Amadeus kupuje firmę TravelClick za 1,5 mld dolarów
Amadeus ogłosił, że zamierza kupić firmę TravelClick, dostawcę kompleksowych rozwiązań dla branży hotelarskiej. Hiszpański gigant kupi nowojorską spółkę od Thoma Bravo, wiodącej firmy inwestycyjnej typu private equity, za kwotę 1,52 mld dolarów.
Cena nabycia była zatem czterokrotnością dochodu TravelClick w 2017 roku, wynoszącego 373 mln dolarów. Jak zauważa Skift, to 17 razy więcej niż zarobki amerykańskiej firmy przed odsetkami, podatkami, dewaluacją i amortyzacją w zeszłym roku, które wynosiły 86 mln dolarów.
Thoma Bravo był właścicielem firmy TravelClick przez 4 lata. W 2014 roku fundusz kupił amerykańską spółkę technologiczną od Genstar Capital (fundusz private equity z San Francisco) za 930 mln dolarów.
TravelClick chwali się, że obsługuje aż 25 tys. hoteli w 176 miastach na całym świecie . Warto jednak dodać, że połowa z nich znajduje się w Ameryce Północnej. Największymi klientami Amadeusa w sektorze hospitality są InterContinental Hotels Group i Premier Inn. Zakup TravelClick zwiększy portfolio klientów Amadeus Hospitality niemal dwukrotnie.
Dzięki przejęciu, około 1100 pracowników TravelClick dołączy do Amadeus. A hiszpańska spółka będzie bardziej konkurencyjna wobec takich podmiotów, jak Oracle Hospitality i Sabre Hospitality, którzy obecnie prowadzą sprzedaż do sieci średniej wielkości oraz niezależnych obiektów. Zapewne zakup TravelClick znacząco zwiększy obecność Amadeusa w sektorze hotelarskim. Zamknięcie transakcji spodziewane jest w czwartym kwartale tego roku.
oprac. na podst. TravelClick.com / Skift.com, fot. Fotolia.com
Dodaj komentarz