Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 19 marca 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Booking.com uruchomił BookingSuite App Store

Booking.com uruchomił BookingSuite App Store
Redakcja

Relacje między hotelami a internetowymi agentami turystycznymi do łatwych nie należą, głównie z powodu brutalnej polityki negocjacyjnej tych ostatnich. Na szczęście współpraca nie ogranicza się tylko do pośrednictwa w rezerwacji pokojów.

Booking.com uruchomił w początkach marca sklep z aplikacjami, dzięki którym mniejsze hotele mogą korzystać z nowoczesnych technologii bez ponoszenia dużych nakładów finansowych.

BookingSuite App Store

W BookingSuite App Store pojawiły się rozwiązania pochodzące od 45 różnych dostawców, zebrane w 10 kategorii. Serdar Akin, starszy dyrektor odpowiedzialny za BookingSuite tłumaczy, że w ten sposób firma chce wspierać swoich partnerów, by mogli się dalej rozwijać i podnosić jakość świadczonych usług. Przykładem rozwiązań, które się znalazły w wirtualnym sklepie, są narzędzia umożliwiające meldowanie się przez internet.

Impulsem do podjęcia działań byli sami goście, dla których takie rozwiązania okazują się być bardzo istotne. Z badania przeprowadzonego ostatnio przez Booking.com wynika, że prawie połowa, bo 47 proc. turystów na świecie oczekuje, że technologia poprawi jakość doświadczeń związanych z podróżami. Tyle samo pytanych potwierdza, że w tym roku chętnie skorzystałoby z innowacji typu aplikacja otwierająca drzwi.

Booking.com zdał sobie sprawę, że nie jest w stanie sam stworzyć odpowiednich narzędzi, dlatego podjął współpracę z zewnętrznymi firmami. Co prawda koncern posiada własne systemy, które pozwalają zarządzać pewnymi obszarami działalności hoteli, ale zapewnia, że dotyczą one jedynie dwóch kategorii – obecności w internecie i optymalizacji stawek, i że nie będą promowane bardziej niż pozostałe. W Booking Suite App Store znalazły się dodatkowo między innymi instrumenty ułatwiające komunikację z klientem, zarządzanie opiniami w internecie, czy upselling.

Żeby rozwiązanie mogło znaleźć się w BookingSuite App Store musi spełnić trzy kryteria. Po pierwsze istotne jest, na ile będzie przydatne dla zarządzającego obiektem. Po drugie znaczenie ma jego jakość oraz to, czy spełnia wymogi bezpieczeństwa, trzecie kryterium to dążenie koncernu do zapewnienia jak najszerszego wyboru opcji w każdej kategorii.

Z nowych rozwiązań mogą korzystać partnerzy w 14 krajach europejskich, w tym w Polsce. Jeszcze w bieżącym roku mają być udostępnione na kolejnych rynkach Starego Kontynentu, w Azji, Regionie Pacyfiku i w obu Amerykach.

Nowy i ulepszony BookingButton

We wtorek, 26 marca, serwis wdrożył kolejne rozwiązanie. Chodzi o tzw. BookingButton, który umożliwia dodanie silnika rezerwacyjnego, który obiekty mogą zainstalować na swojej stronie internetowej lub na kontach w mediach społecznościowych. Z ostatniego badania przeprowadzonego przez firmę wynika, że 87 proc. małych i średniej wielkości hoteli nie ma własnego systemu do rezerwacji przez internet. Wykorzystanie tego rozwiązania nie wiąże się z koniecznością płacenia prowizji portalowi, mimo że system łączy się automatycznie z Booking.com, żeby sprawdzić dostępność miejsc i aktualne ceny. Potwierdzenie zamówienia noclegu pojawia się w czasie rzeczywistym, a internauci, którzy będą kupować pobyt w ten sposób, mogą korzystać też z usług działu obsługi klienta portalu. Dodatkowo, korzystając z opcji dostępnych przy instalowaniu narzędzia, cały proces rezerwacji zostanie automatycznie przetłumaczony na jeden z ponad 40 języków.

BookingButton funkcjonował już wcześniej, teraz na rynek weszła jego ulepszona wersja, stworzona po konsultacjach z hotelarzami. Układ graficzny został dostosowany do urządzeń mobilnych, a wygląd można dopasować do własnych potrzeb firmowych. Twórcy rozbudowali system o dodatkowe funkcjonalności, na przykład o wskazanie alternatywnych dat pobytu, które przydają się w sytuacji, kiedy pierwotnie wybrane są niedostępne. Goście mogą opłacać pobyt w jednej z ponad 50 walut. BookingButton jest dostępny dla hotelarzy, którzy już sprzedają noclegi przez serwis, ceny zaczynają się od 10 euro miesięcznie.

oprac. Marzena German, fot. Booking.com

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz