Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 20 lipca 2019

Scroll to top

Top

2 komentarze

Bartek Rak: Branża travel nie potrafi wykorzystać potencjału social media

Bartek Rak: Branża travel nie potrafi wykorzystać potencjału social media
Redakcja

Dziś kolejny ekspert z branży internetowej, który zmierzył się z naszą ankietą. Tym razem na pytania odpowiada Bartek Rak z Socjomanii.

Bartek niemal od samego początku wspierał spotkania marketingu internetowego z turystyką TravelCamp jako prelegent. Jego projekt Socjomania był zresztą jedną z inspiracji do stworzenia TravelMarketingu.

Moja przygoda z e-turystyką zaczęła się od…

Miłości do Polski. Serio, serio! Kocham ten kraj. Przygodę z e-marketingiem zaczynałem w Banku Śląskim i połączenie turystyki oraz internetu wydało mi się znacznie bardziej sexy.

Projekt turystyczny, z którego warto czerpać inspirację to…

AirBnB – to co najbardziej lubię w internecie to efekt skali. Projekty internetowe, w których to właściciel serwisu buduje content nigdy nie osiągną globalnego sukcesu. Content muszą budować masy, a my mamy im tylko na to pozwolić. I właśnie tak jest w AirBnB. Powyższą kwestię uzupełniają jeszcze ciekawe koncepty z rekomendacjami i budowaniem wiarygodności.

Blog lub serwis internetowy, który czytam najchętniej to…

Tylko Twitter. Dobrze skonfigurowane wyszukiwanie w Tweetdecku zapewnia dostęp do najlepszych i najbardziej wartościowych informacji. Staram się czytać tylko te zagraniczne. Podobnie z konferencjami. W Berlinie są podobne ceny, a dużo lepsze wystąpienia niż w Polsce.

Problem polskich firm turystycznych / hoteli polega na tym, że…

Mentalność ich właścicieli zatrzymała się na przełomie wieków. W większości polskich firm, wysyłając maila, dalej nie otrzymuję odpowiedzi w przeciągu najbliższej godziny.

Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłbym projekt, który…

Dostarczałby wartościowych treści o Polsce, a ich twórcom pozwalałby zarabiać. Wtedy powstałoby narzędzie, które już dawno powinien zbudować POT.

Trend, który na pewno się sprawdzi się w 2015 roku

Mobile. Jeżeli ktoś w tym roku nie będzie responsywny, straci szansę na sukces.

Porażką (przereklamowanym trendem) w branży travel jest dla mnie…

Wykorzystanie social media, ale nie dlatego, że Social Media nie pasują do branży travel, tylko dlatego, że mało kto potrafi je dobrze wykorzystać.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

Mega fajnych miejscach i hotelach. Z przyjemnością obserwuję rozwój zapierających dech w piersiach hoteli. Nie tylko pod względem architektury, ale również możliwości wypoczynku jakie stwarzają.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Chciałbym wrócić na Lofoty i do Kopenhagi. To dla mnie magiczne miejsca. Muszę się tam dorobić domów lub mieszkań.

—-

Bartłomiej Rak – W branży interaktywnej reprezentuje jedno z pierwszych pokoleń, które dorastało z internetem, a jednocześnie pamięta jego początki w Polsce – generacja Y. Pierwsze kroki stawiał w Zespole ds. Internetu ING Banku Śląskiego. Następnie przeszedł na drugą stronę marketingowej barykady i zajmował się wirtualnym światem Second Life oraz tworzył jedną z krakowskich agencji interaktywnych. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami internetowymi i social media. Współprowadzi spółkę konsultingowo-szkoleniową Socjomania Sp. z o.o., w ramach której tworzy strategie i edukuje z zakresu działań w nowych mediach. Wśród uczestników szkoleń Socjomanii pojawili się przedstawiciele takich marek jak: Orange, TVN, Bank BGŻ, Allegro czy Tygodnik Polityka. Aktualnie na zlecenie Call Center Inter Galactica zarządza wdrożeniem rozwiązań Social Media Contact Center. Prowadzi zajęcia z mediów społecznościowych na Akademii Leona Koźmińskiego, AGH, WSE oraz WSB. Autor artykułów o social media marketingu, które ukazały się w Marketingu w Praktyce, Hotelarzu oraz Marketerze+. Zafascynowany internetem i prawie uzależniony od komunikacji za jego pośrednictwem.

 

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Comments

  1. Andrzej Wajda

    Szkoda, że tak szybko, krótko i płytko 🙂

    „Wykorzystanie social media, ale nie dlatego, że SM nie pasują do branży travel, tylko dlatego, że mało kto potrafi je dobrze wykorzystać.”

    Oczywiście, że zawsze można zrobić więcej jednak uważam, że jest to uproszczenie. Zarówno w Polsce jak i za granicą są hotele, które sobie radzą i to bardzo dobrze.

    Problemem raczej jest podejście agencji interaktywnych/sm do branży hotelarskiej. Wydaje się im, że zrobią to lepiej jednak specyfika branży często ich przerasta.

    Chyba na przełomie 2012/13 często spotykało się jakieś raporty i analizy dotycząc jak to źle się prowadzi branża hotelowa w mediach społecznościowych 🙂 Tworzone oczywiście pod z góry założoną tezę i rozwiązanie cud od agencji taki raport publikującej 🙂

    Mija kilkadziesiąt miesięcy od strony branży interaktywnej nic się nie zmienia, a hotele radzą sobie coraz lepiej.
    Zresztą profile turystyczne również – sporo jest influencerów z dobrą treścią i przyzwoitym ruchem.

    • travelmarketingpl

      Andrzej, że szybko i krótko to dlatego, że to ankieta, a nie wywiad – rzeka Jeśli szukasz bardziej wyczerpujących treści, odsyłam do artykułu http://travelmarketing.pl/w-mediach-spolecznosciowych-mamy-jeszcze-sporo-do-zrobienia/ który zresztą także komentowałeś. Nikt nie kwestionuje, że są w Polsce i za granicą hotele, które dobrze wykorzystują SMM, ale wiele z nich ma niestety niewielką lub niedostateczną wiedzą na temat szeroko pojętego marketingu w internecie. I pewnie o tym wiesz i niejednokrotnie spotykałeś się z takimi przypadkami. Nie chcę tu jednak wyręczać Bartka, który wielu hotelom doradzał i wielu hotelarzy szkolił z wykorzystania mediów społecznościowych.

      Swoją drogą zapraszam Cię na łamy blogu TravelMarketing.pl. Być może zechciałbyś podzielić się swoją wiedzą i napisać dla nas tekst ekspercki.

Dodaj komentarz

Anuluj komentarz