Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 13 grudnia 2017

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

16 trendów w marketingu hotelowym na 2016 rok (infografika)

16 trendów w marketingu hotelowym na 2016 rok (infografika)
Redakcja

Nowy rok już w pełni, więc jeżeli jeszcze nie zastanawiałeś się nad strategią marketingową na najbliższe miesiące najwyższy czas się za to zabrać. Aby ułatwić Ci zadanie, spoglądamy w szklaną kulę Net Affinity i przedstawiamy 16 najważniejszych trendów digital marketingu, na które warto zwrócić uwagę w roku 2016.

1. Personalizacja = Relacja

W tym roku skup się na budowaniu swojej marki poprzez tworzenie relacji ze swoimi klientami – stwórz profil modelowego odbiorcy, zbadaj jego potrzeby i priorytety. Im lepiej go poznasz, tym łatwiej będzie ci zbudować z nim relację i przygotować odpowiednią ofertę. Aby sobie trochę ułatwić zadanie, zapoznaj się z tematem automatyzacji sprzedaży i skorzystaj z takich narzędzi jak np. Customer Match od Google’a.

2. Marketing tu i teraz

Zacznij korzystać z dobrodziejstw mediów społecznościowych, które pozwolą poznać zachowania klienta i być obecnym w jego życiu bez względu na dzień, porę czy pogodę. Dzięki temu łatwiej zbudujesz z nim dialog i finalnie dostosujesz strategię marketingową.

3. Maile dynamiczne

Wysyłaj personalizowane maile, a konwersja wzrośnie nawet o 12%. Dlaczego nie skorzystać z wiedzy, że człowiek działa dwa razy szybciej, jeżeli zwrócimy się do niego po imieniu?

4. Treść – nowe słowo kluczowe

Ubiegły rok pokazuje, że pozycjonowanie to nie wszystko – aby generować większy przychód teraz warto popisać się kreatywnością. Prowadzenie bloga, profilu na Instagramie czy po prostu wrzucanie informacji o lokalnych eventach na stronę pomoże ci w dotarciu do nowej i bardzo sprecyzowanej grupy odbiorców. Za dużo zachodu? Pamiętaj, że średnio co trzeci klient znajduje cię poprzez wyszukiwarkę i to właśnie content pomoże ci się wyróżnić.

5. User Generated Content

Pozwól klientom pomóc sobie w budowaniu marki! Żadna reklama nie zadziała tak skutecznie jak pozytywna opinia na Facebooku czy zdjęcia z pobytu zamieszczone przez twoich gości na TripAdvisorze. Aby zachęcić swoich klientów, możesz spróbować zorganizować konkurs na najciekawsze zdjęcie albo najzabawniejszy hashtag na Instagramie. Pamiętaj, że aż połowa Millennialsów przynajmniej raz dziennie komentuje lub lajkuje posty znajomych w mediach społecznościowych. Content zamieszczany w internecie przez prawdziwych gości z pewnością przełoży się na większą liczbę rezerwacji.

6. Instagram – narzędzie warte uwagi

Doskonale wiemy, że w branży turystycznej klienci kupują oczami, dlatego tak ważne są piękne i zachęcające do rezerwacji zdjęcia. Z tego samego powodu warto pomyśleć o wykorzystaniu serwisu Instagram i jego zasobów (powyżej 400 mln użytkowników) w budowaniu marki hotelu. Co więcej, według specjalistów Instagram ma szansę zostać kolejnym kanałem e-commercowym dla branży turystycznej jeszcze w 2016 roku!

7. Siła wideo

Rok 2016 podbija film! Według badań Google przy wyborze destynacji podróży czy miejsca zakwaterowania ponad 60% użytkowników szuka w internecie materiałów wideo. Jak to wykorzystać? Nie martw się, twój filmik reklamowy nie musi być hollywoodzką produkcją.

Zdaniem specjalistów najlepszy efekt dają krótkie, amatorsko wyglądające klipy publikowane na Facebooku czy tak ostatnio modnym Snapchacie. Jeżeli jednak twoją grupą docelową jest pokolenie Y, posłuż się siłą You Tube’a. Badania pokazują, że content zamieszczany w tym serwisie jest dla Milenialsów ciekawszy i bardziej trafiony niż programy telewizyjne.

