekście – pokazują, że nadal aktualna jest zasada content is king. Można się więc spodziewać, że wartościowe witryny bogate w treść będą lepiej widoczne w wynikach wyszukiwania.

searchmetrics2013

oprac. na podst. SearchEngineLand, Travolution Ewa Kacperek

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz