Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

Travelmarketing.pl | 24 kwietnia 2024

Scroll to top

Top

0 Komentarzy

Piotr Stempkowski: Hotele zbyt często wybierają drogę na skróty

Piotr Stempkowski: Hotele zbyt często wybierają drogę na skróty
Redakcja

Dziś kolejny ekspert z zakresu marketingu hotelowego, który zmierzył się z naszą ankietą. Tym razem na pytania serwisu TravelMarketing.pl odpowiada Piotr Stempkowski, Senior Manager, Digital Field Marketing Eastern Europe w Starwood Hotels & Resorts.

Piotr od ubiegłego roku zarządza strategią online i marketingiem internetowym Starwood Hotels & Resorts w Europie Wschodniej, nadzorując działania hoteli w 10 krajach.

Moja przygoda z marketingiem hotelowym zaczęła się od…

Wszystko zaczęło się 8 lat temu. Zajmowałem się projektami marketingowymi i wizerunkowymi w zupełnie innej branży niż hotele i turystyka. W pewnym momencie pojawiła się ciekawa propozycja ze strony Starwood Hotels & Resorts w Polsce i tak się wszystko zaczęło.

Projekt turystyczny lub hotelarski, z którego warto czerpać inspirację to…

Startupy, które energią, kreatywnymi pomysłami i szybkością ich wdrażania wpędzają w kompleksy większe firmy oraz marki. W przypadku konkretnych projektów bardzo inspiruje mnie kierunek zmian w TrustYou. To jest bardzo ciekawy przykład jak wdrożyć i rozwijać tak złożony i kompleksowy projekt, pamiętając cały czas o „UX” i komforcie pracy użytkowników. Bardzo kibicuje także Piwik.org, to jest fantastyczny produkt i grupa bardzo zdolnych osób z Polski, która nie miała kompleksów z rozpoczęciem przygody w świecie data mining i systemów analitycznych opanowanym przez takich gigantów jak Google czy Adobe.

Ważną inspiracją jest także Starwood Hotels & Resorts. To jest bardzo budujące doświadczenie pracować w firmie, która nie boi się wyznaczać trendów i kładzie ogromny nacisk na digital. Ostatnio wdrożone przez nas pomysły jak check-in i otwieranie pokoju przy użyciu smartfona czy specjalna aplikacja naszego programu lojalnościowego SPG na Google Glass pokazują, że zmieniamy branżę, a ja cieszę się, że mogę w tym brać udział.

Blogi i serwisy (marketingowe / turystyczne), które czytam najchętniej to…

Lista jest długa, a ulubione źródła to m.in.: eMarketer, Hotelmarketing.com, Skift, Search Engine Watch. Lubię także treści z Sparksheet.com oraz Nowy Marketing, ale Numer 1 to zdecydowanie thefwa.com za codzienną dawkę inspiracji i pomysłów.

Problem polskich hoteli polega na tym, że…

Zbyt często wybierają drogę na skróty. Mix w dystrybucji oparty na dominacji tylko jednego kanału lub strona www bez odpowiednich treści, planu dotyczącego ruchu oraz jego wartości, brak możliwości rezerwacji online. Na szczęście to się powoli zmienia i widzę coraz więcej ciekawych projektów na rynku. Bardzo cieszą małe hotele, które inwestują świadomie w treści i wizerunek online.

Gdybym miał dziś nieograniczone środki, stworzyłbym…

Aplikację, która połączyłaby funkcjonalność wielu systemów i pozwalała lepiej zrozumieć dane, z jakimi pracujemy codziennie. Projekt łączący Revenue Management z CRM, Marketingiem i działaniami wizerunkowymi.

Trend, który na pewno się sprawdzi w 2014 roku…

Mobile. Wzrosty w tym segmencie są już teraz bardzo istotne i myślę, że żadna z poprzednich „rewolucji” typu boom na Social Media czy wyszukiwarki nie wpłynęły tak bardzo na naszą branżę jak to, co się teraz dzieje z Mobile.

Rezerwacje przez urządzenia mobilne rosną dziesięć razy szybciej niż te przez strony www dziesięć lat temu.  Nie rozstajemy się z naszymi tabletami czy smartfonami, a to daje niesamowite możliwości markom i marketerom. Testujemy w wybranych hotelach pokoje otwierane smartfonami, prowadzimy konwersację z gośćmi. Dzięki technologii mobilnej możemy połączyć siły i sprawić, że „high tech” przełoży się na „high touch” przed, podczas i po pobycie w naszych hotelach. Jest tylko część z długiej listy projektów związanych z Mobile.

Porażką (przereklamowanym trendem) w marketingu hotelowym jest dla mnie…

Social Media oparte tylko na działaniach wizerunkowych w jednym serwisie społecznościom i pogoni za „lajkami”. Wygrały hotele i marki, które Social Media planowały w kategoriach dialogu i są w stanie wykorzystać kreatywnie element „user generated content”.

Za 10 lat Polacy będą wypoczywać w…

W Polsce.

Destynacja, którą muszę koniecznie odwiedzić w najbliższym czasie to…

Rosja, która jest cały czas dla mnie nieodkryta poza kilkoma największymi miastami. Bardzo chciałbym spędzić trochę więcej czasu w Gruzji i wrócić na Amorgos, ulubioną wyspę na Cykladach. Planów jest niestety zdecydowanie więcej niż wolnego czasu.

—–

Piotr Stempkowski, Senior Manager, Digital Field Marketing Eastern Europe. Piotr posiada ponad 10-letnie doświadczenie z zakresu e-commerce i digital marketingu, które zdobywał w różnych branżach.
Z siecią Starwood Hotels & Resorts związany jest od 2006 r. Przez 7 lat pełnił funkcję menedżera ds. dystrybucji i marketingu internetowego sieci w Polsce, a od 2013 r. zarządza strategią online i marketingiem internetowym Starwood Hotels & Resorts w Europie Wschodniej nadzorując działania hoteli w 10 krajach.

Redakcja - rozsiany po Polsce kilkuosobowy zespół pasjonatów, freelancerów, marketingowych i e-turystycznych odkrywców. Grupa ludzi, którym się jeszcze chce i którzy pod czujnym okiem Piotra Kasperczaka, organizatora i pomysłodawcy TravelCampu - realizują niezależny serwis adresowany do branży turystycznej i osób zajmujących się profesjonalnie marketingiem w turystyce. Jeśli masz pomysł na Twój autorski tekst, raport, felieton, case study lub zwyczajnie chcesz podzielić się opinią, wiedzą, doświadczeniem z zakresu e-turystyki lub e-marketingu, napisz do nas. Jeśli chcesz wykorzystać ten materiał, skopiować go lub opublikować w innym miejscu w internecie - skontaktuj się z nami, w celu uzyskania zgody od Wydawcy serwisu.

Dodaj komentarz