8. Porywająca strona główna

Zanim wydasz setki złotych na reklamy i kampanie społecznościowe, o których pisaliśmy wyżej, zajmij się rzeczą najważniejszą, a jednak często tak bardzo zaniedbywaną – swoją stroną główną!

Powinna być przejrzysta, nastawiona na zainicjowanie u klienta akcji i wzbudzenie chęci rezerwacji. Pamiętaj o dostosowaniu strony do potrzeb i oczekiwań twojej grupy docelowej. Nie zapomnij też o zamieszczeniu materiałów foto i wideo oraz opinii gości.

9. Mobilegeddonu ciąg dalszy

Według badań Demandware coraz więcej konsumentów przegląda, tworzy listy zakupów, wrzuca przedmioty do koszyka i finalizuje transakcje przy pomocy urządzeń mobilnych. W kolejce przy okienku pocztowym, podczas długiej podróży pociągiem, czy po prostu z braku lepszych rozrywek – telefony stały się świetnym narzędziem w rękach sprzedawców i dostawców usług. Aż 94% wzrost aktywności mobilnej w sektorze e-commerce i prawie 50% więcej zakupów zrealizowanych poprzez smartfony – to chyba wystarczająco mocne argumenty. Jeżeli jeszcze nie jesteś mobile i nie planowałeś w najbliższym czasie, warto zastanowić się nad zmianą strategii.

10. Social e-commerce

Od zeszłego roku obserwujemy powolny zanik granicy pomiędzy mediami społecznościowymi a e-commerce’m. Przyciski „kup teraz” na Pintereście czy Facebooku stają się powoli normą i wszystko wskazuje na to że do końca 2016 roku większość portali społecznościowych wprowadzi możliwość nabywania usług czy towarów jednym kliknięciem i bez potrzeby opuszczania aplikacji. Warto trzymać rękę na pulsie.

11. Płatność odciskiem palca

Rozwój i dynamika rynku mobilnego skutkuje dywersyfikacją metod płatności on-line. Według badań Entrepreneur w 2016 roku coraz bardziej popularne będzie zatwierdzanie przelewów odciskiem palca i korzystanie z aplikacji mobilnych nawet podczas zakupów „w realu”.

12. Przekierowywanie rezerwacji na swoją stronę – retargeting

Możesz w tym roku zwiększyć liczbę rezerwacji dokonywanych bezpośrednio przez Twoją stronę! Musisz tylko pamiętać, że zanim klient podejmie ostateczną decyzję, ogląda wiele ofert i odwiedza liczne portale. Statystyki pokazują, że ponad 80% klientów nie decyduje się na rezerwację od razu, natomiast możesz sprawić, że swoje poszukiwania zakończa właśnie u ciebie, wrócą i sfinalizują transakcję. Jak? Poprzez kampanie remarketingowe, mailingi bądź narzędzia, które możesz zastosować na swojej stronie.

13. Cross-Device Data

Aby skutecznie dotrzeć do klienta i go poznać, potrzebna jest wiedza na temat jego aktywności na każdym z urządzeń z jakich korzysta. Google pracuje nad rozwiązaniem, które pozwoli zbierać historię przeglądania nie tylko z komputera, ale również tabletu czy smartfona. Takie narzędzie będzie przełomem w kwestii chociażby wspomnianego wyżej retargetowania.

14. Ad Blocking

Programy do blokowania reklam w ciągu ostatniego roku zanotowały znaczny wzrost popularności – aż o 41%. Co to oznacza? Otóż to, że pozostałe metody, z których korzystasz muszą zapewnić ci ruch na stronie.

15. Ewolucja wyszukiwarek metasearch

Metasearch z roku na rok rośnie w siłę. Metawyszukiwarki do tej pory służące raczej do porównywania cen noclegów i szukania najlepszych ofert stają się kolejnym kanałem sprzedaży i tym samym zmieniają przyzwyczajenia klientów. Rok 2016 będzie zapewne rokiem rywalizacji metawyszukiwarek z OTA oraz hotelarzami i wielu kolejnych zmian na rynku branży turystycznej.

16. Budżet marketingowy

Skup się na metodach, które przynoszą wymierny efekt – bądź elastyczny i spróbuj zmienić podejście do budżetowania.

netaffinity

oprac. Małgorzata Pol na podst. Net Affinity/ Entrepreneur

Redakcja

– rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu – realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce.

Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie – skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz