Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 18 października 2018

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

TripAdvisor.com znów pod ostrzałem krytyki

TripAdvisor.com znów pod ostrzałem krytyki
Redakcja

Jakiś czas temu pisaliśmy na łamach TravelMarketing.pl, że TripAdvisor może być szansą, ale i zagrożeniem dla budowania innowacyjnych strategii marketingowych obiektów hotelarskich. Jak wiadomo, tego typu kanały dystrybucji jak Yelp czy TripAdvisor także wśród restauratorów budzą sporo emocji.

A powodów do niezadowolenia jest sporo – recenzje rzekomych gości, którzy nigdy nie byli w danej restauracji czy hotelu, negatywne (a nierzadko i krzywdzące) opinie, pojawiające się z błahych powodów. Niedawny incydent z jedną z brytyjskich restauracji pokazuje, że kierowanie się komentarzami na portalu społecznościowym – może sprowadzić użytkownika na manowce.

Tym razem chodziło o restaurację Oscar’s, zlokalizowaną w angielskiej miejscowości Brixham. Jak donoszą media brytyjskie, lokal miał na TripAdvisorze bardzo pozytywne opinie (na osiem komentarzy siedem było wręcz znakomitych). Pojawiła się nawet sugestia wśród komentujących, że restauracji należy się gwiazdka Michelina! Warto też wspomnieć, że mowa tu o nietuzinkowej, bo pływającej restauracji, znajdującej się na pięknie odrestaurowanej łodzi rybackiej.

Problem polegał jednak na tym, że Oscar’s… nie istnieje. A potencjalni klienci wyśmienitej kuchni padli ofiarą internetowego żartu. Jakby tego było mało, profil rzekomej restauracji przez 3 miesiące figurował na portalu. W tym czasie zdążył się nawet przesunąć na 29 miejsce z listy 64 restauracji zlokalizowanych w Brixham.

oscar

Wpadka Tripadvisora to kolejny argument dla wielu hotelarzy i restauratorów, którzy skarżą się na jakość i autentyczność komentarzy, pojawiających się na portalu. To też kolejny dowód, że serwis nie jest w stanie przy takich zasobach odpowiednio monitorować contentu generowanego przez użytkowników. Zwłaszcza jeśli w ciągu 60 sekund pojawia się 60 nowych wpisów na stronie.

oprac. na podst. huffingtonpost.com, telegraph.co.uk (pik)

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz